Abit VP6 kapot... vervangen door??

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb hier een servertje met een Abit VP6 erin met problemen. Aangezien die pc snel weer moet gaan werken moet ik een alternatief bedenken wat goed is maar ook weer niet krankzinnig duur. Er zitten 2x p3 1GHz op en een raidcontroller die mirroring doet (dus ik moet ook een mobo hebben met onboard raid).

Punten van aandacht:

1) Investeren in gebruikte producten niet gewenst omdat garantie en betrouwbaarheid van belang zijn.

2) Overstappen naar single CPU setup mag, maar dan wel iets gelijkwaardigs (denk aan p4 2.0 of iets meer)

3) Liever GEEN via-chipset meer

Ik denk zelf aan een Asus P4P-E met 512 mb pc2700 en een p4 2.4 maar dan zit ik zonder raid-controller. Er is ook een versie met raidcontroller maar dat is S-ATA als ik me niet vergis en dan heb ik niets aan m'n IBM-schijfjes die er nu inzitten.

Wat ga ik hiermee doen?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarom geen losse RAID controller? Hoef je je niet zo te beperken als je een moederbord gaat zoeken.

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Losse raid-controller kost toch 105 euro als ik 'm niet om wil solderen (geen knutselarij - moet ik ook even aan wennen) Dan heb ik dus liever een bord waar dat al op zit want dat scheelt in de kosten. Op de Abit VP6 zit nog garantie maar aangezien het weeeeeeeeeken duurt bij Abit is dat geen optie.

[ Voor 44% gewijzigd door Toink op 05-01-2003 12:48 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dus als ik het goed begrijp laat je dat dual P3 systeem gewoon liggen en is je vraag gericht op de aanschaf van een compleet nieuw P4 systeem? Even voor de duidelijkheid. :+

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Nou, liever niet. Het is gewoonweg balen dat ik m'n geheugen, 2x p3 1GHz en mobo weg kan pleuren omdat het mobo er de brui aan geeft. Zijn er geen alternatieven ofzo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Makkelijkste lijkt mij is een vergelijkbaar bord halen voor je beide cpu's; scheelt investeren in nieuw cpu's en nieuw geheugen. Dual P!!! borden zijn nog wel te krijgen alleen zul je idd goed moeten zoeken.

Wat de alternatieven betreft, mja, da's meer een verhaal à la: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- en daar kan ik kort over zijn; moet je zelf uitvogelen. Bekijk wat site's van mobofabrikanten voor een moederbord dat aan jouw wensen voldoet (on-board RAID, geen VIA, P4 etc.) en je bent klaar :) Neem wel iets met dezelfde controller, een ander merk zal de bestaande mirror hoogstwaarschijnlijk niet als geldige array herkennen waardoor je al je data niet kunt benaderen (de disken zélf waarschijnlijk al geen eens zonder je data kwijt te raken).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Toink
  • Niet online
Nou wat de data betreft: Die is al helemaal naar de knoppen dus dat probleem heb ik niet meer. Zijn er uberhaupt wel dual p3-borden met een Intel chipset met ondersteuning voor een 133MHz-bus (dus de BX-chipset valt af....)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, de i820 en i840. Zie de SMP FAQ in Technische PMG FAQ B)

Maar deze chipsets raad ik je persoonlijk af.. Hierover is genoeg te vinden ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou gewoon naar een andere VP6 zoeken als ik jou was. Zodra je eigen plank weer terug is van Abit gooi je die (of die tijdelijke) weer in de verkoop. Alle andere alternatieven komen neer op een compleet nieuw systeem kopen (inderdaad in verband met geheugen, proc en moederplank). Een dual P3 1GHz is IMHO nog altijd een stuk prettiger dan een single P4 2.0. Misschien niet altijd sneller, maar wel een stuk fijner in gebruik. Wil je dat vervangen zonder er op achteruit te gaan dan moet je al snel aan de snellere P4's gaan denken en eigenlijk ben je dan gewoon een compleet nieuw systeem aan het aanschaffen...

