[win2k]profile alleen van server gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
als client inlogged = profile dir \\server\share\profile

die maakt die ook netjes aan en slaat
al het nieuw aangemaakte spul daar ook op.

maar telkens als de client inlogged laadt'ie nog wel
locale data van c:\documents and settings\all users.NT\
(zoals start menu etc)

hoe stel ik het in dattie alles puur alleen maar van de server mag halen ?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
kick :?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 08:58

mindcre8r

Tradepedia

dan zal je toch een ander soort profile moeten maken.
je hebt nu een mandatory profile gemaakt, deze laad wel shares en enkele settings maar zal deze altijd lokaal wegschrijven.

wanneer je een roaming profile gaat aanmaken zullen alle instellingen van de server worden geladen.
Let wel dat je start snelheid aanzienlijk vertraagd wordt.

Bears and Bulls

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
mindcre8r: als ik het zo lees heeft hij al roaming profiles(voor mandatory moet je toch de ntuser.dat hernoemen naar ntuser.man d8 ik)
In all users wordt data opgeslagen die van toepassing is op...ja je raad het al, alle gebruikers op de pc. Soms krijg je bij het installeren van software de vraag of het alleen voor de huidige gebruikers of voor alle gebruikers beschikbaar moet zijn. In geval van alle gebruikers wordt het dus in de all users gezet.
Wat ik veel tegen kom is een all users en een all users.winnt, ome bill zegt er oa dit over http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q242258 ,maar is hier volgens mij niet van toepassing. Wat mij eens is opgevallen is dat de *.winnt profiles(zowel de all users en defaul user) samenhangen met het domein. Als ik een pc even handmatig uit het domein haal dat de *.winnt profiles verwijderd worden, en bij het in het domein hangen er weer aangemaakt worden.
Ik heb verder nooit iets aangepast mbt de all users, maar je heb ik het register de key HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList , hier staat de variable AllUsersProfile met de verwijzing naar naar het all users profile. Ook als je 'set' in een dosbox in typt zal de variable ALLUSERSPROFILE zien met de verwijzing naar het all users profile. Misschien kan je het register aanpassen, AllUsersProfile laten verwijzen naar het gebruikers profiel?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Een client maakt altijd gebruik van een local profile al heeft hij een roaming profile. Een roaming profile wordt gewoon bij afsluiten op de server bijgewerkt. Een mandentory profile slaat geen veranderingen lokaal op....

Ook als een roaming profile corrupt is zul je dus ook het lokale profiel moeten deleten.

Voor documents&settings deze kun je middels policy redirecten naar een share op je server.