Vreemd Probleem met nVidia Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn Pine nVidea Geforce 2 MX 400, 64 MB in mijn P4 2.0 GHz systeem.. Geen enkele game werkt, hij minimaliseert alles. Na veel aandringen heb ik de Asus nVidea Geforce 2 MX 200, 32 MB uit mijn P3,900 systeem gehaald en getest in mijn P4, nee, zelfde verhaal.. En nu doet de P3 het niet meer (nv.sys ofzo heeft een fout veroorzaakt) maar mijn hoofdvraag waar kan het P4 probleem aan liggen (ik heb een Abit BD7-II Mobo).. Beide pc's hebben XP..

Wie heeft een oplossing voor de P3-kwestie , kom ook niet meer in veilige modus :|

Hellep!

Tnx ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? Al andere drivers geprobeerd bijvoorbeeld?

• Sypher
Ow vergeten: Ja, drivers geprobeerd, fotmat format format.. maar nee hoor :|

Enne was dat de vraag over P3 of P4?

• Pollewob
  • Niet online
Eerst die P4. Wees eens een stuk duidelijker.. welk OS draai je bijvoorbeeld. En welke drivers heb je allemaal geprobeerd? Geef gewoon veel meer info.

• Sypher
Ow heb de laatste nieuwe drivers van de pine site gedownload, ook de laatste nieuwe bij nvidea en ik draai Windows XP Professional, 256 MB ddr, 40 GB hd ... Liteon 17" Monitor.. Ehm.. Sja tiz erg lastig, heb al gerotzooit in het bios maar zelfde verhaal... Denk dat het aan het Moederbord ligt..

Verwijderd

Heb ook een probleem met die MX400.
Bij een schone Win98se install en de laatste driver hiervoor krijg ik win98 niet meer opgestart. Alleen veilige modus werkt nog en daarin de MX400 weer verwijderen, en weer instaleren... = weer het zelfde probleem.

• Pollewob
  • Niet online
Voor een MX zijn de laatste drivers vaak niet erg goed. Probeer bijvoorbeeld eens de 23.11 versie (te vinden op http://www.guru3d.com).

Ook ff typo uit topictitel gehaald.. het is nVidia :)

• Sypher
ja die had ik ook geprobeerd :|

Nog een optie voor de P3?

(sorry hoor :S)

[ Voor 131% gewijzigd door Sypher op 05-01-2003 14:46 . Reden: . ]

Verwijderd

Doet de P3 het wel normaal als je er een andere VideoKaart in doet?

• Sypher
Ehm.. Dat weet ik niet maar dat is mijn videokaart :| En die andere die nv.sys .. schijnbaar heeft XP de drivers aangepast maar wil ze niet terug zetten :|

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. maar dan met een mx420 en win2k

en onder win98 werken de spellen (meestal) wel

Gebruik voortaan ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 posts zo kort na elkaar te plaatsen.

[ Voor 67% gewijzigd door Pollewob op 05-01-2003 14:56 ]

• Sypher
Niemand een P3 oplossing? :'(

• Pollewob
  • Niet online
Rustig joh.. het is hier geen helpdesk :(

En als jij je topic zo onduidelijk maakt vind ik het niet vreemd dat er weinig oplossingen komen..

Verwijderd

Die geminimaliseerde heb ik ook altijd..als ik alt en enter per ongeluk indruk. En BTW...welcom @ GoT ;)

• Sypher
Hehe, was er vroeger altijd al maar mijn account is weg :|
Maarre ik druk alt+enter niet in...

I know dat het geen HelpDesk is maar moet snel oplossen anders zit ik met een probleem :| (mijn pa)

[ Voor 3% gewijzigd door Sypher op 05-01-2003 16:11 ]

• Sypher
Tiz al gefixt.. Wat is "Vorige instellingen herstellen" toch handig.. dat niemand hier op kwam zeg :lol:

Verwijderd

kun je me vertellen hoe je dat precies hebt gedaan? Ik heb namelijk hetzelfde probleem

heb je die herstel functie van windows gebruikt?

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:28

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 14:35:
Heb ook een probleem met die MX400.
Bij een schone Win98se install en de laatste driver hiervoor krijg ik win98 niet meer opgestart. Alleen veilige modus werkt nog en daarin de MX400 weer verwijderen, en weer instaleren... = weer het zelfde probleem.
ik heb zo'n soortgelijk probleem, ik draai win xp en heb een mx400.
bij het instaleren van het kaartje gaat de monitor op zwart, windows e.d. blijft wel draaien. Dit probleem heb ik al maanden en kom er maar niet van af. Ik draai het kaartje nu op uitgeschakelt zodat die de drivers van save mode pakt. Dus kan geen 3d games speluh :( kaart kaduk? btw niet de 1e x zo'n probleeeem!!!

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
het probleem kan ook in de bios zitten, zet fast writes enzo eens uit.

of verwijder je drivers eens compleet met detonator destroyer en installeer ze eens opnieuw.

een herinstallatie van directx wil ook wel eens helpen.

succes

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Heb je het volgende al geprobeerd?

Start/Uitvoeren/Regedit.

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/NVIDIA Corporation
HKEY_CURRENT_USER/Software/NVIDIA Corporation

Die twee mappen verwijder je uit de registry.
Dan ga je naar C:\NVIDIA en verwijder ook die map.

Vervolgens deïnstalleer je bij software in het configuratiescherm de vidiaDetonators
Even opnieuw opstarten, als er nieuwe software gevonden wordt dan cancel je dat scherm. En je installeert vervolgens de Detonators van jouw keuze.

Tip.....

Installeer bijvoorbeeld ook eens de drivers vanaf de cd die je bij de kaart kreeg.
En installeer daarna de detonators die je gebruiken wilt zonder eerst de software
van de cd te deïnstalleren. Het kan zijn dat er op cd bestanden staan die je kaart
nodig heeft. Dat lijkt met mijn Leadtek namelijk wél het geval te zijn.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Sypher
die van de cd had ik al geprobeerd, en een stel nieuwe gedownload.. en een map C:\NVIDIA is er niet :S

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

netvisions schreef op 09 January 2003 @ 18:42:
die van de cd had ik al geprobeerd, en een stel nieuwe gedownload.. en een map C:\NVIDIA is er niet :S
Hmm die map is bij mij nu ook leeg. :?
Meestal werden daar de files naartoe geëxtract voor de instal.
Anyway....dan hoef je hem ook niet te verwijderen.

Ik draai zelf met een pentiumIII maar dan onder Win2K.
Worden er toevallig geen irq's gedeelt met die van je videokaart?

Verder lijkt het me dat een pentium4 voeding het wel zou moeten trekken.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1