Ik denk dat je niet veel keuze hebt, zoeken naar een 2e hands dual BX/Apollo pro plank of kijken of ze bij de grotere webshops geen leuke overstock hebben liggen. Ik heb zelf mijn dual Gigabyte BX plank een tijdje terug nog vervangen door een dual Asus plank met lan en SCSI 160. Totale kosten voor mij waren nog geen 20 euro uiteindelijk.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 januari 2003 @ 12:56:
Nou wat de data betreft: Die is al helemaal naar de knoppen dus dat probleem heb ik niet meer. Zijn er uberhaupt wel dual p3-borden met een Intel chipset met ondersteuning voor een 133MHz-bus (dus de BX-chipset valt af....)
Enige probleem dat je met de Via planken hebt is de slechte IRQ afhandeling. Heb hier 1 USB controller disabled staan en mijn dual via plank is minstens zo stabiel als de BX plank die ik hiervoor had.

de betaler vervuilt

Verwijderd

euh je zegt zelf dat je op zoek bent naar een betrouwbaar en stabiel bord
dan zou ik zeker niet wachten op een gerepareerd bord van abit

aangezien abit moederborden 9/10 nog meer problemen vertonen dan ze al hadden
wat je misschien wel kan doen is met Amor Nederland contact opnemen om wat te regelen met je abit moederbord... Amor Nederland doet de reparaties voor Abit

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij Alternate hebben ze geloof ik nog een Tyan dual 370 plank voor rond de 150 euro. Misschien dat dat iets is.

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Zijn er geen Dual 815 borden van gerenommeerde merken? (Asus Abit etc...) ik vind alleen via.....

• Abbadon
Toink schreef op 05 januari 2003 @ 12:56:

Afgezien van wat BalusC opnoemt heb je nog VIA, ServerWorks en nog een stiekeme i815 van Acorp (maar zie die maar eens te krijgen). Alleen zul je voor de ServerWorks borden ook nieuw geheugen moeten kopen omdat die alleen registered spul eten en dat heb je vast niet, een i840 is op zich een hele leuke maar neem ze niet met SDRAM memory translator hub want dan zijn ze niet vooruit te branden en zit je dus weer aan RDRAM vast... dus kom weer terug bij VIA :+

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:15:
Zijn er geen Dual 815 borden van gerenommeerde merken? (Asus Abit etc...) ik vind alleen via.....
:? Via maakt toch geen moederborden.

edit: ah, ik snap em al. De gerenomeerde merken hebben alleen Via planken :+

[ Voor 80% gewijzigd door GA!S op 05-01-2003 13:18 ]

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Abbadon schreef op 05 januari 2003 @ 13:16:

[...]

Afgezien van wat BalusC opnoemt heb je nog VIA, ServerWorks en nog een stiekeme i815 van Acorp (maar zie die maar eens te krijgen).
Dat is echt een bagger plank. Zoek de reviews er maar eens op na. Kan geloof ik ook maar 512 MB RAM op en had nog een paar zeer vervelende beperkingen.

de betaler vervuilt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GA!S schreef op 05 January 2003 @ 13:16:
:? Via maakt toch geen moederborden.

Maar wel chipsets ;)
En daar gaat het nu ff over ;)

• Abbadon
Ik heb 't over chipsets :P Serverworks maakt ook geen mobo's ;) (mobo's mag hij er zelf bij uitzoeken :) )

• Toink
  • Niet online
512 mb is ook niet erg. dat is ook het maximum dat erop gaat komen. maar het moet wel stabiel zijn. Ik kan het me niet permitteren om een 'misser' te kopen en een week bezig te zijn met het talloos testen en herconfigureren van een 'restplankje', vandaar mijn zorg over het onderwerp....

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Abbadon schreef op 05 januari 2003 @ 13:18:
Ik heb 't over chipsets :P Serverworks maakt ook geen mobo's ;) (mobo's mag hij er zelf bij uitzoeken :) )
jajajajaja :+ Ik snap em al, zie mijn edit :P Reactie was ook op die post van de TS en die kun je op 2 manier opvatten ;)

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 januari 2003 @ 13:20:
512 mb is ook niet erg. dat is ook het maximum dat erop gaat komen. maar het moet wel stabiel zijn. Ik kan het me niet permitteren om een 'misser' te kopen en een week bezig te zijn met het talloos testen en herconfigureren van een 'restplankje', vandaar mijn zorg over het onderwerp....
Maar je HEBT toch al een Via plank gehad, waarom wil je dan perse naar een Intel plank toe? Ik moet zeggen dat sinds de komst van Win2k en met name XP ik geen enkel probleem heb met Via chipsets. Hardwarematig zijn ze prima in orde (de Apollo pro's dan) softwarematig zijn de 4 in 1 drivers inmiddels ook prima uitgekristaliseerd.

de betaler vervuilt

• Abbadon
:P zag je edit toen ik gepost had. Gaat zo snel :+ Maar die i815's van Acorp ondersteunen idd max 512MB ram, dat vind ik ook wel erg weinig voor een dual. Heb er trouwens ook positieve verhalen over gelezen.

