[OC] FSB omhoog zonder bios support?

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27
Mijn vraag is kort en bondig:

Is het mogelijk mijn FSB iets op te hogen, terwijl mijn moederbord die optie niet biedt?

(intel 850e type moederbord)

[ Voor 12% gewijzigd door DeadKennedy op 05-01-2003 01:42 ]

WEBN & chill (@IBKR)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nee, tenzij het een "hidden" feature op je moederbord is. Daar ben je met google waarschijnlijk snel genoeg achter.

de betaler vervuilt

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien middels SoftFSB of aanverwanten? Mits PLL ondersteund is natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door m-m op 05-01-2003 01:43 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Een 850E bordje dat geen hogere FSB ondersteunt? Het enige dat ik me kan inbeelden is het Intel-bordje, de Maryville.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27
't is eentje van dell...

WEBN & chill (@IBKR)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dell maakt computers, geen moederborden. 90% kans dat de plank van Intel is. Maak de kast open en zoek naar aanwijzingen. Vervolgens met google aan de slag en je zult het weten.

de betaler vervuilt

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb hier twee dezelfde mobo's van MSI liggen, ook met Intel i850 chipset, socket 423, en die kunnen ook de fsb niet verhogen.
Ik heb me destijds lam gezocht of het überhaubt mogelijk was, en blijkbaar gaat het dus absoluut niet. :(

Dus toen maar een Asus-mobo gekocht. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

MSI met 850?

Ow, de oude S423. :p

Het is waarschijnlijk een Intel-bordje, inderdaad. En Intel gaat er natuurlijk voor zorgen dat je niet kan overclocken (of dat je er veel moeite voor moet doen). Ik zou doen was GA!S zegt.

Verwijderd

GA!S schreef op 05 January 2003 @ 03:29:
Dell maakt computers, geen moederborden. 90% kans dat de plank van Intel is. Maak de kast open en zoek naar aanwijzingen. Vervolgens met google aan de slag en je zult het weten.
Hm, ik heb wel Dell Biossen gezien, en volgens mij ook moederborden, of "Dell" Optimized

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
CPUFSB, enige wat je hoeft te doen is 8ter komen welke type clockgenerator je hebt. Daarna in cpufsb je fsb opkrikken ! ;)

dikzak

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 14:10:
[...]

Hm, ik heb wel Dell Biossen gezien, en volgens mij ook moederborden, of "Dell" Optimized
Intel borden met voor Dell omgebouwde BIOS is iets anders dan een Dell moederbord.

de betaler vervuilt

Verwijderd

met speedfan zou je het ook kunnen proberen, als de plank ondersteund wordt in het proggie is het en kwestie van en paar keer met de muis klikken, en je plank loopt sneller.
Pagina: 1