Toon posts:

[DTP] Goede drukker in Amsterdam...

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats het hier maar,
zou zo 1 2 3 niet weten waar het anders moet :).

Ik heb een opdracht ter realisatie van een huisstijl (logo, visitekaartjes, briefpapier en enveloppen), nu ben ik op zoek naar een drukker in Amsterdam die een beetje in orde is.

Bedoeling is alles in duotone PMS aan te leveren in Quark. Gaat om niet een bijster grote oplage het is voor een makelaardij.

Hebben jullie ervaringen, cq adressen van goeie drukkers?

Vraag 2: Is Adobe Indesign (1.0/2.0) al een beetje geintegreerd in de wereld van de drukkers?

Verwijderd

Indesign weet ik niet, maar eps en pdf natuurlijk wel, en dat is te maken vanuit Indesign.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb zo eens op www.goudengids.nl gezocht, (trefw. Drukkerijen) en daar staat Multicopy wel 7x in. Een grote drukkerij dus, en niet iets kleins en onbekends.
Je zou gewoon eens moeten kijken wat er een beetje bij je in de buurt zit, A'dam is zo groot, er zitten zoveel drukkerijen en drukkerijtjes.

Als je nou had gezegd Den Haag... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 05-01-2003 15:15 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Indesign is het nog net niet helemaal, jammer want het is zo'n mooi pakket.
Gebruik het zelf liever dan X-Press.
Ga ook zelf voor het aanleveren in PDF formaat, maar dan moet je wel goed weten hoe je dat doet. Goede resolutie, fonts en illu's erbij.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op 05 January 2003 @ 15:15:
Ik heb zo eens op www.goudengids.nl gezocht, (trefw. Drukkerijen) en daar staat Multicopy wel 7x in. Een grote drukkerij dus, en niet iets kleins en onbekends.
Je zou gewoon eens moeten kijken wat er een beetje bij je in de buurt zit, A'dam is zo groot, er zitten zoveel drukkerijen en drukkerijtjes.

Als je nou had gezegd Den Haag... ;)
MultiCopy is een kopieershop, geen drukkerij.

Overigens kun je met kleine oplages beter bij een kleine drukkerij terecht dan bij een grote. Vaak ook aantrekkelijker qua prijs. Maar drukkerijen zijn er zat. Waarom trouwens een drukkerij die naast de deur zit, zou ik me niet teveel door laten beperken iig. Het wordt toch wel afgeleverd waar je het wil hebben. Gewoon een beetje her en der offertes opvragen want prijs kan behoorlijk verschillen. Zorg voor een goed kleur-echte proef, zodat je achteraf wat achter de hand hebt als PMSkleuren afwijkend gedrukt zijn. Dus eerst proef laten maken, die laten goedkeuren door de klant en dan pas drukken. Zeker met huisstijl dingetjes belangrijk de juiste kleuren te hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Waarom moet je hem perse in amsterdam zoeken? Ze kunnen het toch ook opsturen. Kost wellicht wat meer, maar misschien is het toch alsnog goedkoper.

Verwijderd

Probeer SKINNER eens in Amsterdam, is iemand met ervaring en gevoel voor dat soort zaken..... hier is zijn nummer: 0626072223.

• Markje_X
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Zelf koop ik mijn drukwerk altijd bij PrimaPrint http://www.primaprint.nl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OzBoz schreef op 05 januari 2003 @ 15:46:
[...]

MultiCopy is een kopieershop, geen drukkerij.

Overigens kun je met kleine oplages beter bij een kleine drukkerij terecht dan bij een grote. Vaak ook aantrekkelijker qua prijs. Maar drukkerijen zijn er zat. Waarom trouwens een drukkerij die naast de deur zit, zou ik me niet teveel door laten beperken iig. Het wordt toch wel afgeleverd waar je het wil hebben. Gewoon een beetje her en der offertes opvragen want prijs kan behoorlijk verschillen. Zorg voor een goed kleur-echte proef, zodat je achteraf wat achter de hand hebt als PMSkleuren afwijkend gedrukt zijn. Dus eerst proef laten maken, die laten goedkeuren door de klant en dan pas drukken. Zeker met huisstijl dingetjes belangrijk de juiste kleuren te hebben.
Sorry, ik wist niet dat Multicopy een kopieershop was.
Niet meteen naast je deur, misschien ook buiten A'dam... dn komen er alleen nog maar meer opties bij he?
Als er meer reacties komen zoals die van SER, heeft hij wat om uit te kiezen... maar ja, het is toch vrij persoonlijk of je blij bent met je drukker of dat je eigenlijk een betere kwaliteit/prijs zoekt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

ja probeer het bij Skin

Zijn goed en niet duur

www.skin.nl

Klaar tewijl je komt......

