De sfeer binnen GoT :(

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
De sfeer binnen GoT is volgens mij enorm gedaald. Toen ik me bij GoT registreerde, was dat in de tijd dat de 'UTFS! Slotjuhhhh!'-periode zijn laatste stuiptrekkingen had. Zover ik begrepen heb, werd dat Slotjuh-roepen niet erg gewaardeerd (begrijpelijk!) en de mods zijn er tegen gaan optreden.

Ik heb eigenlijk heel lang de sfeer binnen GoT redelijk goed gevonden, en vooral de regel dat je als je zelf moeite wil doen, dat je dan ook wel geholpen word, sprak me erg aan... Maar intussen krijg ik het idee dat hier steeds meer lieden rondhangen die alleen nog maar zeggen dat je het best in de search kan vinden, die zelf te lui zijn om ook actief te helpen.

Nou is het wel zo dat een forum zoals dit, dat goed in elkaar zit, over sommige onderwerpen gewoon doodbloed, omdat alle vragen erover al eens geweest zijn en dus in de DB staan. Maar ondertussen wordt er nieuwe hardware, software en nieuwe programmeertalen/technieken ontworpen waardoor er dus weer nieuwe onderwerpen komen. Als het forum dus goed in elkaar zit, is het eigenlijk "organisch", het ontwikkelt mee met de buitenwereld.

Waren er vroeger nog wel eens inhoudelijke discussies over een bepaald onderwerp (dat was iig wel zo in P&W), nu is dat totaal niet meer... Er wordt te veel geflamed (al dan niet subtiel), er wordt veel te veel naar google verwezen en een inhoudelijk gesprek kan gewoon niet meer ontstaan.

Dat vind ik dus allemaal erg jammer en dat wou ik gewoon ff kwijt.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Zucht... 3987320932093-e topic hierover. Je vertelt niets nieuws. Keywords: GoT is groot, trekt veel mensen aan, nieuwe mensen kennen de sfeer niet, denken niet proactief, bestaande gebruikers stellen die instelling niet op prijs enzovoort.

Slotje maar, UTFS enzo.

[ Voor 64% gewijzigd door Wokschotel op 05-01-2003 13:37 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, dat krijg je met zoveel users, echter sorry dat ik het zeg dit is ook al etterlijke keren in LA langsgekomen :/
Als je nu een oplossing had voor dit "probleem"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Wokschotel schreef op 05 January 2003 @ 13:36:
Zucht... 3987320932093-e topic hierover. Je vertelt niets nieuws.
Dat bedoel ik dus, zo'n onderhuidse aanval. Natuurlijk zie ik zelf ook wel dat hier al zo veel topics over zijn, maar het helpt geen fuck, de sfeer binnen GoT daalt alleen maar en zo te zien is niemand echt bereid er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MUBA schreef op 05 januari 2003 @ 13:37:
[...]

Dat bedoel ik dus, zo'n onderhuidse aanval. Natuurlijk zie ik zelf ook wel dat hier al zo veel topics over zijn, maar het helpt geen fuck, de sfeer binnen GoT daalt alleen maar en zo te zien is niemand echt bereid er iets aan te doen.
mja, wat wil je er tegen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

MUBA schreef op 05 January 2003 @ 13:37:
[...]

En wat stel jij voor? Zeiken is makkelijk, oplossingen verzinnen niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing van het probleem:
Contributie vragen? €10 per jaar of zo?
Voordelen: Femme kan eindelijk zijn BMW bestellen en alle kutkinders zijn weg. Van het geld zouden dan bijvoorbeeld activiteiten georganiseerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Best Muba,

Heel vaak roepen dat de sfeer slecht is maakt het echt niet beter. In LA komen om de paar dagen dit soort topics voor. Er wordt achter de schermen echt wel naar gekeken. Maar op dit moment is er gewoon nog weinig aan te doen....

Heel jammer ja.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Wokschotel schreef op 05 januari 2003 @ 13:36:
Zucht... 3987320932093-e topic hierover. Je vertelt niets nieuws. Keywords: GoT is groot, trekt veel mensen aan, nieuwe mensen kennen de sfeer niet, denken niet proactief, bestaande gebruikers stellen die instelling niet op prijs enzovoort.

