Toon posts:

kwaliteit: Ericsson t65 vs Siemens c45

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus een TOTALE gsm leek, maar ga me toch wagen eentje te kopen...
er zijn juist mooie acties aan de gang van mobistar in belgie, met 2bovenvernoemde gsm's (dus andere is ongeveer uitgesloten, geen geld)

Maar welke nu te kiezen?
De bedoeling is dus vooral dat het dingetje nogal stevig is, en lang meegaat, be niet echt van plan elke half jaar een nieuwe te kopen.
Zijn er bekende problemen met één van deze?
Of is de kwaliteit nogal gelijk?
Ik lees veel ivm erisson dat het menu traag is, en last heeft van echo, en bij siemens dat hij uitvalt, en last heeft van de batterij....

Van de ene hoor ik: "al 2 ericssons gehad, en alletwee heel snel totaal kapot", en de ander vind ericsson dan weer geweldig.

De siemens heef teen Ni-MH batterij, en de ericsson Li-Ion,
wat is nu juist het verschil?
is het zo dat de batterij eerst volledig opgebruikt moet zijn vooraleer op te laden? (zou anders sneller aftakelen ofzo)

btw: ik ben al op kieskeurig.nl gaan kijken, maar vind ik spijtig genoeg niet alle info...

hehe, wist niet dat een gsm kiezen zo ingewikkeld ging zijn :|

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ben een blije Siemens-gebruiker. de laatste Siemens toestellen die ik heb gehad waren allemaal top.

Ook die Ericsson is erg prettig in het gebruik maar toch neig ik naar Siemens omdat je qua toepassingen goed uit de voeten kunt. Als aanrader zou ik eerder voor de ME45 gaan omdat je makkelijker met een pc overweg kunt met dat toestel. Het kost niet zo heel veel extra maar je krijgt er een hoop voor terug. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Als aanrader zou ik eerder voor de ME45 gaan omdat je makkelijker met een pc overweg kunt met dat toestel. Het kost niet zo heel veel extra maar je krijgt er een hoop voor terug. :)
Hij geeft toch aan dat dat geen optie is?
De siemens heef teen Ni-MH batterij, en de ericsson Li-Ion,
wat is nu juist het verschil?
Ni-Mh heeft last van geheugeneffect, li-ion niet. Daarnaast hebben li-ion accu's over het algemeen meer capaciteit, zijn ze kleiner en lichter.

Zuiver alleen daarom zou ik voor de ericsson kiezen, zonder voor de rest ervaring met een van beide toestellen te hebben.

Verwijderd

DE siemens M35 heeft een ontlaadt functie, dus dat helpt tegen geheugen effect. Weet niet of de C45 dat ook heeft.
De T65 heeft een ingebouwde accu. Lastig als er wat mee is en hij moet vervangen.
Daarbij is het een 'kraak telefoon'. Betekent dat de toetsen nogal kraken bij het indrukken enzo. Is opzich geen probleem, maar wel fijn om vantevoren te weten :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Ik zou voor de ericsson gaan en wel om de volgende redenen:
-De T65 heeft een groter scherm met een egalere verlichting.
-De accu van de T65 is ook op langere termijn beter.
-Het menu vindt ik fijner (persoonlijk).
-De telefoon heeft beschikking over infrarood en GPRS.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sigma01 schreef op 05 January 2003 @ 13:56:
-De telefoon heeft beschikking over infrarood en GPRS.
De T65 heeft géén infrarood.
Ik zou toch de Ericsson kiezen. De C45 heeft lastige toetsen, vooral de menu-toetsen zijn te glad. Het komt bij de Siemens ook voor dat het display inbrandt, je ziet dan constant een vage afbeelding van de 'screensaver'. Ik heb dat al bij verschillende C45's gezien. De Ericsson heeft een uitgebreid telefoonboek, met meerdere nummers per naam, een ingebouwde e-mailfunctie en GPRS.
Ook heeft het display een hoge resolutie, waardoor je bijvoorbeeld Tetris kunt spelen op de telefoon.
Nadeel is dat het display snel krast doordat het aan de oppervlakte ligt, bij de Siemens ligt het wat meer verzonken in de behuizing. Ook kun je van de Siemens eventueel de frontjes verwisselen als ze beschadigd zijn of als je gewoon een andere kleur wilt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1