Toon posts:

Carrier Select (Tele2, One.Tel etc.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats deze posting hier i.p.v. in /4 want dit heeft volgens mij meer te maken met netwerk technieken.

Alles wat ik begrijp van die goedkope telefonie aanbieders is dat we door 16xx te draaien voor het te kiezen telefoonnummer op een switch uitkomen die ons telefoontje door routeerd naar de juiste aanbieder.

Ik neem aan dat de boel via VOIP bij die aanbieders terechtkomt en dat die dan door allerlei afspraken met andere carriers de boel via VOIP door routeren. Er zijn tegenwoordig heel veel kleine aanbieders die tegen (hele) lage prijzen internationale gesprekken aanbieden. Ik zag vandaag zelfs op bellen.com dat er een bedrijfje is dat voor 1 cent per minuut gesprekken naar de US (en nog een heel stel andere landen) aanbiedt.

Het lijkt me sterk dat dit soort bedrijfjes Internationale glas netwerken hebben liggen en als het puur om slim inkopen gaat.... waarom zitten er dan van die enorme verschillen in prijzen naar bepaalde landen tussen verschillende aanbieders.

Mijn vraag is... weet iemand wat er na die 16xx switch gebeurd en hoe dit in z'n werk gaat? Misschien weet iemand waar ik informatie kan vinden ofzo. Wat voor apparatuur wordt hiervoor gebruikt en werkt dat VOIP met internationale standaarden? etc.

Ik ben dus benieuwd hoe je zoiets zou moeten opzetten en in welke richting ik moet zoeken om hier wat meer informatie over te krijgen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik denk niet, dat als je 16xx belt, je per definitie met VOIP te maken krijgt...
wat ik op school heb geleerd (maybe achterhaald) maar dat telefoon nog steeds een circuit switched network is. Dit merk je als je naar australie belt, je hebt wel vertraging maar die is constant, en je hebt geen last van verloren paketten.

Ik denk dat het voor de bestaande telecomaanbieders (die dus ook de internationale glasvezelnetwerken beheren) niet interresant genoeg is (was) om over te stappen op VOIP

misschien zit ik er helemaal naast, en gaat juist al het internationaal verkeer via VIOP, maar lijkt me sterk, dat ze alle bestaande netten hebben omgebouwd...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 05 januari 2003 @ 04:07:
[...]
misschien zit ik er helemaal naast, en gaat juist al het internationaal verkeer via VIOP, maar lijkt me sterk, dat ze alle bestaande netten hebben omgebouwd...
Ok, maar het lijkt me ook sterk dat al die 16xx aanbieders eigen netwerken hebben. Misschien hebben ze bulk deals met Worldcom etc. en hebben ze aparte deals met carriers in b.v. Australie waar ze dan met VOIP op aangesloten zijn. :?
Volgens mij moet er meer zijn dan gewoon bulk inkoop. Ook is de kwaliteit van de 16xx aanbieders vaak slechter als het gaat om het succesvol opzetten van een connectie. Vooral in de begintijd was het vaak huilen met de pet op als ik naar de VS probeerde te bellen via Tele2.

Maar goed, ik weet het niet, ik gok ook maar wat :)
Daarom hoop ik dat er iemand hier rondloopt die hier iets meer over kan vertellen. Ik vraag me gewoon af hoe dit werkt, hoe ze dit doen en welke technieken/apparatuur hiervoor gebruikt wordt.