Toink schreef op 05 januari 2003 @ 13:20:

Je moet maar zo denken, als Supermicro en Tyan zich aan dual VIA chipsets wagen zal het wel goed zitten qua stabiliteit :) Het is niet alleen de chipset maar ook al het spul er omheen op het bord.

[ Voor 60% gewijzigd door Abbadon op 05-01-2003 13:25 ]

• Toink
  • Niet online
Het is gewoon een beetje het 'wat is wijsheid gevoel'. Een gokje wagen met een rest-dual-plank die ik nog ergens kan kopen (waarom is ie blijven liggen bij een zaak???) en vervolgens in de nasleep je geld terug zien te krijgen als ie niet spoort na dagenlang configureren of maar gewoon de dual-setup uit elkaar trekken en overgaan naar een betrouwbaar single-fenomeen. Begrijp me niet verkeerd maar ik SNAP NIET hoe de eigenaar van dit systeem 8600 gulden heeft kunnen besteden aan een dual setup met een via-chip en een highpoint raid-controller als ie zo veel waarde hecht aan stabiliteit. Dat gebruik je toch niet in een fatsoenlijke serveromgeving?

Deze situatie bezorgt mij dus het dilemma: Ik moet hem vertellen wat het kost om dit te fixen. Hij wil 'm graag snel weer terug en het moet goed werken. Aangezien ik 140 km moet reizen om daar te komen wil ik er niet voor heen en weer blijven rijden. Ik help 'm trouwens (want dat moet je je nu inmiddels ook wel afvragen) omdat het een zeer goede kennis is.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.compuvisor.com/acdualsoc370.html

Nou, voor 39 dollar kun je je geen buil vallen :P

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Dank je GA!S maar ze shippen pas op 10 jan. dus dan heb je 't een week (?) later. Deze week moet ik dat ding weer werkend hebben. Ik wil er best het halve land voor rondkarren maar overzees kopen is er niet bij (ook weer ivm garantie).

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor een SERVER zou ik zeker voor een nieuw systeem gaan. De voordelen die een minder bedeelde dual setup nog in een workstation omgeving kan bieden wegen IMHO niet op tegen de snelheid en garantie van een nieuw systeem in een server omgeving.

VP6 als server snap ik inderdaad ook niet :P

edit: wat zijn de belangrijkste taken van die server?

[ Voor 10% gewijzigd door GA!S op 05-01-2003 13:32 ]

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Hij wordt ook als werkstation gebruikt door de directeur-eigenaar van dat bedrijf (die kennis dus). Ja ik weet 't. Het moet niet gekker worden. Dit apparaat is volledig uit z'n verband getrokken en de grootste miskleun is geweest bij de verkoop want dit had hij gewoon nooit moeten kopen. Vandaar dat ik neig naar een single P4....

• Abbadon
Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:26:
Begrijp me niet verkeerd maar ik SNAP NIET hoe de eigenaar van dit systeem 8600 gulden heeft kunnen besteden aan een dual setup met een via-chip en een highpoint raid-controller als ie zo veel waarde hecht aan stabiliteit. Dat gebruik je toch niet in een fatsoenlijke serveromgeving?

Dat vat ik idd ook niet helemaal...

Ik kan je nog een tip geven, kijk eens als je dit bord kunt krijgen. Wél VIA maar op een super gerenommeerd merk mobo, PC133 geheugen (dus wat je nu hebt) en onboard Promise RAID.

Je kan het natuurlijk echt goed aanpakken als je de betrouwbaarheid wil verhogen maar dat moet je het met de eigenaar echt over het budget hebben. Vraag 'm hoe belangrijk de data/dienst is en waardoor hij de eenmalige investering in goede hardware evt. vanuit een beter perspectief kan zien (geeft je dan misschien wat meer opties :) )

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:33:
Hij wordt ook als werkstation gebruikt door de directeur-eigenaar van dat bedrijf (die kennis dus). Ja ik weet 't. Het moet niet gekker worden.