Slotje maar, UTFS enzo.
Wat ben jij negatief zeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Iemand gericht op de search wijzen is niets mis mee, door bijvoorbeeld een aantal keywords te geven waarop gezocht kan worden. Maar gewoon roepen: "Zoek maar even" (subtiel UTFS-en) wordt ook niet toegestaan. Meestal als ik in WOS/SA iemand zo'n reply zie plaatsen zal ik diegene daar ook op wijzen en vraag ik of ze een aantal zoekwoorden hebben en voorbeeldtopics die zij dan hebben gevonden.

Het staat ook genoemd in de FAQ, helaas wordt daar niet veel op gelet:
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
FAQ Forumgedrag - Reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 13:39:
Oplossing van het probleem:
Contributie vragen? €10 per jaar of zo?
Voordelen: Femme kan eindelijk zijn BMW bestellen en alle kutkinders zijn weg. Van het geld zouden dan bijvoorbeeld activiteiten georganiseerd kunnen worden?
mja, dan stort de comunity in elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb wel een idee?! Misschien kan je aan het aantal posts laten afhangen of iemand een nieuw topic mag openen. Het zou dus niet zo mogen zijn dat iemand alleen topics opent maar men moet ook meedenken. Als je onzinnige dingen post wordt dat vonzelf wel bekend bij een moderator.
Dit gaat heel snel weet ik?! ;-) Er moet alleen juiste verhouding gevonden worden tussen posten en topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

JelleStoel schreef op 05 January 2003 @ 13:39:
[...]

Wat ben jij negatief zeg ;(
Ach, ik zit hier ook maar sinds kort en weet eigenlijk nergens iets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 13:36:
mja, dat krijg je met zoveel users, echter sorry dat ik het zeg dit is ook al etterlijke keren in LA langsgekomen :/
Als je nu een oplossing had voor dit "probleem"... ;)
De oplossing? Lag die eigenlijk niet al verborgen in de beginpost? GoT moet weer een forum worden waarin mensen elkaar serieus kunnen helpen!]

Kijk, ik vind het goed dat in P&W wordt gezegd van: "we gaan niet je hele programmacode aanpassen, we helpen je alleen met probleempjes die je tijdens het proggen tegenkomt". Is helemaal prima... alleen... het zit hem een beetje in het woord "helpen"... dat is een beetje verdwenen, en dat is zo jammer. Voordat ik bij GoT kwam, zat ik altijd op groups.google.com: nl.comp.programmeren
Totdat iemand me op GoT wees, dat de gesprekken hier vaak interresanter zijn dan in n.c.p. En dat was ook zo, maar langzamerhand begin ik toch weer weg te zakken naar die nieuwgroep, omdat daar een net iets minder vijandigere sfeer hangt.

Terwijl er meer users zijn, want je hoeft geen account te hebben. Iedereen kan posten in nieuwsgroepen.

(blabla) iedereen kan zich ook bij GoT aanmelden, maar je begrijpt wat ik bedoel. Je zult eerder een bericht ergens plaatsen waar je je niet hoeft aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:42:
Nou ik heb wel een idee?! Misschien kan je aan het aantal posts laten afhangen of iemand een nieuw topic mag openen. Het zou dus niet zo mogen zijn dat iemand alleen topics opent maar men moet ook meedenken. Als je onzinnige dingen post wordt dat vonzelf wel bekend bij een moderator.
Dit gaat heel snel weet ik?! ;-) Er moet alleen juiste verhouding gevonden worden tussen posten en topic openen.
Dan krijg je allemaal posts die op het randje liggen.. Soms wordt het opgemerkt, soms ook niet... En als dit massaal gedaan gaat worden, dan krijg je dus sowieso nog meer onzinreplies, waar niet tegenaan te boksen valt.. :)
Kijk, ik vind het goed dat in P&W wordt gezegd van: "we gaan niet je hele programmacode aanpassen, we helpen je alleen met probleempjes die je tijdens het proggen tegenkomt". Is helemaal prima... alleen... het zit hem een beetje in het woord "helpen"... dat is een beetje verdwenen, en dat is zo jammer.
In PW wordt nog ontzettend veel anderen geholpen. Je noemde eerder: verwijzen naar Google" als een probleem. Waarom? Google biedt, met de juiste keywords, de meest fantastische tutorials en uitleg. Zelfs complete oplossingen. Waarom zouden wij dan deze gaan copy-pasten?

En het helpen.. Wordt nog best veel gedaan, tot op een bepaalde hoogte. De topicstarter heeft een probleem, niet de rest. Dus van de topicstarter mag een meer dan normale inspanning worden gevraagd om ZIJN probleem op te lossen. De rest geeft in de meeste gevallen wel een duwtje in de goede richting.

