Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht : Schema voor Passieve Audio VU meter

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een schema voor een passieve VU meter ? Zodat ik m paralel kan hangen aan het signaal wat naar m'n boxen gaat, zonder apart spanning toe te hoeven voeren.
Ik weet dat het ergens in een artikel in de elektuur van 1995 stond, maar dat kan ik nergens vinden (heb m zelf niet)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een met een LM3915 erin ? Dat sheelt namelijk behoorlijk qua aantal componenten.
Deze is trouwens ook niet echt makkelijk af te stellen.......

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 16:13 ]

Verwijderd

pasief met lm1915 is er niet

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 16:15 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 16:13:
pasief met lm1915 is er niet
Het is immers de LM3915 die die spanning nodig heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik toch maar aan het rommelen met die link die cormoran1000 me gaf. Bedankt daarvoor !
Weet iemand trouwens hoe ie de speakers van de Creative FPS1000 open moet krijgen ? :) (beetje vreemde vraag, maar ik krijg ze echt niet open :| )

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
hmm
voor zo ver ik weet zijn de meeste computer speakers gelijmt, dus er zijn 2 delen van kunststof die aan elkaar zijn gemlijmt. Enige manier om ze open te krijgen is door voorzichtig met een platte schroevendraaier de lijmt los te breken. De kans dat het fout gaat is vrij groot, het kunststof kan breken, uitschieten met de schroevendraaier enz.

Er zijn wel boxen die geschroeft zijn, maar dit zijn zeg maar wat ouder.

Maar veel succes

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat die van mij dan ook wel gelijmd zullen zijn (aangezien er geen schroeven in zitten en ie niet makkelijk open gaat :) )
Iemand een idee hoe ik er dan fatsoenlijk een VU-meter in kan verwerken ?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Boren?
We hoeven toch niet alles voor te kauwen hoop ik? :)

En voor een dergelijk VU-metertje hebben ze bij Velleman ook wel iets; vraag Jag maar. :7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.