:X Je moet eens serieus met hem gaan babbelen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 05-01-2003 13:38 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:33:
Hij wordt ook als werkstation gebruikt door de directeur-eigenaar van dat bedrijf (die kennis dus). Ja ik weet 't. Het moet niet gekker worden. Dit apparaat is volledig uit z'n verband getrokken en de grootste miskleun is geweest bij de verkoop want dit had hij gewoon nooit moeten kopen. Vandaar dat ik neig naar een single P4....
Ik denk dat dit HET punt is om eens te praten over een fatsoenlijke permanente oplossing voor de komende 2 a 3 jaar in plaats van een tijdelijke oplossing voor een slechte gewoonte te zoeken. :P

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Geef de directeur een laptop en zet een single P4/Xeon op een fatsoenlijke plank met SCSI RAID neer als server.

[ Voor 7% gewijzigd door GA!S op 05-01-2003 13:39 ]

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Gelukkig denken jullie er dus hetzelfde over. Het vervelende is dat ik iemand moet gaan vertellen dat ie 1,5 jaar geleden 8600 gulden over de balk heeft gegooid waar ie nu NIETS meer aan heeft want ik denk ook dat het het best is om alles om te gooien.

Over het serververhaal trouwens... Hij 'served' maar 4 werkstations, een internetverbinding (ISDN) een paar printers en that's it.... Dus dat is ook niet dat je zegt: JOEPIE, wat een eisen....

[ Voor 28% gewijzigd door Toink op 05-01-2003 13:39 ]

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Abbadon schreef op 05 januari 2003 @ 13:33:

Ik kan je nog een tip geven, kijk eens als je dit bord kunt krijgen. Wél VIA maar op een super gerenommeerd merk mobo, PC133 geheugen (dus wat je nu hebt) en onboard Promise RAID.
Dat bord staat hier nog:

http://www.tweakers.net/pricewatch/22294

maar ik vind 289 euro nog best veel, of kosten al die serverborden (zo'n oude dan) nog zoveel??

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 januari 2003 @ 13:38:
Gelukkig denken jullie er dus hetzelfde over. Het vervelende is dat ik iemand moet gaan vertellen dat ie 1,5 jaar geleden 8600 gulden over de balk heeft gegooid waar ie nu NIETS meer aan heeft want ik denk ook dat het het best is om alles om te gooien.
Je moet hem duidelijk maken dat het uiteindelijk goedoper en prettiger is om het nu WEL goed te doen.

de betaler vervuilt

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Hier ook nog een paar,
http://www.stores.ebay.com/id=34990892
en anders wil ik de CPU's wel overnemen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Abbadon schreef op 05 January 2003 @ 13:33:

Dat vat ik idd ook niet helemaal...

Dat bord is op zich nog wel te betalen, 300euro en dan heb je wel een semi-prof bord van SuperMicro. T.net PriceWatch En het voordeel is dan idd de onboard Raid controller en normaal PC133 geheugen, dat je dus al hebt!

|Specs|

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:38:
Over het serververhaal trouwens... Hij 'served' maar 4 werkstations, een internetverbinding (ISDN) een paar printers en that's it.... Dus dat is ook niet dat je zegt: JOEPIE, wat een eisen....
Gooi er 1 proc uit, koop een NIEUWE socket 370 met RAID om die server op te tuigen en koop daarbij een nieuwe P4 als workstation.

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Wat brengen twee van die matched cpu's nog op?? (in het andere geval gooi ik er 1 in de pc van m'n vriendin want ik zit nu aan haar celly 733 op een i810 en dat is janken) << dat gaat toch op een i810, of is het de i810e waar de 133fsb-procs ook op kunnen. Ik ben even de kluts kwijt met al die ouwe meuk waar ik nu aan zit te hobbyen :P

Ik bedenk me net dat ik ze beter in een complete setup kan verkopen met mobo en mem erbij als ik alles ombouw. Dan laat ik eerst die zooi repareren en daarna verkoop ik het als 't goed getest is.

[ Voor 26% gewijzigd door Toink op 05-01-2003 13:44 . Reden: complete setup beter verkoopbaar.... ]

• Abbadon
Toink schreef op 05 januari 2003 @ 13:38:

Jammer voor hem en die 8600 piek maar ik zou 'm toch écht met de feiten confronteren.