Als mensen de basis missen om een probleem op te lossen, dan wordt het helpen al veel lastiger. Dan heeft het weinig zin om te helpen met zijn probleem want:
1. Hij snapt de oplossing niet
2. Doordat hij de basis mist, krijgt hij zo weer een probleem.
Enige oplossing naar mijn idee lijkt mij het verwijzen van naar een tutorial.

[ Voor 52% gewijzigd door gorgi_19 op 05-01-2003 13:50 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MUBA schreef op 05 januari 2003 @ 13:43:
[...]

De oplossing? Lag die eigenlijk niet al verborgen in de beginpost? GoT moet weer een forum worden waarin mensen elkaar serieus kunnen helpen!]

Kijk, ik vind het goed dat in P&W wordt gezegd van: "we gaan niet je hele programmacode aanpassen, we helpen je alleen met probleempjes die je tijdens het proggen tegenkomt". Is helemaal prima... alleen... het zit hem een beetje in het woord "helpen"... dat is een beetje verdwenen, en dat is zo jammer. Voordat ik bij GoT kwam, zat ik altijd op groups.google.com: nl.comp.programmeren
Totdat iemand me op GoT wees, dat de gesprekken hier vaak interresanter zijn dan in n.c.p. En dat was ook zo, maar langzamerhand begin ik toch weer weg te zakken naar die nieuwgroep, omdat daar een net iets minder vijandigere sfeer hangt.

Terwijl er meer users zijn, want je hoeft geen account te hebben. Iedereen kan posten in nieuwsgroepen.

(blabla) iedereen kan zich ook bij GoT aanmelden, maar je begrijpt wat ik bedoel. Je zult eerder een bericht ergens plaatsen waar je je niet hoeft aan te melden.
en nog zie ik geen oplossing, of ligt dat aan mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 13:41:
[...]

mja, dan stort de comunity in elkaar ;)
Dat wordt het ook zo, dat de betalende users sneller een oplossing willen hebben
"we betalen niet voor niets"

ik zelf heb ooit ook een dergelijk topic geopend, er zijn wel een aantal oplossingen gegeven,

op dit moment reggen er volgens mij dagelijks een hoop nieuwe mensen, die niet weten hoe het werkt hier, daar moet denk ik naar worden gekeken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Wokschotel schreef op 05 January 2003 @ 13:43:
Ach, ik zit hier ook maar sinds kort en weet eigenlijk nergens iets van af.
Niet mokken, lekkah wokke! 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat je kunt doen is:

start zelf zinnige topics en reageer zelf zoveel mogelijk inhoudelijk.

een beter milieu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Erkens schreef op 05 January 2003 @ 13:45:
[...]

en nog zie ik geen oplossing, of ligt dat aan mij :?
Mogelijk dat het aan jou ligt :9 Misschien ben ik ook wel niet zo duidelijk. Oke, de oplossing ligt dus niet bij een persoon, evenmin bij de mods, maar bij alle GoT'ers. De mentaliteit moet veranderen, de focus moet weer teruggelegd worden op het samen zoeken naar oplossingen. En dat moeten de GoT'ers dus zelf doen.

Om een mooi voorbeeld te noemen:
soms zie je een huiswerkrequest in P&W, en dat mag officieel niet. Je hebt dan mensen die heel kinderachtig gaan doen en die geen antwoord willen geven.
Als ik het antwoord weet, dan begin ik de topic gewoon met dat huiswerkrequests dus verboden zijn, en dan geef ik een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Exirion schreef op 05 januari 2003 @ 13:49:
[...]

Niet mokken, lekkah wokke! 8)7
FAQ Forumgedrag - Reageren

[ Voor 61% gewijzigd door Maarten op 05-01-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

MUBA schreef op 05 January 2003 @ 13:51:
Om een mooi voorbeeld te noemen:
soms zie je een huiswerkrequest in P&W, en dat mag officieel niet. Je hebt dan mensen die heel kinderachtig gaan doen en die geen antwoord willen geven.
Als ik het antwoord weet, dan begin ik de topic gewoon met dat huiswerkrequests dus verboden zijn, en dan geef ik een stap in de goede richting.
Het principe: Het mag niet, maar je krijgt wel het antwoord.. Wat weerhoudt iemand er dan van om volgende keer niet nogmaals zo een topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
MUBA schreef op 05 January 2003 @ 13:43:
[...]

