Toon posts:

Codex probleem(?) geluid valt weg tijdens mpg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een raar probleempje:
Als ik MP3 speel, is mijn geluid OK.
Als ik een MPG, MPEG, AVI of Divx afspeel, heb ik eerst een paar minuten geluid. Deze valt dan weg en komt na een paar seconden, of soms enkele tientallen/enekle minuten weer terug. om dan na een tijdje weer weg te vallen.
Het wegvallen ligt niet aan het filmpje, het gebeurt ook op verschillende momenten.

Maanden lang heeft alles OK gewerkt, en ik kan niet traceren wanneer de problemen begonnen.

Mijn systeem is een AMD 2200+, 512 MB memory, SB Life., Win XP Pro, SP1

Ik heb alle codex al een keer opnieuw geinstalleerd, en zelfs de nieuwe Media player gedownload.

Overigens maakt het niet uit met welke player ik afspeel, bij alle players heb ik de zelfde problemen.

Ik heb even gedacht aan de geluidskaart. Deze heb ik er uit gehaald, en de VIA AC'97 (Onboard) geactiveerd en geinstellerd. Het probleem is gebleven.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe op te lossen?

Verwijderd

Bij codecproblemen raad ik altijd iedereen aan:

- Uninstall eerst alles (incl. mediaplayer 7+ etc).
- Reboot je pc
- Check dan of je Mediaplayer 6.x nog werkt ;)
- Installeer dan Nimo Codec Pack Build 7
- Probeer dan nog maar eens een filmpie af te spelen :P

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Even een simpele vraag:
Hoe de-installeer je Mediaplayer? Natuurljik onder "add and remove programs", Windows components".
Maar als je hier de media player weg haald, waar haal jij mediaplayer 6.x vandaan???? Die is er dan ook niet meer....

Ik heb al een keer alle players gedeinstallerd, en ge reboot.
Alle codex ge deinstallerd (configuratie scherm, systeem, harware, audio codex)
Standaard Mediaplayer 8 en de laatste Nimo, standaard install.
Zelfde probleem ;-(

De enige codex die ik niet kon verwijderen was de Microsoft PCM converter... Die had windows zelf nodig om te kunnen functioneren.

Ik weet wel een goede manier, dat is een format, en opnieuw installeren, maar dat kost me een paar dagen.....
(ik heb een 240Gig HD, en ik heb geen ruimte voor een backup...)
Weet anders iemand hoe je XP "schoon" over je oude XP kan installeren?
Ik heb wijnig trek ok alle users + instellingen opnieuw te maken..