Toon posts:

[asp] Boolean in Clientside javascript taalafhankelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een database een ja/nee veld (boolean) nu wil ik dit veld via ASP gebruiken in een clientside javascript. Maar als ik in dat script Response.Write(RS.Fields.Item("veldnaam").Value) doe wordt er van true "Waar" gemaakt en van false "Onwaar".

Nu is hier best rekening mee te houden, behalve dat dit project op 2 verschillende servers draait waarvan er eentje "Waar" als resultaat geeft en die van mijn ISP "True"

Toen ik dit aan mijn ISP vroeg zeiden ze dat ze het ook niet snapten en dat ze gewoon Nederlandse instellingen gebruikten. Beide servers zijn IIS5, maar hoe zorg ik ervoor dat op mijn eigen server "Waar" wordt weergegeven als "True"?

(Dit is dus geen javascript vraag, want door het Response.Write maakt hij er een string van ipv Boolean, daardoor kan ik niet testen op == true maar alleen op == "True" of == "Waar"

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP:
1
If veld = True Then Response.Write "True" Else Response.Write "False"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 05 januari 2003 @ 11:25:
ASP:
1
If veld = True Then Response.Write "True" Else Response.Write "False"
die oplossing kunnen we altijd nog gebruiken, ben nu eigenlijk meer op zoek naar t feit waarom er "Waar" komt te staan ipv "True"....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Omdat je database waarschijnlijk de Nederlandse taalinstelling heeft. Daar staat waar / onwaar in (het is access) en deze waarde krijg je gereturned.

Zoek anders eens op
ASP:
1
Session.Lcid = value

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 05-01-2003 11:40 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• risr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 10:19
Propeer dit eens:

ASP.NET Visual Basic:
1
<% @Language="VBScript" LCID=0x0413 %>

LCID 0x0413 is voor Nederlands
LCID 0x0409 is voor U.S.

(te laat)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 05 January 2003 @ 11:39:
Omdat je database waarschijnlijk de Nederlandse taalinstelling heeft. Daar staat waar / onwaar in (het is access) en deze waarde krijg je gereturned.

Zoek anders eens op
ASP:
1
Session.Lcid = value
stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...

maar de access db is op mijn server en isp's server gelijk... dus dan zou t gelijk moeten zijn

Verwijderd

Je wilt toch de If oplossing, omdat VB True en False met hoofdletters begint, maar javascript beginnen ze met kleine letters...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:00:
maar de access db is op mijn server en isp's server gelijk... dus dan zou t gelijk moeten zijn
Het gaat niet om de database, maar de installatie van access op je pc en die instelling.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

1 voor true en 0 voor false? Lijkt me toch een eenvoudigere oplossing ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Pagina: 1