* knipknipknip *
Da's geen oplossing, da's het doel :)

Het probleem is gewoon dat een forum een zeer open community is. En dat de gang van zaken voor een zéér groot deel bepaald wordt door de gebruikers.

En ja, er zijn wel eens momenten dat je denkt 'wtf', maar ga gewoon door, en blijf vriendelijk. Anders wordt het er alleen maar erger op. En wie weet krijg je nog respect van je forum-medemens. Er zijn veel leuke dingen gebeurd (en er gaan er nog vele gebeuren ook) op dit forum, en dat het af en toe eens wat minder is moet je er bij nemen. Het KAN gewoonweg niet dat alles perfect blijft gaan. (Ik zou het ook wel willen hoor, want 'k ben ook een perfectionist ;) )

Fluctuaties zijn nu eenmaal dingen waarmee we moeten leren leven.

[ Voor 56% gewijzigd door ShadowrunR op 05-01-2003 14:00 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 05 January 2003 @ 13:54:
[...]

Het principe: Het mag niet, maar je krijgt wel het antwoord.. Wat weerhoudt iemand er dan van om volgende keer niet nogmaals zo een topic te openen?
Daar ben ik het ook wel mee eens,

er wordt meestal wel snel een oplossing gegeven, op zich heel goed, maar zo is er dus zoals gezegd niets dat je weerhoud om dat nog een keer te doen,

je zou het zo moeten doen, dat je alleen een zet in de goede richting geeft, of een deel, dat er toch nog zelf moet worden nagedacht, of uitgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Compubiter schreef op 05 januari 2003 @ 13:39:
Iemand gericht op de search wijzen is niets mis mee, door bijvoorbeeld een aantal keywords te geven waarop gezocht kan worden.
[...]
Dat doe ik al langer, dit roep ik al langer.

Een off-topic bedankje van users zou wel aardig zijn, maar helaas doen dat er niet veel.

Vaak zie je dat mods dan ook een stuk vriendelijker reageren bij een slotje als een user door een andere user geholpen wordt door te helpen met de search.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Kijk eens naar posts waar meer dan een regel in staat. Er worden nog een hoop lettertjes gepost elke dag, waar ik prima over na kan denken.

Een generieke opmerking als deze:
Waren er vroeger nog wel eens inhoudelijke discussies over een bepaald onderwerp (dat was iig wel zo in P&W), nu is dat totaal niet meer... Er wordt te veel geflamed (al dan niet subtiel), er wordt veel te veel naar google verwezen en een inhoudelijk gesprek kan gewoon niet meer ontstaan.
vind ik dan ook misplaatst en gespeend van de waarheid. Klik even rond en zoek de goede draadjes op (geen HK dus :P )

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 05 januari 2003 @ 13:54:
* knipknipknip *
Da's geen oplossing, da's het doel :)
Probleem: sfeer binnen GoT suckt steeds harder
Doel: GoT moet weer een forum met sfeer worden
Hoe kun je dat probleem oplossen? Dat kan alleen als iedereen zich weer richt op het elkaar helpen. (oplossing!)
gorgi_19 schreef op 05 januari 2003 @ 13:54:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar er wordt toch al duidelijk gemaakt dat het een hw-request is, dus de volgende keer zal de persoon in kwestie toch al verbergen dat het om een schoolopdracht gaat. Daar doe je sowieso niets tegen. En dan krijgtie de volgende keer wel antwoord, omdat niemand weet dat het om een hw-req. gaat. Dus waarom zou je deze keer niet ook gewoon ff antwoord geven? Dat is toch waar dit forum om draait?

In de P&W faq staat dat je je opdrachten eigelijk hoort te kunnen doen met je boek(en), je leraar en opgekregen stof... maar kom op zeg, sommige leerlingen weten nog meer dan hun leraar, en laatst was er een topic over iemand die iets kwam vragen dat wel heel erg basic was (ben t ff kwijt), en zijn leraar wist ook niet hoe dat moest...

Informaticaleraren, daar wordt je niet vrolijk van. En ik spreek uit ervaring (die nog steeds groeit :( :( :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik kan me goed vinden in wat de topicstarter probeert duidelijk te maken.

