[scsi][mac] mount probleem

Pagina: 1
Acties:

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb een iet wat vreemd probleem.
Ik heb een blue & white powermac met mac os 9.2.2 en een adaptec 2906 scsi kaart aangezien de mac zelf geen scsi meer heeft. dan heb ik ook nog een seagate barricuda 18XL scsi schijf die staat aangesloten op de scsikaart. Bij het opstarten wordt de schijf echter niet gemount. met scsiprobe (tooltje wat bij de kaart wordt geleverd) kan ik echter de schijf gewoon mounten. De schijf komt uit een windows pc en ik had hem gewoon geinitialiseerd (snel) ik ben nu bezig om hem op laag niveau te formatten en dan nog een keertje initialiseren. Zou dit de oplossing zijn of zijn er mensen die misschien andere tips hebben?
alvast bedankt

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel HFS-partities op die schijf hebt staan?
Als het nog FAT is (schijf komt uit Windows PC) dan kunnen 3th party tooltjes hem wel mounten, maar Mac OS pakt het dan niet.
Probeer de schijf eens gewoon te initialiseren met de tools die bij Mac OS zitten, dan moet het goed komen.

Verwijderd

die 2906 is toch 10mb scsi2? en is toch voor branders scanners enz
niet voor hd's en kan er volgens mij niet van booten

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zover ik weet heeft victorb gelijk.
Ik ben bang dat hij um met booten niet kan mounten.
Check effe de regelpanelen voor instellingen van je SCSIkaart.
Als daar de optie bootable inzit zou ik die aanvinken.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
die 2906 is toch 10mb scsi2? en is toch voor branders scanners enz
niet voor hd's en kan er volgens mij niet van booten
hmm dat zou best wel eens kunnen, de schijf mount nog steeds niet nl is wel gewoon mac uitgebreid geformat (zo slim ben ik wel). er zijn trouwens geen regelpanelen voor die kaart wel een dus scsiprobe en die zegt automatisch schijven te mounten tijdens het opstarten :S.
misschien dat daar dan andere toolies voor zijn. Verder vind ik het ook gek dat ook mijn tekram 315 dc scsi2 kaartje (daar werkte de schijf eerst op in win xp en werkte gewoon) ook de schijf niet mount tijdens het opstarten.
de schijf is op laag niveau geformat en naar mac uitgebreid geformat daar na, verder staat er een nieuw bestands systeem op. Verder misschien ook handig om te weten de index van de kaart is 0 = hd 5=zip 6=scanner en op de scanner wordt getermineerd en ook daar kan het dus niet aan liggen.

nouja ik ga het nog even verder uitzoeken, als iemand een oplossing heeft, graag :) .