Toon posts:

[DiVX5]Coderen + mp3-geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een digitale videocamera op zijn pc aangesloten via de firewire-poort.

Hij heeft intussen drie programma's:

- Adobe Premiere 5
- Pinnacle Studio 7
- Movie Maker

geprobeerd en het capturen gaat prima. Je krijgt dan zo'n schone .avi van bijvoorbeeld 1,3Gb voor 6 minuten film + geluid.

Nou heeft hij met moviemaker WMV 7-video voor breedband (768 k) gekozen en dan wordt het +-90MB (nogal een verschil ;)). De beeldkwaliteit valt echter wat tegen.

Ik ben zelf erg gewend films in DiVX5 te zien en ik hoorde dat het aantrekkelijk is om het geluid met mp3 te comprimeren.

Nou is mijn vraag waarmee je dat makkelijk kunt doen. Ik heb al eerder wat pogingen gedaan met Pinnacle Studio 7, maar daar kon ik geen wijs uit alle DiVX codeerinstellingen. Het lukt me niet om een fatsoenlijke DiVX te produceren vanwege de enorme hoeveelheid instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/divx.jpg

Ik heb die verschillende passes bij variable bitrate mode. Je moet eerst 1 pass doen en dan 2e pass, hoe zit dat precies :?

ps. MPEG Layer-3 is MP3 en een goede audio codec of zijn er nog betere/fijnere alternatieven :?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Als je een 2-pass doet, dan begin je uiteraard met de 1st-pass, dan wordt er een log bestandje aangemaakt. Bij de 2nd-pass gebruikt DivX dat log-bestandje weer.
Een 2-pass is trouwens beter als een 1-pass...
Voor de rest is MP3 goed genoeg voor dit werk, ik gooi 'em meestal gewoon op 192 kbps.

[ Voor 11% gewijzigd door AK47 op 05-01-2003 12:03 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Divx -> je hoeft eigenlijk alleen de "Encoding Bitrate" in te stellen. Dat betekent zoveel als de hoeveelheid data die per seconde wordt afgespeeld. Dus een hogere bitrate betekent een hogere kwaliteit. Je zou eens kunnen kijken op www.divx.com voor al die andere rare frutsels waar ik mij zelf nooit mee bemoei ;) Die dubbele pass zou voor een nog betere kwaliteit zorgen dacht ik.

MP3 -> Lame is ook een hele goede mp3 encoder :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
WhizzCat schreef op 05 januari 2003 @ 12:02:
MP3 -> Lame is ook een hele goede mp3 encoder :)
LAME, Fraunhofer, daar zit qua Constant Bitrate niet veel verschil tussen, zolang je maar geen Xing neemt, want dat is ronduit bagger....

Verwijderd

Topicstarter
AK47 schreef op 05 January 2003 @ 12:02:
, ik gooi 'em meestal gewoon op 192 kbps.
Ik kan alleen het aantal kanalen en samplerate instellen bij mp3 :?

Wat is een aardige bitrate voor fullscreen video-vakantie-opnamen :?

Daarnaast zie ik ook nog eens in dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/divx2.jpg

Breedte, hoogte en Beelden/Seconde staan, dit lijkt los te staan van de bitrate. Wat moet je hiermee dan :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende settings en een nieuw probleem:

640 bij 480 bij 25 beelden per seconde, voor de rest zelfde settings in dat scherm als hierboven.

Het maakt niet uit of ik 1- of 2-pass doe op welke bitrate dan ook, hij neemt alleen de 1e seconde op. Hij geeft eerst aan dat de bestandsgrootte wordt geschat op 350MB, dan druk je op Maak AVI-bestand en springt de geschatte grootte ineens naar 1MB en kapt ie met encoden ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het lijkt aan het geluid te liggen dat hij er na paar seconden al mee stopt.

Als ik het geluid niet toevoeg, doet hij het prima. Ik kies dus MPEG Layer-3 op 8-bit mono en 16kHz. Als ik DivX WMA Audio V2 kies, dan start ie niet eens met encoden.

Iemand hier nog ideeen over :?

Misschien dat ik ergens MP3Pro codec voor het geluid vandaan kan halen :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien ook vertellen wat de encoding-instellingen dan zijn van bijvoorbeeld die lui die die DiVX-DvD-rips maken zijn :?

Kan je zo'n dvd-rip downloaden (is soms 700MB voor een film van 90 min) en dan kijken hoe de encode-instellingen zijn geweest :?

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

www.doom9.org All U Need 2 Know

Btw, waarom 5.0.1 als je 5.0.2 kunt gebruiken?

[ Voor 45% gewijzigd door Buggle op 05-01-2003 14:37 ]

Pagina: 1