Vroeger bestond 90% van mijn postings uit het HELPEN van andere mensen, hoe simpel hun problemen ook waren. Ik gaf ze de oplossing, en verwees ze _daarnaast_ naar de search, google, of een andere logische bron. Na een paar jaar helpdeskje spelen was de lol er voor mij af..niet omdat ik het vervelend vond om te doen, maar omdat als IK een keer een probleem had...dat daar dus negen van de tien keer a) geen oplossing voor was te vinden b) niemand reageerde c) het op slot gelazerd werd omdat het "in de search" zou staan of "we gaan echt dat voor je uitzoeken ofzo, doe het lekker zelf" .

Deze mentaliteit op got _WALG_ ik van, en wordt volledig getolereerd en zelfs gestuurd door veel mods die hier rondhangen. Ik spreek niet over specifieke fora overigens, uitzonderingen zullen vast daargelaten worden .

Ik verdom het ook pertinent nog iets te posten om mij uit de nood te helpen, got kan wat mij betreft met al zn egoisten lekker in de stront zakken. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het 'm zit in de kracht van het moderaten... Een aardige groep mensen heeft een groot aantal posts door bv opmerkingen als:
Niet mokken, lekkah wokke!
Wanneer dit soort posts gedelete zouden worden ben je al een hoop meuk kwijt en blijft het inhoudelijke en zinnige over!!!!!!!!!

Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit!!!!! Zelf ben ik al een jaar of twee geregistreed en dit wordt mij 80e post! Ik kom hier vooral om te lezen en zo nu en dan een bijdrage te leveren! 8)7 zo kom ik alleen pas in de huiskamer wanneer ik tachtig ben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Hrrmz terwijl ik mijn laatste reply plaatste, zijn er al weer veel reacties gekomen... goed niet iedereen is het met me eens. Maar dat hoeft ook niet. Ik constateer alleen dat ik de sfeer minder geworden vind, en dat ik denk dat mensen zich meer moeten richten op elkaar helpen dan elkaar de grond in te boren met termen als 'n00b je kan niet zoeken'... Blijkbaar zijn er ook mensen die vinden dat de focus daar genoeg op ligt. Dat is fijn voor hun, echt waar!

Ik vind het nou niet meer nodig om er nog langer over door te gaan, het bericht was eigenlijk alleen maar bedoeld als constatering.

Nog een laatste opmerking voor de admins en de mensen die bij de source van het forum kunnen: is het niet handiger om de search-link van GoT gewoon naar die Omega-search te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

MUBA schreef op 05 januari 2003 @ 14:03:
Daar heb je gelijk in, maar er wordt toch al duidelijk gemaakt dat het een hw-request is, dus de volgende keer zal de persoon in kwestie toch al verbergen dat het om een schoolopdracht gaat. Daar doe je sowieso niets tegen. En dan krijgtie de volgende keer wel antwoord, omdat niemand weet dat het om een hw-req. gaat. Dus waarom zou je deze keer niet ook gewoon ff antwoord geven? Dat is toch waar dit forum om draait?
Het gaat naar mijn idee niet om antwoorden. Als ze antwoorden willen, dan kunnen ze mij ook inhuren, dan bouw ik het zo voor ze. Het gaat er hier, althans, wat ik er van begrepen heb, er om mensen verder te helpen; een schop in de juiste richting te geven, whatever. Om hun te helpen om HUN problemen zelf op te lossen.
In de P&W faq staat dat je je opdrachten eigelijk hoort te kunnen doen met je boek(en), je leraar en opgekregen stof... maar kom op zeg, sommige leerlingen weten nog meer dan hun leraar, en laatst was er een topic over iemand die iets kwam vragen dat wel heel erg basic was (ben t ff kwijt), en zijn leraar wist ook niet hoe dat moest...

Informaticaleraren, daar wordt je niet vrolijk van. En ik spreek uit ervaring (die nog steeds groeit :( :( :( )
Een huiswerk request is in veel gevallen er wel uit te filteren. En een huiswerkrequest is het probleem meestal ook niet. Het gaat om de moeite die de topicstarter zelf doet.
"Dit is mijn huiswerk, dit is de opdracht en klaar" mag van mij betreft zelfs linea recta de TC in. Zelfs als de opmerking er bij staat :" Mijn docent weet het niet"

Als hij aangeeft: "Ik heb a en b geprobeerd, toen kreeg ik die en die foutmelding". Vervolgens gezocht met Google, link x en y gevonden, maar die brachten geen oplossing, dan heb je al een heel ander verhaal. Ondanks adt het huiswerk is, lijkt het me sterk dat deze gesloten wordt (of het moet zo basaal zijn dat het gesloten wordt, maar dan geeft een mod eigenlijk altijd wel aan dat het een simpel probleem was en vooral waar deze lag (en TS dus toch een antwoord krijgt op de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
MUBA schreef op 05 January 2003 @ 13:33:

Woei, de sfeer-is-slecht discussie wikkelt zich weer eens af op P&W.

