Toon posts:

[Multimonitor] De ene exe op scherm 1, de ander op 2 - hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een Abit Siluro GF4 MX 440. Toen ik zowel mijn TV als mijn monitor op de videokaart aansloot, zag ik de vele mogelijkheden van meerdere beeldschermen. Met nView van NVidia kon ik namelijk in het Configuratiescherm heel eenvoudig instellen welke programma op welke monitor terecht zou komen!

Nu zit ik echter bij een collega. Hij heeft geen NVidia-kaart, maar een Matrox G550 en een ATI Mach64. Hier draait bepaalde tandartssoftware, die feitelijk bestaat uit meerdere executables. Het is daarbij van belang dat sommige applicaties op monitor 1 en andere applicaties op monitor 2 verschijnen (bijvoorbeeld de gegevens van een patient op scherm 1 en de bijbehorende rontgenfoto op scherm 2).

Met nView had ik dus heel makkelijk per executable kunnen instellen wat waar terecht moest komen. Maar zo'n dergelijke optie als die ik in nView aantrof, heb ik niet in de Matrox-software gevonden. Gezien de concurrentie op de videokaartenmarkt, kan ik me niet voorstellen dat zo'n functie ontbreekt bij Matrox.

Wie weet hoe ik per executable kan instellen op welk scherm hij terecht komt? Heb ik daar 3rd party-software nodig of heeft Matrox zo zijn eigen tooltjes? En hoe werkt dat dan?

Verwijderd

Ik heb net een G550 gekocht en zou dat ook graag willen weten. Dus als iemand het antwoord weet...

Kan Ultramon dit ook misschien?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ultramon kan dit ja. Succes ermee!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, we zijn Ultramon momenteel aan het downloaden :d
Straks een uitgebreid verslag van of en hoe het werkt... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 16:06:
Thanks, we zijn Ultramon momenteel aan het downloaden :d
Straks een uitgebreid verslag van of en hoe het werkt... ;)
Das wel een 30dagen trial ffe kopen... O-)
Zouk iig wel legaal doen bij een tandartsoftware dinges :?

(ohja rechtermuisknop op de applicatie shortcut om intestelle op welk scherm die moet komen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 17:35 . Reden: laatste zin ]

Verwijderd

kwil dat ook doen, maar wil niet lukken met me gigabyte maya 2 9700 pro.

er zit ene proggie bij, hydravision. ik wil gewoon op me secondary een browser en met me primary monitor photoshoppen. is dat mogelijk?
kheb wel ff gekeken bij ati site.. maar lost nix op. geen duidelijke uitleg hierover.

weet iemand hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Tatatataaa.... het verslag! :Y)

*schraapt keel* :9

We hebben UltraMon geïnstalleerd en onze conclusie is dat het niet aan onze eisen voldoet. UltraMon is namelijk in staat om snelkoppelingen te maken naar executables, waarin de monitorinstellingen staan aangegeven. :*)

Helaas, de tandartssoftware is vreselijk! Het zijn feitelijk twee pakketten, namelijk ComPlan en MediaDent. Beide zijn overigens 16-bit, en dat onder Windows 2000! :r

Vanuit ComPlan, feitelijk de patientenadministratie, kun je op een icoontje klikken, waardoor MediaDent wordt opgestart. MediaDent laat de rontgenfoto's van de desbetreffende patient zien. In een INI-bestand ziet ComPlan waar MediaDent zich bevindt.

Omdat de software zo :X is, is het niet mogelijk om in het INI-bestand te verwijzen naar de UltraMon-snelkoppeling. Daar houdt het avontuur dus eigenlijk op. :'(

ComPlan is, behalve dat het 16-bit is, nóg vreselijker. Het bestaat namelijk uit meerdere executables die van binnen het programma uit worden opgestart! (8>

Daarmee is het gebruik van UltraMon al helemaal een probleem, immers, het programma start de executables op en niet de UltraMon-shortcuts...

Goed... UltraMon is dus geen oplossing. Met welk programma kan ik, net zoals in nView van NVidia, aangeven op welke monitor een executable wordt uigevoerd, zónder dat daar shortcuts bij komen kijken?

Voor de liefhebbers, een screendump van ComPlan:
http://www.complan.nl/images/complan4/4invbeh01.gif

Verwijderd

kzit al uren naar me probleem te checken, kan nergens oplossing voor vinden.
ik gebruik dx 9 met catalyst 3.0 . eerst zat geen hydravision bij, heb ik dus ff apart geinstalleert via bijgeleverde cd van me kaart.

ik kan me monitoren niet van elkaar apart instellen. 2 mointoren geven dezelfde aan.
weet iemand het? want zo'n functie is echt onwijs praktish

Verwijderd

Topicstarter
PhroZ0rz >> Ga naar het Configuratiescherm en dan Display/Beeldscherm. Bij Settings/Instellingen zie je als het goed is twee monitoren. Klik op de tweede en dan op 'extend my desktop on this monitor'. Klik op Toepassen/Apply en dan zou het moeten werken :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:38:
PhroZ0rz >> Ga naar het Configuratiescherm en dan Display/Beeldscherm. Bij Settings/Instellingen zie je als het goed is twee monitoren. Klik op de tweede en dan op 'extend my desktop on this monitor'. Klik op Toepassen/Apply en dan zou het moeten werken :)
Ik neem aan dat ze dit allang geregeld hebben.