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
erm, die skin dude, da's geen drukker maar een printer. Geen drukpersen (je weet wel, dat gefröbel met litho's en dergelijken) dus; waarschijnlijk één of enkele DocuColor's. Ik hoop dat je daar kunt halen wat jij wilt met je drukwerk :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

|HunterPro| schreef op 05 January 2003 @ 21:07:
erm, die skin dude, da's geen drukker maar een printer. Geen drukpersen (je weet wel, dat gefröbel met litho's en dergelijken) dus; waarschijnlijk één of enkele DocuColor's. Ik hoop dat je daar kunt halen wat jij wilt met je drukwerk :)
Op zich is een printshop prima te doen voor drukwerk hoor, als je het over kleine oplages hebt. Maar bijv. bijzondere dingen als gouden randjes, zilveren lettertjes of ge'emboste logootjes zullen niet meteen kunnen.
visitekaartjes, briefpapier (aflopend als je bereid bent voor a4plus papier te betalen), maar enveloppen drukken zal feest worden, aangezien copiers al die uitstekende flapjes en vreemde formaten niet zo lief vinden ;)

Maar dat moet je niet afschrikken: ze kunnen dingen die ze niet kunnen, ook prima uitbesteden. Als zij over het algemeen goedkoper zijn maar ze kunnen geen enveloppen drukken bijv., en hun buren iets duurder, maar die drukken ze wel, dan zou ik voor de eerste kiezen, omdat die de boel dan toch wel doorsluist...

• OzBoz

OzBoz

Dark Blue schreef op 05 januari 2003 @ 22:14:
[...]

Op zich is een printshop prima te doen voor drukwerk hoor, als je het over kleine oplages hebt. Maar bijv. bijzondere dingen als gouden randjes, zilveren lettertjes of ge'emboste logootjes zullen niet meteen kunnen.
visitekaartjes, briefpapier (aflopend als je bereid bent voor a4plus papier te betalen), maar enveloppen drukken zal feest worden, aangezien copiers al die uitstekende flapjes en vreemde formaten niet zo lief vinden ;)
:? Ik volg je niet zo.. printen is wat compleet anders dan drukken. Bovendien ziet de gemiddelde kleurenlaserprint er verschrikkelijk beroerd uit en daar kun je als bedrijf niet mee aankomen of je moet intern wat nieuws willen verspreiden. De gemiddelde kleureninktjet doet het al beter en dan kun je het beter zelf printen.

Een drukker is een drukker, die werken met litho's of meteen computer to plate. Niet te vergelijken met een kopieerapparaat wat ook laserprinter is. En dan heb je ook nog drukkers die een digitale drukpers hebben staan. Maar ook dat haalt het niet bij drukwerk.

Verwijderd

Als je geld hebt ga naar Lindenbaum.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OzBoz schreef op 06 januari 2003 @ 00:14:
[...]

:? Ik volg je niet zo.. printen is wat compleet anders dan drukken. Bovendien ziet de gemiddelde kleurenlaserprint er verschrikkelijk beroerd uit en daar kun je als bedrijf niet mee aankomen of je moet intern wat nieuws willen verspreiden. De gemiddelde kleureninktjet doet het al beter en dan kun je het beter zelf printen.

Een drukker is een drukker, die werken met litho's of meteen computer to plate. Niet te vergelijken met een kopieerapparaat wat ook laserprinter is. En dan heb je ook nog drukkers die een digitale drukpers hebben staan. Maar ook dat haalt het niet bij drukwerk.
*kuch* ik heb het ook niet over printers...
Ik ben niet op mn tenen getrapt ;) , waar ik werk krijgen we kaften van boeken aangeleverd wat dus druk- en snijwerk is wat wíj weer niet kunnen, maar wel bijna kunnen benaderen.
Maar met litho's en wat je noemt 'computer to plate' heb ik nog nooit gewerkt, of resultaat van gezien, dus daar laat ik me zo niet over uit.

