[PHP] Image caching opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Ik ben de trotse eigenaar van een grote image gallary (zie sig) met een paar mooie plaatjes erop (22515 om precies te zijn). Alleen het probleem is dat dit wordt gehost op mijn eigen servertje die een maximale upload van 12 k heeft. Nu heb ik een idee hoe ik dit op kan lossen; alleen de precieze uitwerking heb ik nog niet.

Het idee is als volgt; ik ga mijn webspace bij mijn provider gebruiken om een aantal images te cachen. Zoals je ziet op de site gaat het om een x-aantal catagorien; plus de mogelijkheid om van al die catagorien random images te bekijken.

Ik had het idee om van elke catagorie (bijvoorbeeld) 25 images op de provider-webspace te zetten en mensen daarnaartoe te sturen om de collectie te zien. Het enige probleem wat ik hierbij nog heb is dat op een of andere manier de collectie ververst moet worden zodra een image is bekeken.

Nu kan ik dit natuurlijk vanuit mijn server ftp'en ofzo; mooier zou het zijn als iemand die images bekijkt op een of andere manier een actie triggered die nieuwe images gaat afhalen van mijn server (via FTP danwel HTTP).

Maargoed, tot zover mijn gedachtenspinsel; hebben jullie nog ideeen hierover?
Afbeeldingslocatie: http://www.spider007.net/GoT/topicView.php?685271

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 05-01-2003 15:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Hoeveel ruimte heb je op je webspace, en welke mogelijkheden heb je daar? Je zou je site zo kunnen maken dat je bij iedere afbeelding die je opvraagt een php scriptje laat runnen wat kijkt of de afbeelding beschikbaar is op de webserver, zoniet maak je een ftp verbinding met je server en kopiër je de afbeelding. Na een tijdje heb je dan alles op je webspace staan, je moet dan natuurlijk wel genoeg hebben. Heb je dit niet dan kun je ook alleen de meestbekeken foto's doen, dan moet je natuurlijk wel stats per foto bij gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
djluc schreef op 05 January 2003 @ 16:17:
Hoeveel ruimte heb je op je webspace, en welke mogelijkheden heb je daar? Je zou je site zo kunnen maken dat je bij iedere afbeelding die je opvraagt een php scriptje laat runnen wat kijkt of de afbeelding beschikbaar is op de webserver, zoniet maak je een ftp verbinding met je server en kopiër je de afbeelding. Na een tijdje heb je dan alles op je webspace staan, je moet dan natuurlijk wel genoeg hebben. Heb je dit niet dan kun je ook alleen de meestbekeken foto's doen, dan moet je natuurlijk wel stats per foto bij gaan houden.
dat had ik ook bedacht; het probleem is dat diegene die de image bekijkt moet wachten totdat de ftp verbinden is afgelopen; zelfs al ziet hij al een andere image. De webruimte is btw 3o mb; de collectie is 2.5 G. ik wil dan ook images verwijderen zodra er nieuwe bijkomen. Het probleem met stats heb ik (nog) niet; aangezien er niet gekozen kan worden welke foto je wilt zien; het is allemaal op random base. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
De pest aan dit probleem is gewoon dat je random foto's kiest. Het is dus ook eigenlijk nutteloos om een gedeelte wel, en een gedeelte niet op webspace te zetten omdat je toch random kiest, wat je wel zou kunnen doen is de random beinvloeden, dus eerst alle foto's die op de webspace staan en daarna pas de andere foto's. Dan kun je bijvoorbeeld ieder uur 25 foto's laten vernieuwen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
djluc schreef op 05 January 2003 @ 16:57:
De pest aan dit probleem is gewoon dat je random foto's kiest. Het is dus ook eigenlijk nutteloos om een gedeelte wel, en een gedeelte niet op webspace te zetten omdat je toch random kiest, wat je wel zou kunnen doen is de random beinvloeden, dus eerst alle foto's die op de webspace staan en daarna pas de andere foto's. Dan kun je bijvoorbeeld ieder uur 25 foto's laten vernieuwen oid.
Ja, maar de vraag blijft natuurlijk hetzelfde; op welke actie ga ik alles vernieuwen? Stel dat ik het elk uur zou doen; dat is wat overdone als het niet zo vaak wordt opgevraagd; en misschien te weinig indien er vaker naar wordt gekeken

---