Pik eens 5 topics uit de actieve P&W topics waar er geflamed (al dan niet subtiel) wordt en post ze eens hier.
Naar google verwijzen is geen probleem. Internet is een bron van informatie, dus waarom zou er niet mogen naar verwezen worden?
Geen inhoudelijke gesprekken in P&W / op GoT? :? Nou, dan denk ik dat jij een ander GoT bezoekt dan ik....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Goh, die kende ik nog niet :z Maar denk je nou werkelijk dat deze discussie voor de 114462487268e keer opnieuw serieus gevoerd kan worden? Iedereen heeft z'n zegje al 80 duizend keer gedaan en het verandert toch niks. Punt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
whoami schreef op 05 January 2003 @ 14:20:

[...]

Woei, de sfeer-is-slecht discussie wikkelt zich weer eens af op P&W.

Pik eens 5 topics uit de actieve P&W topics waar er geflamed (al dan niet subtiel) wordt en post ze eens hier.
Naar google verwijzen is geen probleem. Internet is een bron van informatie, dus waarom zou er niet mogen naar verwezen worden?
Geen inhoudelijke gesprekken in P&W / op GoT? :? Nou, dan denk ik dat jij een ander GoT bezoekt dan ik....
Alleen verwijzen naar Google is doen alsof je het zelf wel weet maar het lekker niet wil zeggen. Wanneer je geen idee hebt welke zoek woorden te gebruiken kom je er ook niet; geef die er dus bij en laat degene dan idd maar zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

jevn schreef op 05 January 2003 @ 14:28:
[...]

Alleen verwijzen naar Google is doen alsof je het zelf wel weet maar het lekker niet wil zeggen. Wanneer je geen idee hebt welke zoek woorden te gebruiken kom je er ook niet; geef die er dus bij en laat degene dan idd maar zelf zoeken.
Die worden ook meestal wel gegeven. Alleen soms in de vorm van een clickable link, waarbij de zoekwoorden al ingevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
jevn schreef op 05 januari 2003 @ 14:28:
[...]

Uit de nieuwe P&W FAQ:
- Wees behulpzaam/nuttig of reageer gewoon niet, als je weet/zegt/vindt dat iemand moet zoeken, neem dan de moeite om er even een zoeken naar '...' of zoeken bij google naar '...' tag bij te plakken. Nadat er een iemand een reactie plaatst ala "als je nou [url] de quickstart leest, zie je wat je mist aan informatie-verschaffing" hoeven natuurlijk niet nog tien anderen dat te roepen
:Y)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Exirion schreef op 05 januari 2003 @ 14:23:
[...]

Goh, die kende ik nog niet :z Maar denk je nou werkelijk dat deze discussie voor de 114462487268e keer opnieuw serieus gevoerd kan worden? Iedereen heeft z'n zegje al 80 duizend keer gedaan en het verandert toch niks. Punt.
Als jij er geen zin in hebt, dan moet je er niet aan meedoen, sommige mensen willen wel meningen horen, en willen de discusie wel aangaan,

jij blijkbaar niet, met alle respect, maar wil je dan niet zo reageren :? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:51:
het enige wat je kunt doen is:

start zelf zinnige topics en reageer zelf zoveel mogelijk inhoudelijk.

een beter milieu ....
misschien wat primitief gezegd, maar ik ben het wel met je eens.

De "bazen" doen er alles aan om het hier in de goede richting te sturen, maar uiteraard kunnen ze niet voor elk liflafje iemand over de knie leggen.

Zorg gewoon dat jij er niet bij gaat horen, lever niet te snel commentaar op andere users, en antwoord niet meteen afkappend, maar probeer het persoon in kwestie te helpen.

De users die jij verstaat die de sfeer zogenaamd 'verpesten' moet je gewoon negeren, de moderators lossen het wel op als het echt te ver gaat, maar verder niet op reageren, want dan breng je het niveau pas echt omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03

Jaymz

Keep on moving !

Ik zie toch wel overeenkomsten met deze nog actieve thread: Het forum is niet democratisch, te streng

Deze kan duc wel dicht, 's wel zo makkelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.