Toon posts:

[winXP] Pagefile defragmenteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter dat je met Norton Util je pagefile niet meer kan defragmenteren! Een proggie dat ik vond (pagedrfg) werkte ook niet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar...?

Verwijderd

Stel je virtuele geheugen op "nul", reboot en stel het weer opnieuw op je huidige waarde. Alles staat dan weer netjes achterelkaar.

Verwijderd

virtueel geheugen op nul? dan mag je hopen dat hij nog opstart...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 14:52:
virtueel geheugen op nul? dan mag je hopen dat hij nog opstart...
Hij start nog op, alleen is traag als dikke stront in januari tegen de berg op...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

c70070540 schreef op 05 januari 2003 @ 14:53:
[...]

Hij start nog op, alleen is traag als dikke stront in januari tegen de berg op...
Nee, dikke stront met klontjes door een trechter :Y)

maar tis je vergeven :P

Maar heeft het veel zin? Khad t wel eens gedaan, maar ik merkte er weinig van, of helpt t slechts als je een verschrikkelijk grote pagefile hebt, of als je weinig ram hebt (en de pagfile dus meer gebruikt?) :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Okyah schreef op 05 January 2003 @ 14:54:
[...]

Nee, dikke stront met klontjes door een trechter :Y)

maar tis je vergeven :P

Maar heeft het veel zin? Khad t wel eens gedaan, maar ik merkte er weinig van, of helpt t slechts als je een verschrikkelijk grote pagefile hebt, of als je weinig ram hebt (en de pagfile dus meer gebruikt?) :)
Het heeft ook geen enkele zin. Maarja als hij zijn pagefile gedefragmenteerd wil hebben is dit EEN oplossing. Naar het nut had hij niet gevraagd. :+

Verwijderd

Topicstarter
Da's dus geen oplossing.
Ik heb m'n pagefile uitgezet op c: en ff laten staan op D:. Vervolgens C: gedefragmenteerd. Toen ik daarna het pagefile weer op C: zette, zat 'ie alsnog in 10 stukken over de schijf verdeeld. Da's al beter dan de 391 stukken van eerder, maar toch...

Nog meer (betere) tips?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn wel tools die dat kunnen, Diskeeper bijvoorbeeld.

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wildhagen schreef op 05 January 2003 @ 18:10:
Er zijn wel tools die dat kunnen, Diskeeper bijvoorbeeld.
of van onze bekende mark russinovich...

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml

A wise man's life is based around fuck you

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Thanks.. altijd handig!

Komen echt veel handy tools van die site af zeg :)

Wees consequent, maar niet altijd

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook schreef op 05 January 2003 @ 18:48:
[...]

Thanks.. altijd handig!

Komen echt veel handy tools van die site af zeg :)
Yup, maar ze hebben dan ook erg goede tools :)

Typisch van die tools die je niet vaak gebruikt, maar ALS je ze nodig hebt wel verrekt handig zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Die noemde ik in m'n eerste post al... Die werkt dus niet bij mij... (hij wil pagefile gewoon niet optimaliseren).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:04:
[...]

Die noemde ik in m'n eerste post al... Die werkt dus niet bij mij... (hij wil pagefile gewoon niet optimaliseren).
en we hebben het over het zelfde tooltje?

dan had je dit er maar wat beter bij moeten zetten... dat was namelijk niet echt duidelijk, :/

A wise man's life is based around fuck you

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:38
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:04:
[...]

Maar eh heb je wel een reboot gedaan nadat je hebt ingesteld dat ie moet defraggen ? Overigens het defraggen gaat zeg maar "buiten windows om" en gebeurt vlak voor het windows welkom scherm , mischien niet gezien ?

[ Voor 18% gewijzigd door Keesk op 05-01-2003 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 januari 2003 @ 23:08:
[...]

en we hebben het over het zelfde tooltje?

dan had je dit er maar wat beter bij moeten zetten... dat was namelijk niet echt duidelijk, :/
"Een proggie dat ik vond (pagedrfg) werkte ook niet." Dat had dus pagedfrg moeten zijn (de naam van de zip waarin pagedefrag zit)...
Keesk schreef op 05 January 2003 @ 23:14:
[...]

Maar eh heb je wel een reboot gedaan nadat je hebt ingesteld dat ie moet defraggen ? Overigens het defraggen gaat zeg maar "buiten windows om" en gebeurt vlak voor het windows welkom scherm , mischien niet gezien ?
Ja, weet ik. Alles gedaan en gezien. De andere bestanden die pagedefrag kan optimaliseren verwerkt 'ie wel goed. Maar pagefile.sys gewoon niet. Maar ik bedenk me nu dat dat kan komen doordat m'n C: partitie zowat vol is (nog maar 850 Mb over). Ik las net ergens, volgens mij in de readme.txt, dat gebrek aan schijfruimte een goede optimalisering kan tegenwerken...
Ik zal binnenkort ff met Partitionmanager de boel wat beter verdelen (had ik een maand geleden toevallig gedaan, maar toen had ik Win98SE nog: die neemt beduidend minder ruimte in!)

Nog wat anders... ik heb 512 MB RAM en (dus) een pagefile van 768. Is dat eigenlijk niet veel te groot? Hoe meer RAM je hebt, hoe minder die pagefile gebruikt wordt, toch...? Tot hoever geld de regel pagefile=1,5 x RAM?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 09:51:
[...]
Nog wat anders... ik heb 512 MB RAM en (dus) een pagefile van 768. Is dat eigenlijk niet veel te groot? Hoe meer RAM je hebt, hoe minder die pagefile gebruikt wordt, toch...? Tot hoever geld de regel pagefile=1,5 x RAM?
Klopt, de regel '1,5 maal RAM = grootte pagefile' (of 2,5) ging nog op voor het DOS tijdperk, 4 MB ram en 10 MB swap :)

Zelf heb ik 640 MB RAM, en 460 MB swap, een totaal van 1 gig aan beschikbaar geheugen, zal wel genoeg zijn lijkt me :+
Pagina: 1