Toon posts:

onbegrijpelijk probleem !! win2000 op een p2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een workstation gebouw voor mijn netwerk wat bestaat uit een pentium 2 moederbord type ECS P6LX-A+ en een intel 266mhz processor met 128mb geheugen en een 20 gig maxtor.

Als ik echter deze computer aanzet en hij boot, kan ik hem niet meer uitzetten met de power knop, ook weigerd windows 2000 automatisch de computer af te sluiten !
Het geeft braaf het "u kunt nu de computer uitschakelen" scherm! en vervolgens kan ik het workstation niet uit krijgen omdat de powerknop niet reageerd.
Maar hij zit wel goed aangesloten.
en als ik hem wel uit krijg door de resetknop te gebruiken en dan snel de powerknop, die het dan wel in eens doet, dan blijft na het uitschakel het rode licht van mijn optische muis branden, alsof er nog stroom op staat.

Ik ben en systeembeheerder in opleiding, en heb alles al geprobeerd, een andere bios chip, een nieuwe bios flash de jumpers opnieuwe op het moederbord plaatsen, echt 8)7 alles, maar niets heeft effect.
:'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
APM aanstaan (advanced power mangement), zie config scherm.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
zet apm eens aan in je bios zonder (je kunt eventueel op je bios nog je sleep mode van je vga/hdd etc uitzetten maar apm moet aan) en vervolgens bij power options -> apm -> apm aanzatten in w2k, rebooten en als het goed is moet hij nu weer uitgaan.... werkt het dan nog niet, dan is je bios niet goed genoeg ....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je nu gewoon bij het uitzetten die powerknop eens 4 seconden ingedrukt houdt?

dat zou moeten werken namelijk (heb hier ook zon oud beestje staan met hetzelfde euvel)

A wise man's life is based around fuck you

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

In het configuratiescherm bij energiebeheer APM (advanced power managment) aanzetten
Je kan hem ook altijd afzetten, door de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Kristof schreef op 05 January 2003 @ 12:20:
In het configuratiescherm bij energiebeheer APM (advanced power managment) aanzetten
Je kan hem ook altijd afzetten, door de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden!
je kan natuurlijk ook gewoon het hele topic lezen alvorens te replyen :?

A wise man's life is based around fuck you

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je win2k wel normaal geïnstalleerd ? Ik heb op m'n 266 win2k zonder powermanagement zooi, (ergens tijdens setup op F7 raggen), gevolg is dat er helemaal niks meer standby kan.... Wel maar 45mb ram in gebruik na het booten !!!!

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:20

Appie

F1RST Racing

Kijk eens of je in apparatenbehher je pc hebt staan als een Standard Pc. Indien dit zo is verander dit dan naar ACPI. Verder dien je in je bios waarschijnlijk nog wat aan te passen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Lord of the Pentium schreef op 05 January 2003 @ 18:57:
Heb je win2k wel normaal geïnstalleerd ? Ik heb op m'n 266 win2k zonder powermanagement zooi, (ergens tijdens setup op F7 raggen), gevolg is dat er helemaal niks meer standby kan.... Wel maar 45mb ram in gebruik na het booten !!!!
Heb ik ook, anders gaat Windows weer lopen kloten met IRQ-sharing. Gewoon APM aanzetten en dan gaat hij wel uit. HOefde ik zelfs niet voor te herstarten.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gaat ie als server dienen? dan boeit toch niet dat ie niet vanzelf uitgaat.
of gewoon om te proberen dat je windows kunt installeren? :P

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Appie_Pils schreef op 05 januari 2003 @ 19:04:
Kijk eens of je in apparatenbehher je pc hebt staan als een Standard Pc. Indien dit zo is verander dit dan naar ACPI. Verder dien je in je bios waarschijnlijk nog wat aan te passen.
ACPI verzorgt de IRQs, en niet het power-management gedoe. Het lijkt me ook sterk dat dit effect zal hebben?

Ik heb zo'n 'probleem' ook gehad terwijl ik wel ACPI aan had staan. Een kwestie van APM aanzetten werkte hier, zoals al meerdere keren in dit topic wordt aangeraden.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

dat heb ik ook met mijn supermicro mobo
alles gaat uit (hd) maar @ scherm staat dat de pc uit kan :/

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

ACPI is the word
regelt dus wel energiebeheer, maar niet alle BIOSsen hebben dit goed geïmplementeerd
ACPI forceren levert vaak meer problemen op dan ze oplost.....
Oplossing is APM optie of biting the bullet en gewoon zelf uitzetten met power knop 4 sec

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Appie_Pils schreef op 05 January 2003 @ 19:04:
Dit veranderen NA installatie wordt door Microsoft ten stelligste afgeraden (zie ook http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm - dit gaat over XP maar gedeeltelijk gaat het ook op voor win2k).

Je kunt inderdaad uitzetten door de knop langer ingedrukt te doen, maar als je dat niet wilt en ACPI inderdaad de 'boosdoener' is kun je beter een nieuwe installatie doen, waarbij je tijdens het booten van cdrom op F5 drukt (als je het scherm krijgt "druk op F6 om SCSI drivers te laden" oid). Dan kun je het soort PC kiezen (normaal, dualprocessor, ACPI etc.). Kies dan voor ACPI en waarschijnlijk wordt dan het juiste type HAL (Hardware Abstraction Layer) geïnstalleerd. (Als je niet weet wat dat is, zoek maar eens.) ;)
Je kunt daarna ook voor Repair installatie kiezen, dat is sneller, maar het kan zijn dat een aantal van je programma's i.v.m. het veranderen van de registry opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Succes!

(edit: kromme zin)

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 06-01-2003 08:58 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1