[ADSL] alles aangesloten - nu een week wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Na mijn connectie problemen onderzocht te hebben kom ik eigenlijk op het volgende.

Mijn ADSL-over-ISDN DHZ pakket is dus gisteren aangekomen. Alles aangesloten en ik krijg gewoon 3 constante groene lampjes op mijn Speedtouch 510i.

Ik heb de software van de KPN ADSL CD, de Speedtouch installatie software, netjes geinstalleerd en daar ook mijn juiste XS4ALL gegevens ingevoerd (login@xs4all-basic-adsl).

Daarna heb ik aan de hand van de XS4ALL "Help pages" mijn VPN verbinding aangemaakt en mijn NIC instellingen nagekeken.

Alleen als ik ga verbinden, krijg ik constant een "651 error" van het modem.

Na de diverse "troubleshooting software" etc van KPN gedraaid te hebben komt eruit dat alles prima is aangesloten en werkt.. en men komt tot deze conclusie:
Interface pppoa
Destination pppoa
Mode always-on
Link connected
State Up

Er is verbinding met de Internet Service Provider. Dit houdt nog niet in dat u daadwerkelijk kan surfen. U kunt bijvoorbeeld @adsl-advanced in plaats van @adsl-basic hebben ingevuld als username.
.

Dat laatste heb ik ook nagekeken maar ook dat is goed. Als ik naar mijn modem telnet of de web-interface gebruikt krijg ik dus ook gewoon te zien dat er een connectie is. Ik kan alleen niet inloggen bij XS4ALL dus ook niets pingen etc.

Staat er helemaal onderaan in mijn brief welke ik bij het pakket gekregen heb:
Het ADSL abbonement gaat in circa 7 dagen nadat het pakket aan u is verzonden.
Betekend dit nou dat ik nu gewoon moet wachten tot het werkt? :? Verzenddatum was 28 Dec dus dat zou nu vandaag of morgen moeten zijn? Heb nooit kabel gehad, alleen dialup en ben dit dus niet gewend. :)

De KPN "help-lijn" (a 20ct/min) wist ook niet wat het zou zijn. Toen ik het bovenstaande voorstelde kreeg ik als antwoord "nou ja, dat zou ook kunnen natuurlijk. Ja ik geloof dat dat het wel moet zijn".. hoezo een voorgekauwd antwoord nakauwen? |:(

Maar kent iemand dit verschijnsel of zit ik zo voor jan-lut te wachten omdat er misschien iets fout zit?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wacht nog een paar daagjes :) Dan kan je dat iig uitsluiten, als het dan nog niet werkt... :D

XXXVI

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

w8ten dus. totdat de laatstste fase afgerond is. in die week moet er nog een IP nummer aan je gegeven worden. gewoon iedere dag effe proberen en na een week effe opbellen waar het blijft.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

heb je dat ip niet al ontvangen :?

ik had m'n ip al zeker een week voordat uberhaupt het modem binnen was
(ook xs4all)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Nee, ik heb wel een brief met bevestiging van XS4ALL maar geen IP. Volgens de XS4ALL site zou ik vanaf 16 Dec zo'n brief moeten krijgen...Dus geen IP hier.

Vreselijk .. sinds 1995 op dail-up (28.8 dan ISDN) en nu dan eindelijk breedband internet.. en dan een week moeten wachten. Kwelling!! :) :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

dat verhaal over 7 dagen na dat je je spullen krijgt gaat je abbo in stond er bij mij ook, ik kon echter per direct internet op... (wanadoo adsl basic icm usb modem...)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 19:54
met een speedtouch 510 hoef je geen aparte vpn op te bouwen..

kwam ik ook achter toen ik een aantal weken terug mijn modem kreeg..

het modem is namelijk ook een routertje en geeft jouw pc dus een internet ip.. namelijk 10.0.0.150

je hoeft dus geen vpn vanuit je eigen systeem op te bouwen omdat dat niet werkt en je hem al hebt want het modem heeft verbinding... als je modem dus aangeeft connected (loop alles ff goed na kwa ip's enzo) en de ip's kloppen ook (dat je dus een geldig ip er tussen hebt staan) dan zou je gewoon kunnen internetten.

Die week tussen verzenden en aansluiten is meer om het pakketje te ontvangen en rustig de tijd hebben om het aan te sluiten. Dat is bijv voor mensen die niet erg techisch zijn en het niet in 5 minuten werkend hebben maar en vrienden / monteurs / familie / etc bij nodig hebben om het werkend te krijgen.

En loop ook ff je status na ( al sturen ze nooit eerder een pakketje naar je op als je lijn nog niet opgeleverd is ) :)

Verwijderd

Wat staat er bij je status dan? sinds gister staat er bij mij dat xs4all het nu ook geactiveerd heeft

• ratz
  • Laatst online: 06-08 12:57

ratz

Gadgetgeek

Als je je username en password hebt ontvangen kun je gewoon online. I
nderdaad de Speedtouch 510 is een routermodem; het enige wat je moet doen is via CD van KPN installeren; bij mij werkte het probleemloos (ik heb 7 dagen kunnen internetten voordat m'n abo inging). Dus deleten die hele handel en opnieuw installeren via de KPN CD (niet de Alcatel CD). Via een handige webinterface kun je de SpeedTouch verder configureren (NAT, DHCP etc).

Succes

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Heb ik gedaan maar nog niets :(

ff voor de zekerheid:

1. ik installeer de KPN CD (de Speedtouch software).
2. ik reboot PC.
3. ik maak een VPN verbinding zoals aangegeven staat op de XS4ALL helpdesk page.
4. ik klik op "verbinden" en ik krijg nogaltijd een "651 error".