Hoe zwaar moet dat workstation van hem zijn, is dat meer een word en mail tik doos? Anders kun je beide P!!!'s nog inzetten, één voor de server en één voor z'n werkbak. 1GHz is niet meer supersnel in vergelijking met de huidige cpu's maar in de praktijk verre van traag (of hij moet zwaar tekeer gaan met 3D en andere killer apps maar iets zegt me dat dat niet het geval is). Op die manier kun je met minimale investering (twee i815 borden plus andere benodigdheden) 'm toch een werkende oplossing bieden. En laat 'm aan een back-up faciliteit op de server denken :D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:43:
Ik bedenk me net dat ik ze beter in een complete setup kan verkopen met mobo en mem erbij als ik alles ombouw. Dan laat ik eerst die zooi repareren en daarna verkoop ik het als 't goed getest is.
Dan moet je alsnog TWEE nieuwe systemen kopen (aangezien gebruikt geen optie is in een bedrijfssituatie).

de betaler vervuilt

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:44

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb zelf een paar dual P3 systemen (ja, ook een VP6).

Een alternatief voor de VP6 is wellicht een ECS D6VAA dual P3 mobo; werkt bij mij al 2 jaar lang 24/7 ZONDER reboots/crashes e.d. onder W2k (ik draai er UD Think mee).

Specs: FSB 66/100/133
CPU: P3, Celly's, Cyrix (Celeron + Cyrix werken alleen solo)
Optioneel een Highpoint 370 RAID (wel 'software'-RAID maar goed) erop
Chipset: Via 686B southbridge (no problemo bij mij)
Sound onboard AC 97
5 PCI slots, 3 DIMM sleuven voor max 3 x 512 MB - dus max 1,5 Gb ram

Op dit board kun je alle componenten van de VP6 zo aansluiten.
Wellicht een aardig alternatief (mits je er nog eentje kunt vinden)?

Diablo3

• Toink
  • Niet online
Ik denk dat ik maar eens even contact op ga nemen over een nieuwe setup want dit blijft altijd aankloten. Als ie dit goed aan had gepakt had ie compaq of dell ofzo gekocht want die garanderen bij bedrijfssystemen de leverbaarheid van reserveonderdelen. Hij heeft zich er makkelijk vanaf gemaakt en daar plukt ie nu de vruchten van ben ik bang. Bedankt voor jullie info en hulp!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om diezelfde reden (kosten bij evt kaduuk iets) verkoop ik mijn SMP systeem ook. Naja, is bijna verkocht. Je blijft altijd aanklooien met CPU's die samen moeten kunnen. Nu heb ik er wel 2, maar ik kan hem gewoon 2e hands verkopen en een sneller single CPU systeem kopen :D

Ga gewoon lekker voor een P4 systeem of een Athlon systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 05-01-2003 14:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Toink schreef op 05 January 2003 @ 13:38:

Wat het serveren van die 4 werkstations inhoud weet ik niet, maar een internetverbinding (helemaal dat toch wat tragere isdn) en een paar printers, dat kan mijn P133@100 die nu internet aan 5 computers hier in huis serveert ook nog wel. En dan kan er nog best wat bovenop, maar ik weet niet wat dat serveren inhoud.

2:48pm up 35 days, 22:07, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

35 dagen geleden had ik de fan in de voeding op 7V gemod :P

En geef die baas dan een simpel mobotje met Duronnetje erop... Of de office doos uit de BBG, die is imho nogal zwaar maar daarmee zal het voor dat "workstation" aan niet veel kunnen ontbreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 05-01-2003 15:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10

McMiGHtY

- burp -

Abbadon schreef op 05 January 2003 @ 13:16:

[...]

