Toon posts:

dvd blauwe laser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.ik heb even een klein vraagje over de dvd speler.
en om precies te zijn eentje met blauwe laser.
Wat is het bijzondere van een blauwe laser? in vergelijking met de oudere lasers

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Er past 10x zoveel op een schijfje. En nu het bijzonderste: het is pas mainstream over een jaar of 10 B)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
JT is wel heel erg optimistisch met die 10 jaar :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wt over de golflengte?? zit daar verschil in?? hogere golflengte?? of lagere?

Verwijderd

Ik dacht al, Blu-Ray DVD is nog lang niet uit, en ik dacht ook dat er nog over een gangbare standaard getwist werd, dus het is ook nog niet eens zeker of Blu Ray ooit nog gereleased word.
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 15:09:
maar wt over de golflengte?? zit daar verschil in?? hogere golflengte?? of lagere?
Het is een kortere golflengte zodat de afmetingen van de 'gaatjes' kleiner worden en er meer past op een gelijk oppervlak. Blauw licht heeft een kortere golflengte dan rood licht, vandaar dat rood licht ook altijd feller lijkt dan blauw licht :Y)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok maar afgezien van dat die nog niet uit is..maar was nieuwgierig naar wat het inhoudt...qua golflengte en zo

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
kunnen ze beter rontgenstralen gebruiken, dan kunnen de gaatjes nog kleiner :)

• JT

JT

VETAK y0

Of geen gaatje, bespaart nog meer ruimte :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dat is dan net weer even te sterk qua energie ;) Daar wordt je computer niet blij van. Jijzelf ook niet waarschijnlijk.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk zou ik het allemaal wel moeten weten haha....doe fotografie en dan krijg je ook allemaal van die shit over lasers, licht en golflengten enzp :S

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Piemel, ga je eigen prijsvragen oplossen :o :o ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de blauwe laser gaat dit jaar al uitgebracht worden..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT

JT

VETAK y0

Ja, moet ik nog zien :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ukltraviolette laser krijgen we zeker over 20 jaar :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha..
ja..moeten we inderdaad nog zien.. geloof er zelf ook geen zak van..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
Volgens mij is het zo dat het menselijk oog minder gevoelig is voor blauwe kleuren dan voor rode, hierdoor lijkt het of blauwe led minder light geeft dan een rode led met de zelfde licht opbrengst. In in ieder geval is groen de kleur die het makkelijkst waar te nemen is.

Maar even ontopic
Ik heb zelf inderdaad zo'n gerucht gehoord dat de blauwe laser volgend jaar wl te verkrijgen zou zijn, maar ik denk dat die blauwe laser de oude dvd schijven niet zou kunnen lezen omdat die gaatjes wel ens te groot zouden kunnen zijn of loop ik nu zware bullshit te verkopen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Jaguar_e op 05-01-2003 18:13 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• ThaChaC
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 15:10:
Ik dacht al, Blu-Ray DVD is nog lang niet uit, en ik dacht ook dat er nog over een gangbare standaard getwist werd, dus het is ook nog niet eens zeker of Blu Ray ooit nog gereleased word.

[...]

Het is een kortere golflengte zodat de afmetingen van de 'gaatjes' kleiner worden en er meer past op een gelijk oppervlak. Blauw licht heeft een kortere golflengte dan rood licht, vandaar dat rood licht ook altijd feller lijkt dan blauw licht :Y)
de blue ray dvd komt zeker wel uit. dit gaat alleen inderdaad nog wel even duren. dat heeft vooral te maken met de huidige dvd.. De grote ondernemingen willen er eerst voor zorgen dat de markt goed verzadigd wordt met de hidige dvd speler.. niet iedereen heeft immers al zo'n ding.. Verder is het ook zo dat er op dit moment bijna niemand een High definition beeldscherm in huis heeft omdat deze gewoon nog te duur zijn. de blu-ray wordt immers met het doel uitgebracht om er high definition films mee te kunnen bekijken met een resolutie van 1080i. wanneer over een aantal jaar de prijs van tft beeldschermen goedkop[er gaan worden en deze over hogere resoluties kunnen beschikken dan zal de blu ray massaal geïntroduceerd gaan worden.

grtz ThaChaC

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Ik denk niet dat ze na een jaar nog op een discussie zitten te wachten?!
Een oude }:O dus.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het niet mogelijk, technisch gezien, om blueray backwards compatible te maken met DVD? En dan natuurlijk ook met CD, zodat je alle schijfjes in 1 klap kunt lezen? Dat zou fantastisch zijn natuurlijk :)

Ik zie ook al die kleine schijfjes terug komen in digicams op deze manier, zoals je ooit digicams had waar je een CD in kon doen waar de foto's op gebrand werden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat spul heet Blu-ray jongens :) en backwards compatible: helaas niet, vanwege het soort laser. Het zou prachtig zijn, maar Blu-ray is gewoon 'te ver' vergeleken bij normale dvd's. Er gaat wel een hele sloot data op: 27 GB per kant op een dual layer Blu-ray disc :9

LinkedIn
Instagram

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het erg moeilijk om een 2e laser in te bouwen die eventuele CD's en DVD's leest? Lijkt me niet toch? Het principe blijft hetzelfde: een lade of slotgeval waar je een schijfje in kunt steken en vervolgens gaat het schijfje ronddraaien. Waar de laser zit die leest maakt niet uit, lijkt me, dus waarom geen 2e laser inbouwen? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 20-02-2004 22:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1