Hardeschijf weg in Win 98

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik heb op mijn pc eers win98 geinstallerd op mijn (master, FAT-indeling) schijf. Na de installatie staat mijn tweede schijf: Western Digital 40 gb (NTFS bestandsysteem), niet bij deze computers.
Daarna heb ik Windows XP geinstallerd op mijn tweede schijf ( Western Digital). Dus ik kan nu bij het opstarten van de pc kiezen tussen WIN98 (op de master schijf) en WIN XP(op de slafe schijf).
In Win 98 staat dus maar in schijf in deze computer en bij Win Xp staan ze wel allebei.
Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat mijn tweede schijf (WD 40gb) ook in Win98 'actief'wordt en dus bij deze computer staat????

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 18:18
Heel simpel,

Win98 kan niet omgaan met het NTFS bestandssysteem. Enkel met speciale software kan er voor worden gezorgt dat Win98 nog enigzins met NTFS kan werken alleen zal de functionaliteit niet groot zijn.

De enige manier om de tweede schijf te laten werken in Win98 is formatteren naar FAT32

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet de schijf idd naar FAT32 converteren, wil je 'm kunnen zien met win98. Met partition magic moet dit zonder dataverlies kunnen, maar het gaat lang niet altijd goed.
Omdat dit valt onder "basiskennis" van een tweaker gaat dit topic dicht.

[ Voor 18% gewijzigd door SH007 op 05-01-2003 13:02 ]

Dit topic is gesloten.