O sorry in bedoelde magnetisch veld.
Ik heb net een HDD naast mijn crt monitor gehouden nou er waren nauwelijks kringen te zien. Ik zag maar een donkere vlek van een cm van 5 of zo. Ik moest de HDD bijna in de monitor duwen. Dit was natuurlijk wel een nonactiefe HDD. Hoe het precies zit met een actiefe weet ik niet. Ik vermoet dat het magnetisch veld wat sterker is.
Hmm ook een elctromotor geeft een niet statisch magnetisch veld af, omdat dit een electromagneet is. Of te wel als je de motor harder moet laten draaien dat zal de afstoot en aantrekkings kracht van de electromagneet groter moeten zijn waardoor er dus een groter magnetisch veld onstaat, ook loopt een motor nooit linear dus daar heb je al een niet statisch magnetisch veld. Hij geeft inderdaad ook wel een statisch magnetisch veld af, omdat er ook niet electromagneten(normale) in zitten.
Dit geld ook voor HDD, s omdat deze ook electromotorren gebruiken.
Een cd-rom geeft ook geen vertekening op de monitor, heb hem er zelf voorgehouden.
Ik was inderdaad fout aan beredeneren dat een electromotor nauwelijks een magnetisch vel heeft. De cd-rom heeft geen magnetisch veld, omdat er een afscherming tegen magnetische in zit. Dit was dus wat ik wou zeggen, maar ja was een beetje gaar
Een video kaart is wel gevoelig voor een magnetische veld, want ik had een keer een onafgeschermde sub-woofer naast mijn open kast staan en het gaf rare plekken op de monitor. Waren paars achtig.
Dus
Maar goed nog een laatste ding
waarom geven magneten naast je beeldscherm zulke mooie plekken/kringen als ze volgens jouw geen effect hebben op de electronen het electronen kannon of de fosforlaag.
Wat voor zover ik weet trekt de magneet de electronen uit hun baan. Waardoor je zeg maar die kringen krijgt. De sterke van het vel geeft elk een andere kleur, vandaar dus verschillende kleuren naarmate je een sterker of een zwakker veld krijgt.
Je beeldkannon moet dus zeg maar harder werken hierdoor zou hij dus sneller slijten.