Stop chasing the dream, you're already living it
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 05-01-2003 13:56 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je hebt teminste beter geluid.Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 13:56:
'k heb de speaker er ook uitgetrokken, maar nu krijg ik die irri beeps via mijn SB
volgens mij kan je het in het config scherm van windows aanpassen
Kun je waarsch ook muten hoorGrrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 13:56:
'k heb de speaker er ook uitgetrokken, maar nu krijg ik soms die irri beeps via mijn SB
verder, zou het kunnen dat er op het mobo een integrated speaker zit. die kun je er dus niet vanaf trekken.
in XP: control pannel -> Sounds and Audio Devices -> Tabblad Sounds
Verwijderd
Ik zal er eens nieuwe drivers voor downloaden.
om het in windows uit te schakelen is het, denk ik, gewoon een channel op da windows mengpaneel muten
Als ik het verzet naar "Windows Default" heb ik geen beepjes via PCSpeaker meer
Windows XP - SB Audigy
PS: sound scheme ... Start -> Control Panel -> Sounds, Speech & Audio Devices -> Sounds And Audio Devices -> tabblad Sounds
A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...
onder Windows in cmd:
net stop beep
onder Linux:
setterm -bfreq 0
Dank u!!ParoXysm schreef op 05 januari 2003 @ 14:37:
Geen hardware maar softwarematige oplossingen:
onder Windows in cmd:
net stop beep
Alleen dat beepen is soms wel irri, zeker aangezien deze automatisch om 9uur aangaat via setting in de bios en ik nog in bed lig
is er een mogelijkheid om DIE beep eruit te halen, stekkertje van de speaker gaat niet aangezien die er niet is, er zit zo'n onboard speakertje
In de bios heb ik ook geen setting kunnen vinden.
Mocht dit niet kunnen heb ik dus gewoon pech, maar als iemand een mogelijkheid heeft hou ik me aanbevolen
tnx, dat zocht ik ook nogParoXysm schreef op 05 January 2003 @ 14:37:
Geen hardware maar softwarematige oplossingen:
onder Linux:
setterm -bfreq 0
Verwijderd
hmm, tis een idee, maar dan nog hoor je hem, weliswaar wat zachter, echter dat ding zit dus onder mijn hoofdeind van mijn bed, dus daar wordt ik alsnog wakker van denk ik
Zet er een wisselschakelaartje tussen en je kan nog kiezen ook.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Druppeltje superlijm in het luidsprekertje doet anders wel (onomkeerbare) wonderenTerw_Dan schreef op 05 januari 2003 @ 14:02:
[...]
Kun je waarsch ook muten hoor
verder, zou het kunnen dat er op het mobo een integrated speaker zit. die kun je er dus niet vanaf trekken.
Oslik blyat! Oslik!
Die zit er al
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Run: command.com deed het bij mij iig onder ME (gedurende de ZEER korte tijd dat ik ME op m'n bak draaide
Oslik blyat! Oslik!
LOL, cmd is dus een dos-promt (command-promt)Angels_Dragon schreef op 05 January 2003 @ 18:14:
waar toets je dat Run: command.com in want als ik dat doe met uitvoeren in het startmenu krijg ik de ms dos promt
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
trek je dat kabeltje der ook uitGrrrrrene schreef op 05 januari 2003 @ 13:56:
'k heb de speaker er ook uitgetrokken, maar nu krijg ik soms die irri beeps via mijn SB
geen 'stop beep' maar 'net stop beep' (verkeerd gelezen)Angels_Dragon schreef op 05 januari 2003 @ 18:51:
jah ok maar als ik dus in die dos prompt zit staat er dit "C:\windows\desktop>" waar moet ik dan dat net stop beep invullen want als ik dat direct daar doe krijg ik een fout dat de pad niet bestaat (je hebt het hier tegen een behoorlijke noob op dit gebied)
Je doet het toch goed hoor. Probeer eventueel eens eerst 'cd\windows\command' in te typen, werkt het dan wel? (kan niet testen met WXP)
[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 05-01-2003 18:56 ]
Geen idee.sewer schreef op 05 January 2003 @ 18:57:
Volgens mij ondersteunen non-NT achtige OS'en toch geen net commando?
