[Win2kpro] instal SP3 niet zonder SP2

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier win2k pro draaien, en ik wilde die laatst updaten na een reinstall van mijn bak. Ik dacht, ach, laat ik gelijk maar even SP3 erop zetten. Na een tijd laden krijg ik een file corruption error, dus ik had een vermoeden dat file brak was. Ik opnieuw gedowned, zelfde probleem. Op andere bak geprobeerd, zelfde probleem.
Ik download accelerator uitgezet en op beide bakken SP3 gedowned. weer een file corruption.
Ik toen SP2 maar geinstalleerd, zodat ik die updates wel had. Toen met SP2 erop nogmaals SP3 gedownload (ben ik even blij dat ik geen datalimiet heb, 5x125MB in een dag :X) ik installeer en hij loopt heerlijk door.
Ik dacht dat mijn download eindelijk wel gelukt was, dus ook gelijk maar mijn 2e bakkie updaten, en jawel hoor, file coruption. SP2 daarop gezet, daarna SP3 en dan lukt het wel.

Ik ben op zoeck geweest op de MS site en die geeft aan dat SP3 cumulatief is, dus dat SP2 daar in principe al in zit. dus dat ik deze ineens zou moeten kunnen installeren, maar dat lukt me dus niet.
Is er nu eigenlijk een manier om gelijk SP3 erop te zetten. Ik vind het zo irritant om eerst SP2 en dan SP3 te installeren. en gezien ik mijn install nogal vaak (opzettelijk) verneuk wordt het langzamerhand irritant.
Ook via de express install lukt het me niet.

specs:
win2k pro UK singleboot op Athlon XP en celeron 1500
win2k pro UK/win98 dualboot op Athlon900

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
[HK] Heb je je hamer op die harddisks uitgeprobeerd?[/HK]

Toch wel vaag. Ik heb nog nooit zoiets gehad. Misschien kun je SP3 in je CD slipstreamen (Zie http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb zonder problemen SP3 met een slipstream geinstalleerd :)
Een slipstream is veel makkelijker dan steeds los het service pack erop zetten.

Hoe dit probleem komt weet ik ook niet...

[ Voor 15% gewijzigd door SH007 op 05-01-2003 13:12 ]

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen gehad met de SP3 installatie zonder SP2 echter mijn CD bevat wel SP1 standaard.

wat ik wel opvallend vind is dat explorer.exe aanzienlijk sneller groter wordt met SP3 in tegenstelling tot SP1...

meer mensen ervaring mee?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

scorpie

Supra Addict

ik heb toen sp3 uitkwam hem gelijk geinstalleerd over sp2 heen en dat werkte perfect, toen wilde ik hem slipstreamen wat me in 1e instantie niet lukte, dus heb ik op een kale machine toen w2k pro geinstalleerd en toen direct sp3 en dat ging ook goed... nu heb ik toch een geslipstreamde cd gemaakt en die werkt perfect.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Over het algemeen ben ik niet zo gek op SP3, bij een vriend van mij liep van alles vast (o.a. Eudora) na de installatie ervan. Ook plakken-knippen ging niet meer, een ramp. Ik had de optie om te deïnstalleren weggelaten (stom, maar weinig schijfruimte over). Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door een repair-installatie met een SP2 CD. Officieel is de computer met SP3, maar hij heeft de files van SP2. Works like a charm. En ook IE6 eraf, lekker weer 5.5 erop...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1