Toon posts:

[Premiere] transition in het midden laten blijven hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand, hoe je bij zo`n overgang (transition) in Premiere het stuk in het midden, dus dat je beide beelden ziet door elkaar, wat langer kan laten doorgaan, zonder dat de rest van de overgang langer gaat duren

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Eh, ik weet niet hoe Premiere werkt, maar ik probeer een idee te schetsen:
nu doe je een transition in één keer, dus hij gaat van 100% (eerste image zichtbaar) naar 0% (eerste image onzichtbaar, onderliggende image zichtbaar).
Als je nu er 2 transitions van maakt, 1 naar 50%, en dan iets verderop dat hij van 50% naar 0% gaat?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
huh?

bedoel je zo
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zo_vraagteken.JPG
??

in dat tussen stuk krijg je dan alleen het bovenste beeld te zien hoor, of volg ik e niet helemaal :?

Verwijderd

Topicstarter
he?? even offtopic andere premiere vraag, weet iemand waar die optie ookalweer zat om beeld en geluid te splitten, zodat als je de video verplaatst, dat de audio dan niet automatisch mee beweegt.

Herinner me altijd dat je op de rechtermuisknop moest klikken, en dat je toen "Split Video and Audio" zag staan, kijk ik nu dan scheel ofzo :?

Afbeeldingslocatie: http://www.zijdenbloemen.nl/jln/waarwashetnou.PNG

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:20:
huh?

bedoel je zo
[afbeelding]
??

in dat tussen stuk krijg je dan alleen het bovenste beeld te zien hoor, of volg ik e niet helemaal :?
Ja, het enige wat ik ken is Swish (niet slaan, ik ben maar een n00b) maar daar kun je iets in laten faden, placen, en uit laten faden. Maar je kunt je filmpje o.i.d. dus niet laten spelen op 50% opacity, al is het voor een klein deel?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue schreef op 05 January 2003 @ 15:08:
[...]

Ja, het enige wat ik ken is Swish (niet slaan, ik ben maar een n00b) maar daar kun je iets in laten faden, placen, en uit laten faden. Maar je kunt je filmpje o.i.d. dus niet laten spelen op 50% opacity, al is het voor een klein deel?
dat kan echter wel want hoe krijg je anders die mooie effecten?
Met magix music maker 7 kan dat ook dus ik denk dat het wel mogelijk is in premiere 6.5.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 14:42:
he?? even offtopic andere premiere vraag, weet iemand waar die optie ookalweer zat om beeld en geluid te splitten, zodat als je de video verplaatst, dat de audio dan niet automatisch mee beweegt.

Herinner me altijd dat je op de rechtermuisknop moest klikken, en dat je toen "Split Video and Audio" zag staan, kijk ik nu dan scheel ofzo :?

[afbeelding]
rechtermuisknop op de clip in de tijdlijn: unlink audio/video

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 05 januari 2003 @ 15:28:
[...]

rechtermuisknop op de clip in de tijdlijn: unlink audio/video
ik was vergeten om op Toggly sync mode te drukken, dat was het :)

Verwijderd

Natuurlijk kan dat wel!
Je moet drie overgangen plaatsen! Dan dubbel klikken op de eerste laat je van 0 % tot 50 % gaan dan de tweede laat je van 50% naar 50% gaan dus geen beweging de overgang staat stil!
De derde van 50 % naar 100% en dan is ie oke!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Feitelijk gezien is dit forum trouwens niet voor premiere vragen, daarvoor moet je in software algemeen zijn...

Flickr

Pagina: 1