Mis ik dan wat?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Wat betreft die VPN verbinding.. als dat niet hoeft met de 510i waarom staat dat dan zo op de XS4ALL homepage? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer geloof ik.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:37

Kettrick

Rantmeister!

tazzman schreef op 05 January 2003 @ 17:49:
Wat betreft die VPN verbinding.. als dat niet hoeft met de 510i waarom staat dat dan zo op de XS4ALL homepage? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer geloof ik.
Ik heb zelf ook xs4all met hetzelfde modem, ik heb zelf niets ingesteld mbt. een VPN oid.

Ik heb de mxstream CD gebruikt om de speedtouch te configgen, en daarna werkte alles gewoon goed.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen VPN gebruiken met de Alcatel Speedtouch 510 modem ... De site van XS4all is waarschijnlijk nog niet aangepast, ze gebruiken nl. sinds kort deze nieuwe modems..

Lees het boekje door (ik neem aan dat je dat hebt ontvangen) waar ook in staat dat je KPN CD erin moet doen ... daar staat niks over in mbt een VPN verbinding maken.

Met andere woorden ... je kan allang internetten :)

Je hoeft ook geen ip in te stellen ..
gewoon via DHCP laten lopen .. dan krijg je een 10.x.x.x nummer toegewezen van de routermodem en je kan gewoon internetten ..

[ Voor 10% gewijzigd door Enforcer op 05-01-2003 18:02 ]

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
kpn ligt een beetje achter met het toewijzen van ip adressen... kan dus wel eens langer duren dan gepland...

Pwnd

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
JAAAAA het werkt!!! Jullie zijn allemaal stuk voor stuk geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Inderdaad die VPN verbinding gekilled en weggegooid. Ik was gewoon helemaal vergeten bij de properties van mijn netwerkkaart (waar de ADSL modem aanzit) als gateway het address van het modem op te geven. 8)7 8)7 8)7

Maar nu werkt het.. en allejezuskriebel wat gaat dat SNEL! WOEI! :)

Overigens, ik heb nu 2 netwerk kaarten in mijn PC zitten, een 3C905TX voor mijn LAN en een ISA 3C509 10mbit kaartje voor mijn ADSL modem. Was het enige kaartje wat ik nog zo snel had liggen - is dat een beetje 'genoeg' voor mijn ADSL modem of ga ik daar problemen mee krijgen?

PC specs:

TB900@1Ghz
Abit KT7 (686A)
512MB PC133 CAS2
etc etc
WinXP

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Donderwolk schreef op 05 januari 2003 @ 18:01:
kpn ligt een beetje achter met het toewijzen van ip adressen... kan dus wel eens langer duren dan gepland...
Op het moment dat je een linesync hebt op je modem zit het werk van kpn er op volgens mij (tenzij je planet ADSL hebt), het IP dat je vervolgens krijgt is van xs4all.

Edit :
tazzman schreef op 05 January 2003 @ 18:04:
JAAAAA het werkt!!! Jullie zijn allemaal stuk voor stuk geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
:>
:/
Inderdaad die VPN verbinding gekilled en weggegooid. Ik was gewoon helemaal vergeten bij de properties van mijn netwerkkaart (waar de ADSL modem aanzit) als gateway het address van het modem op te geven. 8)7 8)7 8)7
7(8)7

Overigens, ik heb nu 2 netwerk kaarten in mijn PC zitten, een 3C905TX voor mijn LAN en een ISA 3C509 10mbit kaartje voor mijn ADSL modem. Was het enige kaartje wat ik nog zo snel had liggen - is dat een beetje 'genoeg' voor mijn ADSL modem of ga ik daar problemen mee krijgen?
Nee hoor, daar kan je prima falcon mee spelen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Kettrick op 05-01-2003 18:06 ]

Verwijderd

Ik heb m'n ISDN ADSL modem van KPN ook nog niet ontvangen (hele pakket nog niet), maar ik kan al wel inloggen op de XS4ALL site in 't servicecenter, en heb blijkbaar ook al een IP-adres (stond standaard ingevuld bij 'hostnaam'). Maar een brief e.d. heb ik nog niet gekregen, waarin een en ander bevestigd wordt. Nu dus wachten op de KPN (doe ik al sinds 9 december, toen zei men dat ik 't pakketje binnen 4 weken binnen moet hebben).

Verwijderd

tazzman schreef op 05 januari 2003 @ 18:04:

PC specs:

TB900@1Ghz
Abit KT7 (686A)
512MB PC133 CAS2
etc etc
WinXP
Oeps, ik doe te lang over zo'n reactie typen :).
maare, /me is jaloers :P
Ik hoop dus dat de KPN opschiet met het opsturen van 't modem, het schijnt dat ze de ISDN-ADSL modems op hebben :(.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:09:
[...]

Oeps, ik doe te lang over zo'n reactie typen :).
maare, * Kettrick is jaloers :P
Ik hoop dus dat de KPN opschiet met het opsturen van 't modem, het schijnt dat ze de ISDN-ADSL modems op hebben :(.
goed mogelijk, mijn POTS ADSL lijn was nl. binnen 13 dagen na de aanvraag actief :)

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb zaterdag het kpn pakket gekregen. de 510 voor analoog. Ik heb alleen een oranje verbindingslampje. helpdesk gebeld, en blijk dus nog niet actief te zijn bij xs4all... :(
wachten dus maar. kon deze week wel goed komen zeiden ze... hopen...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als jij 3 groene lampjes hebt, dan moet je kunnen internetten. drie groene lampjes houdt in dat kpn de laatste fase voltooid heeft, XS4all heeft voor deze fase alles al gereed gemaakt. Check nog 1 keer al je instellingen