@Angels_Dragon: Probeer ook eens eerst 'cd\windows\system32' in te typen en dan 'net stop beep'
Ik heb een KT3 Ultra mobo, en trok m'n speaker eraf, maar verdorie MSI heeft er ook nog zo'n zwart onboard piepding opgeplakt
mo(dd/ll)en
Ik wil van die irri bios beep af... wrom bouwen ze nog een speaker in als je er toch zo'n led-bracket met foutcodes erbij krijgt
[ Voor 34% gewijzigd door Wijnbo op 05-01-2003 19:06 ]
ja doen ze wel, alleen wel wat beperkter dan NT/2000/XP dus of "net stop beep" gaat werken... who knowssewer schreef op 05 januari 2003 @ 18:57:
Volgens mij ondersteunen non-NT achtige OS'en toch geen net commando?
Hoi
nope met 9x (waar me ook ondervalt) werkt dat niet.NoBody schreef op 05 January 2003 @ 19:03:
[...]
ja doen ze wel, alleen wel wat beperkter dan NT/2000/XP dus of "net stop beep" gaat werken... who knows
daar dient het net commando waar die voor bedoeld is netwerken en niet zoals nt systemen ook voor diverse andere services
kortom: pc speaker ff uitzetten zoals gladiool zei bij het hardware-overzichtErkens schreef op 05 januari 2003 @ 19:07:
[...]
nope met 9x (waar me ook ondervalt) werkt dat niet.
daar dient het net commando waar die voor bedoeld is netwerken en niet zoals nt systemen ook voor diverse andere services
Hoi
nee hoor GoT is er om mekaar te helpenAngels_Dragon schreef op 05 January 2003 @ 19:14:
sorry dat ik het vraag maar hardware overzicht??????? (lastig ben ik he)
Op je bureaublad doe je ff rechtermuisklik op "Deze Computer" en daarna "Eigenschappen"...
Dan ga je naar het tabje "Hardware" en dan de button "Apparaatbeheer".
Dan krijg je een lijst met weet ik 't allemaal, klik je onder "Systeemapparaten" op "Systeemluidspreker"
Hoi
thx a lotNoBody schreef op 05 January 2003 @ 19:18:
[...]
nee hoor GoT is er om mekaar te helpen
Op je bureaublad doe je ff rechtermuisklik op "Deze Computer" en daarna "Eigenschappen"...
Dan ga je naar het tabje "Hardware" en dan de button "Apparaatbeheer".
Dan krijg je een lijst met weet ik 't allemaal, klik je onder "Systeemapparaten" op "Systeemluidspreker"
eh nee je moet hem niet verwijderen, je moet hem uitschakelen dus ff erop dubbelklikken en dan moet je met zo'n pull down menu'tje het ding uit kunnen zettenAngels_Dragon schreef op 05 January 2003 @ 19:20:
[...]
thx a lot(maar is het niet zo dat hij bij het opstarten van de pc het apparaatje weer vind en weer lekker doorgaat met piepen??)
Rechtermuisknop op "Systeemluidspreker" en dan "Uitschakelen", it's as simple as that
[ Voor 12% gewijzigd door NoBody op 05-01-2003 19:22 ]
Hoi
ik hoop dat 't voor die andere mensen hier in 't topic ook de oplossing isAngels_Dragon schreef op 05 januari 2003 @ 19:29:
ok bedankt jongens nu is het gelukt (pfffoe)
anyways ik ga eten, mijn goede daad is weer verricht
Hoi
Ik denk niet dat deze softwarematige oplossing voor Erkens de oplossing is.NoBody schreef op 05 januari 2003 @ 19:30:
ik hoop dat 't voor die andere mensen hier in 't topic ook de oplossing is
Wat nou als je je goede daad nog niet vericht hebt en je internet verbinding wegvalt? Krijg je dan geen honger?
ach, ik zal er niet wakker van liggenXanderH schreef op 05 January 2003 @ 20:00:
[...]
Ik denk niet dat deze softwarematige oplossing voor Erkens de oplossing is.
maar ik kwam dus toevallig dit topic in de active topics tegen en denk laat ik het vragen wellicht weet iemand het, zoniet pech
zo wereldschokkend is het niet, wellicht maak ik wel een stekkertje waardoor dat ding denkt dat er een keyboard inzit ofzo.
