Toon posts:

[Flash MX] refreshen frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stamboom met flash mx gemaakt. Eerst geef ik een korte beschrijving en daarna leg ik mijn problemen voor.

In het eerste frame zie je het overzicht van de familieleden. Wanneer je op een van deze knoppen drukt ga je naar de persoonlijke gegevens van desbetreffend familielid. Deze persoonlijke gegevens worden uit de database gehaald. Bij het overzicht van dit familielid worden altijd de persoonlijke gegevens weergegeven. Bij het laden van deze frame is altijd de terug knop zichtbaar, hiermee ga je weer terug naar het overzicht van de stamboom. Afhankelijk van het aantal foto's is geen knop, de knop foto of foto's zichtbaar. Bij het drukken op de knop foto of foto's worden de foto's zichtbaaar. Wederom worden de namen van de foto's uit de database gehaald. Wanneer wederen om deze knop gedrukt wordt zijn de foto's niet meer zichtbaar.

Alles werkt naar behoren op een tweetal dingen na, wie heeft een oplossing voor deze problemen:

1. Na het laden van de persoonlijke gegevens van frame 2 wil ik graag de functies fotosButtons(); en fotosUpdate(); aanroepen, dit moet tevens gedaan worden wanneer ik op een van de knoppen druk. Maar ik krijg dat niet voor elkaar.
De functie fotosButtons(); zorgt ervoor dat er geen knop, de knop foto of foto's weergegeven wordt. De functie fotosUpdate(); zorgt ervoor dat de navigatieknoppen, het commentaar van de foto en de navigatieknoppen van de foto's correct weergegeven worden. Deze functie bepaald tevens of deze dingen weergegeven worden.
Als tijdelijke oplossing heb ik de knop update gemaakt. Deze voert dus de functies fotosButtons(); en fotosUpdate(); uit. Echter deze functies moeten bij voorkeur regelmatig in frame 2 aangeroepen worden.

2. De tekst van de knoppen die ik gemaakt heb zijn niet scherp.

De stamboom is op de volgende lokatie te zien:
http://24.132.149.228/stamboom/stamboom.html

De benodigde bestanden zijn op de volgende lokatie als zip-file te downloaden:
http://24.132.149.228/stamboom/stamboom.zip

Als er nog opmerkingen/kritiek is dan hoor ik dat graag.

Je kan contact met me opnemen:
mail: nacnud@myrealbox.com

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 15:02 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 20:33

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 14:53:
Je kan contact met me opnemen:
mail: nacnud@myrealbox.com

Daar doen we dus niet aan, als je antwoord wilt op je vragen dan moet je ook de moeite nemen om hier regelmatig te komen buurten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zeker regelmatig kijken, dus maak daar geen zorgen over.

Ook weet ik dat dat probleem niet buiten got opgelost dient te worden. Als dit echter wel gebeurt stuur ik de oplossing van het probleem wederom op het forum zodat iedereen er wat aan heeft. Ik hoopt dat iedereen daar dan vrede mee heeft.