Hoi,
Ik ben bezig een simpel formpje in elkaar te zetten, die (onder andere) de volgende twee elementen bevat:
setURLEditable() is een zeer simpele javascript functie:
Nou is het probleem dat als de value in het hd_url veld geset, en het veld vervolgens wordt ge-disabled, dat dan de waar van hd_url niet meegestuurd wordt als de form gesubmit wordt. Als ik de "url.disabled = bla" regels uitschakel, werkt het wel. De waarden van uitgeschakelde elementen worden dus niet meegestuurd, terwijl ik dat wel wil. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Alvast bedankt.
Ik ben bezig een simpel formpje in elkaar te zetten, die (onder andere) de volgende twee elementen bevat:
HTML:
1
2
| <INPUT TYPE="text" name="hd_url" value="<?=$hd2_url?>" size="50" maxlength="100"> <INPUT TYPE="checkbox" NAME="links_text" onClick="setURLEditable()"> |
setURLEditable() is een zeer simpele javascript functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function setURLEditable() { var url = document.forms[0].hd_url; if (url.disabled == false) { url.value = "/~214500al/final/informatie/index.php"; url.disabled = true; } else { url.value = ""; url.disabled = false; } } |
Nou is het probleem dat als de value in het hd_url veld geset, en het veld vervolgens wordt ge-disabled, dat dan de waar van hd_url niet meegestuurd wordt als de form gesubmit wordt. Als ik de "url.disabled = bla" regels uitschakel, werkt het wel. De waarden van uitgeschakelde elementen worden dus niet meegestuurd, terwijl ik dat wel wil. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Mitt3nz op 05-01-2003 15:43 ]