Afgezien van wat BalusC opnoemt heb je nog VIA, ServerWorks en nog een stiekeme i815 van Acorp (maar zie die maar eens te krijgen). Alleen zul je voor de ServerWorks borden ook nieuw geheugen moeten kopen omdat die alleen registered spul eten en dat heb je vast niet, een i840 is op zich een hele leuke maar neem ze niet met SDRAM memory translator hub want dan zijn ze niet vooruit te branden en zit je dus weer aan RDRAM vast... dus kom weer terug bij VIA :+
Er staat een Acorp in vraag/aanbod

hmmz..al gezegd enzo
btw ben nog op zoek naar 2de hands dual bordje Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door McMiGHtY op 05-01-2003 19:47 ]

• Toink
  • Niet online
Heb net even gebeld... gewoon helemaal up to date maken en al die ouwe zooi eruit mikken. Nou, da's makkelijk :). Dus we gaan is kijken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

McMiGHtY schreef op 05 January 2003 @ 19:41:
btw ben nog op zoek naar 2de hands dual bordje Iemand?
Daar is het vraag/aanbod forum dus voor.. PMG in ieder geval niet.
Of neem anders een kijkje op marktplaats.nl/ebay.nl

• Toink
  • Niet online
Gelukt: Het wordt een Gigabyte p4-bordje met raid, onboard sound, lan, 512 mb pc2700, p4 2.53 erop en dan is iedereen weer happy :)... Als dat omgebouwd is en het servertje werkt weer ga ik wel uitzoeken hoe dat zit met die blauwe schermen van deze setup.

Verwijderd

Waarom geen A-merk bord?

Gigabyte, Epox en anderen blijven nog steeds riskant als het gaat om een goede stabiliteit en garantie... je hebt een goed bord of niet....

Asus, MSI en anderen hebben vind ik zelf een goede kennis van hun moederborden en ben nog nooit op een probleem gestuit qua stabiliteit, garantie en service van hun

• Toink
  • Niet online
Caesium... jouw mening is persoonlijk. Als ik zeg dat ik honderden MSI-borden onder m'n vingers door heb laten gaan dan kan ik je ook vertellen dat MSI ECHT geen a-merk is want wat je daartussen ziet aan uitval en fouten daar lusten de honden geen brood van.

En Asus heeft simpelweg geen raid-controller op een p4-bord gebaseerd op de 845PE chipset

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:39:
Waarom geen A-merk bord?

Gigabyte, Epox en anderen blijven nog steeds riskant als het gaat om een goede stabiliteit en garantie... je hebt een goed bord of niet....

Asus, MSI en anderen hebben vind ik zelf een goede kennis van hun moederborden en ben nog nooit op een probleem gestuit qua stabiliteit, garantie en service van hun
Gigabyte geen A-merk en niet stabiel? Dream on.... :z

de betaler vervuilt

Verwijderd

Wat dacht je van om RMA bij Abit aan te vragen voor je bordje.
Tenminste als je bord binnne de garantie van 2 jaar valt.
Mail dan naar rma@abit.nl .

• Toink
  • Niet online
JA HOOR: Vandaag kreeg ik het bord terug, en je raadt het al. Alles was goed getest, vervangen en ga zo maar door.

Dus: WinXP cd'tje eringestopt, frisse installatie en na 5 minuten hangt ie meteen weer.... en dat terwijl alle andere onderdelen netjes getest waren op een andere pc. Hier ben ik dus ECHT pissig over. Ik wacht op reactie van mijn leverancier :( :( :(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je je RAM al eens getest met memtest86? De laatste tijd komen er steeds meer RAM gerelateerde problemen voorbij hier en het zou me niet verbazen als dat bij die plank ook het geval zou zijn.

Waar je op moet letten:
- eerst testen met de huidige config, niets aan veranderen. Geeft dit geen fouten dan is het vrij onwaarschijnlijk dat het probleem in je ram / ram bankjes zit.

Geeft het wel fouten dan:
- reepjes ram testen door ze om de beurt in een slot te zetten en te testen.
- bankjes op je moederbord testen door 1 reepje dat geen fouten gaf in test 1 in alle bankjes te testen.
- uitbreiden met meerdere bankjes vullen tot het fout gaat.

Vrij veel en lastig werk, maar soms de enige manier om achter de oorzaak van dit soort problemen te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 20-03-2003 20:19 ]

de betaler vervuilt

• Toink
  • Niet online
Vannacht wordt de pc getest met een UltraX-kaart:

http://www.uxd.com/hproducts.html

En dan zie ik morgen wel verder. Memtest86 ga ik morgen wel eens proberen maar ik begin de indruk te krijgen dat ik die VP6 nooit meer stabiel ga krijgen. Sowieso: Testmateriaal heb ik genoeg nieuw en gebruikt dus ik probeer het eerst met een complete bak nieuw materiaal.
Pagina: 1