Dan piept hij nogsteeds één keer tijdens het booten.Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 20:07:
[...]
ach, ik zal er niet wakker van liggen
maar ik kwam dus toevallig dit topic in de active topics tegen en denk laat ik het vragen wellicht weet iemand het, zoniet pech
zo wereldschokkend is het niet, wellicht maak ik wel een stekkertje waardoor dat ding denkt dat er een keyboard inzit ofzo.
tsja bij hem zou de speaker al in de bios uitgeschakeld moeten worden en als die optie er niet in staat en hij kan zijn speakertje ook niet zomaar even uit de pc trekken dan denk ik niet dat er veel aan te doen isXanderH schreef op 05 januari 2003 @ 20:00:
[...]
Ik denk niet dat deze softwarematige oplossing voor Erkens de oplossing is.
met goede daad bedoelde ik eigenlijk dat ik 1 persoon (Angels_Dragon in dit geval[...]
offtopic:
Wat nou als je je goede daad nog niet vericht hebt en je internet verbinding wegvalt? Krijg je dan geen honger?
Voor andere mensen die er btw last van hebben in Windows, ik kan met de volumeregelaar ook het volume van de pc-speaker instellen en dus ook muten, dat is dus ook nog een mogelijke oplossing buiten het uitschakelen ervan in het apparaatbeheer (Grrrrrene
Hoi
true, maar die kan ik uitzetten in de biosXanderH schreef op 05 January 2003 @ 20:13:
[...]
Dan piept hij nogsteeds één keer tijdens het booten.
de "foutmelding" piepjes niet, ondanks dat ik heb ingesteld dat er GEEN toetsenbord is, want als ik instel dat er wel een toetsenbord is dan piept hij ook maar, blijft dan wachten totdat je op een toets drukt
maargoed pech voor mij
zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/638550/
k heb een ledje ipv van me speaker gemoddt.
dit leek mij toen een beetje nutteloos, maar toch ook weer een beetje handig
/edit/
je vraagt je eigen af waarom dan?
/edit/
[ Voor 34% gewijzigd door 41728 op 05-01-2003 21:50 ]
mja, maar om nu die onboard speaker eraf te halenWimbo schreef op 05 January 2003 @ 21:46:
Ik heb ook al eens dit probleempje gehad.
zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/638550/
k heb een ledje ipv van me speaker gemoddt.
dit leek mij toen een beetje nutteloos, maar toch ook weer een beetje handig
wel leuk idee moet ik zeggen
[offftopic]
Wat stelt die site voor?? Boe?
[/offtopic]
Op de meeste mobo's kun je nog een externe speaker aansluiten, dan houd de onboard ermee op. Dan sluit je toch dat ledje op die pinnetjes aan?Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 22:17:
[...]
mja, maar om nu die onboard speaker eraf te halen
wel leuk idee moet ik zeggen
je heb me helaas nog niet uit de brand geholpenNoBody schreef op 05 januari 2003 @ 21:34:
[...]
tsja bij hem zou de speaker al in de bios uitgeschakeld moeten worden en als die optie er niet in staat en hij kan zijn speakertje ook niet zomaar even uit de pc trekken dan denk ik niet dat er veel aan te doen is
[...]
met goede daad bedoelde ik eigenlijk dat ik 1 persoon (Angels_Dragon in dit geval) uit de problemen geholpen heb
Voor andere mensen die er btw last van hebben in Windows, ik kan met de volumeregelaar ook het volume van de pc-speaker instellen en dus ook muten, dat is dus ook nog een mogelijke oplossing buiten het uitschakelen ervan in het apparaatbeheer (Grrrrrene)
Kun je hem ook niet muten met je mixer?Angels_Dragon schreef op 07 januari 2003 @ 20:57:
[...]
je heb me helaas nog niet uit de brand geholpenhad hem eerst uit apparaatbeheer verwijderd maar na het opstarten staat hij er weer vrolijk tussen
maar ik kan hem niet uitschakelen (is dan de enige oplossing stekkertje eruit??) draai trouwens win me
Je zou hem trouwens gewoon uit moeten kunnen schakelen.
Gewoon met een beetje desoldeer (een of ander strookje dat vloeibaar tin opneemt
En da 2 pinnetjes er weer in doen, zodat je nog eens een speaker kan aansluiten als het mobo begint te fokken