wat betekent PAL EN USA by playstation 2 games!

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik heb een vraagje ik heb een playstation 2 voor europa
kan je dan alleen pal versies van spellen erop spellen of ook usa versie en wat is pal en usa eigenlijk wat zijn de verschillen tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

usa versie kan niet zomaar op een europese ps2. al schijnt daar wel een work-around voor te zijn.

pal is gewoon een beeldlijnen systeem (van je tv dus). in duitsland hebben ze dat ook, maar bijvoorbeeld in frankrijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Nope, ten eerste is hij regio locked (kan opgelost worden met chip) en ten 2e gebruiken ze in Amerika NTSC en in Europa PAL, dus moet je TV het ook ondersteunen anders gaat het alsnog niet werken (zwart/wit beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624 schreef op 05 January 2003 @ 15:25:
Nope, ten eerste is hij regio locked (kan opgelost worden met chip) en ten 2e gebruiken ze in Amerika NTSC en in Europa PAL, dus moet je TV het ook ondersteunen anders gaat het alsnog niet werken (zwart/wit beeld)
hoezo nope? je zegt zo ongeveer hetzelfde als ik. in europa wordt ntsc ook wel gebruikt hoor. bijvoorbeeld in frankrijk en zwitserland (laatste ben ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
dus ik kan alleen pal spellen kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 70162 schreef op 05 January 2003 @ 15:28:
[...]

hoezo nope? je zegt zo ongeveer hetzelfde als ik. in europa wordt ntsc ook wel gebruikt hoor. bijvoorbeeld in frankrijk en zwitserland (laatste ben ik niet zeker)
Erhm frankrijk is toch PAL + SECAM. Ik dacht dat ze toch alleen in Japan NTSC en PAL hadden? Daar ben ik niet zeker van maar het waren wel Japanse TV's en video's die als eerste ZOWEL NTSC als PAL aankonden. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou oké dan, jij zegt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Anoniem: 50624 schreef op 05 januari 2003 @ 15:25:
En zelfs als je TV NTSC (60Hz) snapt kan je zwart/wit beeld krijgen door het NTSC kleursignaal. Een SCART-RGB kabel of een S-Video kabel lost dit probleem dan ook weer op (en let op, de scartaansluiting waar je drie plugjes in propt is geen RGB, een RGB kabel moet je helaas los kopen... zelfs als je geen USA of JAP games speelt is een RGB kabel aan te raden door de betere kwaliteit dan de standaard meegeleverde kabel)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zie dit topic voor alles PS2: Het grote PS2 topic

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Anoniem: 70162 schreef op 05 januari 2003 @ 15:28:
[...]

CH is pal. ik kon gewoon een keer mn console meenemen op wintersport :+ en had daar nog een spel gekocht ook wat t deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 21:00
fransf schreef op 05 January 2003 @ 15:29:
dus ik kan alleen pal spellen kopen!!
Zal ik ff antwoord geven in plaats van te ruzien }) ?, als jij een PAL PSII hebt kan jij alleen PAL spellen spelen...
Pagina: 1