Wanneer ik mijn (kachel)radiator (voor 10 EUR op de sloop) schud, hoor ik een geluidje, zon geluidje dat er een klein bolletje in zit ofzo water er niet uit kan......nu heb ik de rad al 2X in een azijnreinigerbad gelegd en goed af- en doorgespoeld met water. Het geluidje gaat echter niet weg.....heeft er iemand misschien een andere oplossing? het water loopt er volgens mij wel goed door, en blijft ook helder
ik zou het gewoon laten zitten
als het er met het schoonmaken niet uit kwam lijkt het mij ook niet dat het er uit komt bij gewoon gebruik
als het er met het schoonmaken niet uit kwam lijkt het mij ook niet dat het er uit komt bij gewoon gebruik
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
misschien gewoon een stukje Las of staal die in de radiator is gekomen toen hij aan elkaar gelast werd....
zolang het te groot is om door de uitgang te komen is er niks mis.. (kijk wel ff goed, of ie er echt niet doorheen kan
zolang het te groot is om door de uitgang te komen is er niks mis.. (kijk wel ff goed, of ie er echt niet doorheen kan
tja dat gaat nogal moeilijk omdat je niet weet waar het precies zit en hoe de buizen in die rad lopen. Je kunt wel proberen een beetje op gehoor te schudden, maar dat werkt ook niet.
Verwijderd
ik zal de eerst goed te tijd voor nemen om te kijken wat je er aan kan doen. als je hem op de kop houd hoor je hem dan ook? en als je hem met water doorspoeld hoor je hem dan ook?
en als je met je waterkoeling bezig gaat dat zal je hem ook wel proef laten draaien
+-24 uur en als je dat stukje dan nergens ziet dan is het goed
en als je met je waterkoeling bezig gaat dat zal je hem ook wel proef laten draaien
+-24 uur en als je dat stukje dan nergens ziet dan is het goed
Is het niet gewoon lucht?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als je er een waterslang op zet redelijk veel flow, moet een klein bolletje er wel uitkomen denk ik. En moest hij te groot zijn, zul je dat wel merken aan het water dat aan de uitgang een stuk trager stroomt.
is denk ik gewoon een stukje tin.
als het er niet uitgeschud wil worden,.. gewoon laten zitten.
ik neem aan dat wanneer er gewoon waterdorloopt dat je het niet hoort rammelen?
als het er niet uitgeschud wil worden,.. gewoon laten zitten.
ik neem aan dat wanneer er gewoon waterdorloopt dat je het niet hoort rammelen?
Ga er maar vanuit dat het losse stukjes aanslag zijn. Die dingen van de sloop zitten toch vaak vol rotzooi wat je er nooit allemaal uit zal gaan krijgen.
maakt lucht tegenwoordig ook al geluid als je het schudEner-G schreef op 05 januari 2003 @ 14:08:
Is het niet gewoon lucht?
lijkt wel een stukje las wat los zit , gewoon zoasl eerder gezegd testopstellinkje maken en 24 uur laten lopen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Jah! lucht hoor je wel degelijk... Als je je systeem net hebt draaien hoor je de lucht toch ook door je hele systeem lopen? En als er lucht in het verwarmingscurcuit zit thuis dan hoor je toch ook de verwarming tikken?talin schreef op 06 januari 2003 @ 12:19:
[...]
maakt lucht tegenwoordig ook al geluid als je het schud
lijkt wel een stukje las wat los zit , gewoon zoasl eerder gezegd testopstellinkje maken en 24 uur laten lopen .
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ja, dat is als hij gevuld is met vloeistof.. Maar als je met een lege radiator schudt zal je de lucht echt niet horen
Verwijderd
"En als er lucht in het verwarmingscurcuit zit thuis dan hoor je toch ook de verwarming tikken?"
Dat tikken is het uitzetten van de verwarmingspijp in de diameter en de lengte. Het borrelen in een radiator is de lucht die erin zit..
Dat tikken is het uitzetten van de verwarmingspijp in de diameter en de lengte. Het borrelen in een radiator is de lucht die erin zit..
Water borrelt, lucht niet. Of lucht borrelt en water niet. Misschien borrelen ze door elkaarVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:53:
"En als er lucht in het verwarmingscurcuit zit thuis dan hoor je toch ook de verwarming tikken?"
Zaag hem doormidden, kijk wat er rammelt, zaag dat stuk er tussenuit en soldeer het weer aan elkaar / koop een nieuwe radiator.KNIP heeft er iemand misschien een andere oplossing? KNIP
[ Voor 24% gewijzigd door pierre-oord op 06-01-2003 21:40 ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Pagina: 1