Is het niet een betere en goedkopere oplossing om een paar nieuwe Nvidia kaartjes te kopen, bijv. een redelijke Geforce (AGP) en een PCI TNT2? Okee, ik weet wel dat je er dan op achteruit gaat in beeldkwaliteit, maar als dat de functionaliteit biedt die je wilt...

Samen ca. 100 Euro of zo.

Ja, ik zeg niet dat dat DE oplossing is, maar je kunt het proberen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een overweging, Pinockio. Probleem is alleen dat als we de Dualheadfunctie van de Matrox gebruiken, de tandartssoftware hopeloos in elkaar stort. Komt doordat het 16-bits is, I guess...
Maar als we er niet uitkomen, gaan we inderdaad eens kijken wat NVidia te bieden heeft :)

Verwijderd

Heb je al contact opgenomen met de maker van de tandarts software ? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 01:11 ]

Verwijderd

mss is dit offtopic maar toch...
ik heb net ook een 2e videoplank in m'n pc gestopt
ik heb dus nu 2 Gforce2'tje (1tje met 64MB en 1tje met 32MB)
installatie verliep zonder probs, de 2e kaart (die van 32MB, PCI) nam de drivers van men AGP-kaart over
tot zover alles ok...
nu krijg ik af en toe de error: 'de server is niet toegangkelijk' (of iets in die aard)
er is dan een knop 'nogmaals' en 'anuleren' beiden hebben hetzelfde effect: het venstertje komt trug, maar op een andere plaats, zodat mijn scherm na verloop van tijd vol staat
en pc loopt uiteindelijk vast... resetten dan maar
Ik heb ook gemerkt dat ik seder 2e videokaart een veel minder stabiele pc heb (crasht gewoon veel vaker)

mijn specs:
MSI KT3 ULTRA
Gforce2 MX 64MB TV-Out (AGP)
Gforce2 MX 32MB (PCI)
2Hdd's (denk ni dat die ertoe doen)
WIN98 SE
AMD Palonimo XP 1700+ @1467 MHz
256MB RAM DDR 333

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 17:18
hier stond iets onzinnings

[ Voor 89% gewijzigd door - peter - op 06-01-2003 08:14 ]

Verwijderd

Als het programma zelf meerdere executables aan blijft roepen, kan nview hier dan ook mee overweg? Of zou die ze dan niet meer op kunnen vangen?

Birkoff_: "server niet toegankelijk" klinkt meer als spyware(etc etc) of andere shit. Niks met videokaarten iig.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 19:25

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:01:
Tatatataaa.... het verslag! :Y)

*schraapt keel* :9

We hebben UltraMon geïnstalleerd en onze conclusie is dat het niet aan onze eisen voldoet. UltraMon is namelijk in staat om snelkoppelingen te maken naar executables, waarin de monitorinstellingen staan aangegeven. :*)

Helaas, de tandartssoftware is vreselijk! Het zijn feitelijk twee pakketten, namelijk ComPlan en MediaDent. Beide zijn overigens 16-bit, en dat onder Windows 2000! :r

Vanuit ComPlan, feitelijk de patientenadministratie, kun je op een icoontje klikken, waardoor MediaDent wordt opgestart. MediaDent laat de rontgenfoto's van de desbetreffende patient zien. In een INI-bestand ziet ComPlan waar MediaDent zich bevindt.

Omdat de software zo :X is, is het niet mogelijk om in het INI-bestand te verwijzen naar de UltraMon-snelkoppeling. Daar houdt het avontuur dus eigenlijk op. :'(

ComPlan is, behalve dat het 16-bit is, nóg vreselijker. Het bestaat namelijk uit meerdere executables die van binnen het programma uit worden opgestart! (8>

Daarmee is het gebruik van UltraMon al helemaal een probleem, immers, het programma start de executables op en niet de UltraMon-shortcuts...

Goed... UltraMon is dus geen oplossing. Met welk programma kan ik, net zoals in nView van NVidia, aangeven op welke monitor een executable wordt uigevoerd, zónder dat daar shortcuts bij komen kijken?

Voor de liefhebbers, een screendump van ComPlan:
http://www.complan.nl/images/complan4/4invbeh01.gif
zou je de gegevens op die screenie niet een beetje scramblen?

Audentia

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exterazzo schreef op 06 januari 2003 @ 08:29:
[...]

zou je de gegevens op die screenie niet een beetje scramblen?
Inderdaad, als ik die patient zou zijn geweest zag je me daar niet meer terug :/...

offtopic:
Intra orale foto :D :D :D

[ Voor 9% gewijzigd door Genghis Khan op 06-01-2003 08:34 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

is een sample van de site volgens mij

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

screenshot is idd. een sample van de site. 8)

Heb inmiddels contact opgenomen met Complan,
en bij de TD weten ze er blijkbaar niets vanaf. 8)7

Heeft niemand hier ervaring mee ? B)

Verwijderd

Ik ga strax naar m'n werk. O-) En dan ga ik het proberen met een Nvidia kaart , hopelijk gaat het dan allemaal werken. Kan je doormiddel van Nview ook een andere kaart aansturen die niet beschikt over een Nvidia chipset ?

Wish me Luck :9

:O :Z

Verwijderd

Het is niet gelukt met die Nvidia kaart,
de software reageert er gewoon niet goed op. :?

Misschien andere software 8)7
Pagina: 1