Toon posts:

Multiple timed popup's javascript 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst even sorry dat ik mijn bericht in de verkeerde catagory had geplaatst, maar ik ben ook nieuw op dit forum. Tijd geleden aangemeld, maar nog niet echt veel gebruikt!!

Zo begrijp ik ook nog niet echt wat dat slotje voor mijn topic betekent, maar daar kom ik later wel uit.

Bedankt voor jullie reactie en ik moet zeggen dat het ook wel logisch lijkt. Ik heb eens zitten stoeien met dat preview, maar ik krijg het echt niet goed werkent!!

Wie wil voor mij het scriptje even aanpassen, of ga ik nu te ver? :P

Dit werkt in iedergeval niet:

closetime = 5;

function Start(URL, WIDTH, HEIGHT) {
windowprops = "left=50,top=50,width=" + WIDTH + ",height=" + HEIGHT;
preview = window.open(URL, "preview", windowprops);
if (closetime) setTimeout("preview.close();", closetime*1000);
}

function doPopup() {
url = "01.html";
width = 150;
height = 200;
delay = 5;
timer = setTimeout("Start(url, width, height)", delay*1000);
}

En dit werkt ook niet:

function Start(URL, WIDTH, HEIGHT) {
windowprops = "left=50,top=50,width=" + WIDTH + ",height=" + HEIGHT;
window.open = "" (URL, window.open, windowprops);
if (closetime) setTimeout("window.close();", closetime*1000);
}

function doPopup() {
url = "01.html";
width = 150;
height = 200;
delay = 5;
}

Hopelijk doen jullie er niet te moeilijk over!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:41:
Zo begrijp ik ook nog niet echt wat dat slotje voor mijn topic betekent, maar daar kom ik later wel uit.
Nieuw in W&G? Lees dit eerst.... (Beleid & FAQ)
Wie wil voor mij het scriptje even aanpassen, of ga ik nu te ver? :P
Ja

Ook hier zul je weer een prachtig slot op ontvangen...

Verwijderd

preview = window.open ();
window.open ();

Zo moeilijk was het toch niet? Maar er klopt wel meer niet aan je scriptje:

Daar zou ik maar het volgende van maken:
timer = setTimeout ( 'Start (' + url + ', ' + width + ', ' + height+ ');', delay * 1000 );

En ja, dit zijn basic dingetjes, die je eerder in je scriptje wel goed toepast, en later niet. Het zou wel werken hoor, als die variabelen in de scope van het window object zouden zitten. De andere optie is dus om dat aan te passen.

Mochten er nog meer fouten in je code zitten, dan raad ik je aan om eerst eens een beetje met javascript te leren omgaan, alvorens je iets bedenkt wat gewoo te hoog gegrepen is. Iedereen moet leren, en dat proces kost gewoon een beetje tijd. Steek dat erin, en het komt vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit, sorry voor de overlast!!

Maar als dit voor jullie echt allemaal zo basic is, waar kan ik dan terecht als rookie voor enige hulp??

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de vorige nog niet gelezen :)
Ik ga me er zowiezo eens wat meer in verdiepen, maar voor nu hoop ik dat ik in iedergeval dit sriptje aan de gang krijg, bedankt...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:51:
preview = window.open ();
window.open ();
[...]
Als je later ook nog een close() wilt doen heb je toch echt een handle nodig hoor; hoewel je bij meerdere popups dan wel moet zorgen voor meerdere unieke handles.

Het probleem dat de volgende popup in de al bestaande popup wordt geopend heeft te maken met de windowname - het tweede argument voor de window.open() method - die te vergelijken is met een target. Als je die leeg laat of _blank gebruikt ben je verzekerd van een nieuw window.

Zoals ik al zei kan er een probleem bestaan met de close() method als je meerdere popups wilt, en dus meerdere handles moet gaan gebruiken. Dat moet je dan allemaal in je script gaan bijhouden (bv met een array). Makkelijker is het denk ik om de code voor het sluiten van de popup in de popup zelf te zetten; op die manier hoef je ook niet af te vangen of de popup al door de gebruiker zelf is gesloten.

Intentionally left blank

Pagina: 1