• OzBoz

OzBoz

Dark Blue schreef op 06 januari 2003 @ 00:54:
[...]

*kuch* ik heb het ook niet over printers...
Ik ben niet op mn tenen getrapt ;) , waar ik werk krijgen we kaften van boeken aangeleverd wat dus druk- en snijwerk is wat wíj weer niet kunnen, maar wel bijna kunnen benaderen.
Maar met litho's en wat je noemt 'computer to plate' heb ik nog nooit gewerkt, of resultaat van gezien, dus daar laat ik me zo niet over uit.
Als je printshop zegt denk ik aan iets als multicopy. Drukken is wat anders dan printen. Dat wilde ik alleen even kwijt.

Wat betreft dat resultaat.. elk tijdschrift wordt gemaakt of mbv litho's (DC2, Cre@te Online etc) of computer to plate (Veronica gids, Playboy, AutoWeek) etc. Dus dat heb je wel gezien.

(offset)drukken gebeurd met offsetplaten. Of die nu gemaakt worden aan de hand van films of rechtstreeks vanuit de computer. Het idee is hetzelfde.

Litho's (films) worden gemaakt door een RIP (raster imaging processor) aan te sturen vanuit een computertje waarna er films belicht worden die vervolgens ontwikkeld worden. Vrij kostbaar (vergelijk het met fotorolletje, door gebruik van zilver kostbaar. Dat zilver kan trouwens gedeeltelijk teruggewonnen worden uit de ontwikkelmachine) maar gezien het resultaat nog steeds veel gebruikt.

Computer to plate is wat geavanceerder, computers sturen rechtreeks de machines aan die op enorme koperen rollen meteen de 'platen' maken. Je bent de RIP nu kwijt (ook geen raster meer) en het scheelt kosten voor films. Ze freezen als het ware het beeld uit het koper. Is het drukwerk gedrukt dan gaat er een laagje van de rol af waardoor deze weer opnieuw gebruikt kan worden. Uiteraard wordt dat koper ook gerecycled. Als je dat nou eens in werkelijkheid wilt zien zou je bv hier in Deventer Roto Smeets moeten bellen en een rondleiding bietsen. Tis alweer wat jaren geleden dat ik er geweest ben, maar het is erg high-tech. De drukpersen zijn enorm, en waar de koperen rollen volautomatisch weer in het rek gehangen worden met blauwe TL's erg spacy.

Tot zover dit lamme verhaal.. simpele weergave maar ik pas me aan ;) :P

• HunterPro
  • Niet online
en wat is dan bijvoorbeeld een DocuColor :?

• OzBoz

OzBoz

|HunterPro| schreef op 06 January 2003 @ 12:52:
[...]

en wat is dan bijvoorbeeld een DocuColor :?
Kleurenlaser van Xerox of Nashuatec. Geloof Xerox.. en jawel, hier om de hoek staat de Xerox Docucolor 4L (baggerding.. dat ding is wel zo vaak wat mee.. )

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 06 januari 2003 @ 13:01:
[...]

Kleurenlaser van Xerox of Nashuatec. Geloof Xerox.. en jawel, hier om de hoek staat de Xerox Docucolor 4L (baggerding.. dat ding is wel zo vaak wat mee.. )
dan vind ik het toch wel knap dat ze voor afdrukjes van dat ding 'zetkosten' rekenen :D

Verwijderd

Topicstarter
Goed maarik kan uit de post opmaken, dat slechts 1 persoon echt een adres cq telefoon heb gegeven waar ik mogelijkerwijs mijn drukwerk kan laten doen.

Stansen en drukken van visitekaartjes etc etc...

Just checking :)

• OzBoz

OzBoz

Ben je de gouden gids kwijt? Surf dan naar www.goudengids.nl .

• Willem
  • Nu online
Sja.. ik denk dat we dan nu toch echt wel op een punt zijn gekomen waarop je zelf verder mag. Je hebt genoeg hints gekregen, en soms in het gewoon een kwesite van goed zoeken.

Veel succes :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.