Toon posts:

Overdadige mist in MOHAA met 3d Prophet 4500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(misschien iets voor videoplanken, weet ik niet)

Ik heb drie dagen zitten lannen met 6 pc's, net klaar, en we speelden ook MOHAA Spearhead. Nu viel het mij op dat op de pc met de Hercules 3d Prophet 4500 PowerVR Kyro II..., er een BAK met mist hangt in sommige levels, terwijl bij de andere pc's het zicht enorm veel verder is. Op de Geforce machines dus.

Ik heb alle mohaa instellingen gechecked, allemaal hetzelfde. Ik heb al met Kyro tools alle OpenGL instellingen veranderd, niet helpt. Vette irritante fog.

Ik weet niet of het een hardwarematig probleem is, dat de 4500 gewoon een mist probleem heeft, maar anders zou ik dit graag verhelpen... Anyone?

(ik heb al forumsearch gedaan, powervr sites bezocht etc)

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, ik draai mohaa op XP:SP1 of win98SE, athlon xp 1600+, kyrodriver versie 16.55.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Misschien staat de View Distance minder ver waardoor je dus fog ziet, of was dat ook hetzelfde :?

The devil is in the details.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
Dat is idd de viewdistance heb dat vorige week ook op een lan gezien alle niet zo krachtige machines hadden fog en de krachtiger bakken kon je veel verder kijken

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar hoe stel ik de viewdistance in dan?

ik heb de options erop nagekeken, en de hele cvarlist nagelopen, ik zie geen viewdistance of iets dat er op lijkt....

en op mijn athlon 900 (met Geforce2 mx) heb ik bijna geen fog, op mijn athlon 1600+ wel... met de hercules

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Doe de Geforce 2 MX eens bij je Athlon XP 1600+ in de computer. Als je dan nog steeds fog hebt is het denk ik toch één van je instellingen. Als het dan weg is weet je dat het aan je videokaart ligt.

The devil is in the details.

Verwijderd

pics? messchien wel normaal? :O

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch 2 machines man! kan het perfect vergelijken, maar ik zal ff pics posten voor ongelovige gasten als jij ... :O

Verwijderd

Topicstarter
user level "dmworldcup" op de geforce2 mx

Afbeeldingslocatie: http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=OWhF8Fyg&p_id=030105-001059&p_tbl=1&p_created=1041893437

en op de hercules

Afbeeldingslocatie: http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=OWhF8Fyg&p_id=030105-001059&p_tbl=1&p_created=1041893436

... anyone?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:54 ]

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
tvvanham2002 & kweniston > zullen we het ff vriendelijk houden.

kweniston > Je plaatjes werken niet, geocities he :)

Verwijderd

Topicstarter
bij mij wel, plaatjes reloaden of zo
ik pleur ze wel mijn chello server straks

ik heb dus net mijn videokaarten verwisseld, en zoals ik al dacht: toen de geforce in de computer kwam, was het probleem over...
dus het ligt aan de hercules...

iemand een oplossing?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!
de laatste drivers van hercules, 16.055, vervangen door de laatste officiele van powervr, 16.051, en de mist is verdwenen!
ik kan weer zien! :)
Pagina: 1