[GoT] Geweldige database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Misschien valt hij niet echt op tussen de overige topics waarvan veel een negatief tintje hebben, toch ook even positief topic.

Tegenwoordig worden er veel topics geopend die in veel gevallen vrij gemakkelijk te vinden zijn met behulp van de search. Okee, de React-search vind ik tot nu toe niet geweldig, maar de Omegasearch heeft me niet vaak in de steek gelaten.

In die 'search'-topics plak ik nogal eens een link (met zoektermen) naar de omegasearch.

Uiteraard kan ik die zoekmachine soms ook voor mezelf gebruiken.
Ik heb de laatste paar dagen aardig wat problemen opgelost door puur even de Omegasearch erbij te nemen of door de FAQ te lezen.

Voorbeeld:
• M'n computer wilde niet lekker meer booten; ik moest de resetknop inrammen voordat hij de processor aansprak. Ik dacht eerst aan een powerprobleempje, maar na 5 minuten zoekwerk dacht ik de oplossing te hebben gevonden: m'n potloodstreepjes op de processor zouden mogelijk vervaagd zijn (niet vreemd na anderhalf jaar) wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik heb zojuist het koelblok van m'n processor afgehaald en opnieuw op m'n TBird zitten kleuren. En jawel :D PC boot weer als een zonnetje.
• M'n broertje wilde SP1 van XP op z'n bak installeren. Maar dit wilde niet lukken. Hij gaf de melding dat een bepaald bestand niet gekopieerd/gevonden kon worden.
FF naar WOS en in de FAQ gekeken. Daar staan 2 topics die mij wel aanstonden. Eerst de ene doorgelezen, maar dat was niets. De tweede gaf een optie die mogelijk een oplossing kon zijn. Dus proberen.... En jawel: de setup van SP1 draaide nu netjes door.

Complimentjes dus aan medewerkers van GoT EN uiteraard ook de users van GoT met hun nuttige inbreng hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:07

Klippy

Still Game

Ja klopt :)

Ik heb ook die FAQ's ontdekt ja, daar staat toch wel veel nuttige zooi tussen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Heel leuk enzo, complimentjes geven. Maar ik snap het nut eventjes niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Switch schreef op 05 januari 2003 @ 00:33:
Nut?

Mwoa... misschien aanzet voor al die persoontjes die 'UTFS'-topics openen

Verder dus gewoon een bemoedigend pluimpje richting positieve users en de crew. (alleen maar gezeik op je dak krijgen lijkt me ook niet altijd prettig; zo af-en-toe een positief woordje kan erg prettig overkomen is m'n eigen ervaring; waarom zou ik het een ander onthouden?)

Maar waarom zou het een superstrak nut moeten hebben?

Je wilt een algemene opmerking over GoT of haar users maken
5. Je wilt een algemene opmerking over GoT of haar users maken.
Dit kan, zolang je maar beleefd blijft. Wij kunnen ons voorstellen dat je niet altijd even gelukkig bent met GoT als organisatie of met je mede users. Opmerkingen maken mag, maar 'flamen' niet. Lees daarom eerst de nderstaande "gedragscode" zorgvuldig door. Zo voorkom je pijnlijke fouten.

[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 05-01-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Lieve Adjes
Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande ons mooie forumpje.
Zie de forum index :+

[ Voor 36% gewijzigd door Arno op 05-01-2003 00:36 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Switch schreef op 05 January 2003 @ 00:33:
is eens wat anders dan "GoT :r :r " en "k*t modjes" ;)

I agree, ik open haast geen topics (en als ik het doe zijn ze meestal ook nog dom ook :P ) omdat bijna elk probleem wel te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Ik kom hier al vanaf augustus 2000, maar heb me pas onlangs geregistreerd. En sinds die tijd hebben T.net en GoT heel wat probleempjes voor me opgelost_/-\o_ , zonder dat ik zelf ooit een nieuw topic heb hoeven aanmaken

nu gelijk maar een T.net abbo genomen om deze geweldige site te steunen en natuurlijk voor de extra features:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve Adjes
Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande ons mooie forumpje.
:P

En GoT heeft inderdaad een geweldige database.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
We Are Borg schreef op 05 January 2003 @ 00:36:
[...]

is eens wat anders dan "GoT :r :r " en "k*t modjes" ;)

I agree, ik open haast geen topics (en als ik het doe zijn ze meestal ook nog dom ook :P ) omdat bijna elk probleem wel te vinden is :)
Ken ik... is mij ook wel eens overkomen.

offtopic:
Nog even over dat nut: Dit topic zal waarschijnlijk de 25 posts niet eens halen; waarschijnlijk zal het vrij vlot wegzakken naar de bodem bij veel andere weggezakte topics.
Deze hoeft voor mij ook helemaal niet lang zichtbaar te zijn. Maar even mag best.
Op zich wel jammer dat de negatief getinte topics dus als paddestoelen uit de grond schieten. En ook jammer dat die negatieve topics zo enorm veel aandacht krijgen. Dat is denk ik een stukje 'aard' van de mens: je richt je sneller op het negatieve; en laat het negatieve zwaarder wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik blijf het altijd leuk vinden. Sommige mensen openen topics voor de meest leuke dingen, vaak is het gewoon in een FAQ terug te vinden en mocht het daar niet in staan dan heb je altijd Google nog.

Ik denk altijd maar zo:"GoT is de wereld niet, het internet zelf is de wereld, hetzij een digitale". :)

Ik open zelden een topic over een probleem, mijn problemen los ik zelf wel op want er zijn mogelijkheden genoeg. Je moet alleen een beetje creatief zijn met het zoeken naar een antwoord. Ben je niet creatief dan zul je niets vinden ook. ;)

Topics open je pas als er maar weinig van zijn en als het antwoord echt onvindbaar is. In dat soort gevallen is de search er ook blij mee omdat er weer een nuttig topic bij komt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Jaymz

Keep on moving !

If it is GoT dat heerscht de search must be the emperor, absoluut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Jaymz schreef op 05 January 2003 @ 00:52:
If it is GoT dat heerscht de search must be the emperor, absoluut :)
Agreed.
Helaas dat veel users dat niet (willen) inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zou jij het vinden als je heel veel werk verricht, en alleen maar boze zeikende users op je dak krijgt, terwijl je je werk gewoon goed doet? Juist, behoorlijk klote. Dit zijn, denk ik, de leuke topics voor de modjes. Dan zien ze dat het echt wel gewaardeerd wordt wat ze doen. :) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Als ik een probleem heb met een microsoft product ga ik eerder naar GoT , dan naar microsoft.com of technet, moet je voorstellen :D !

Edit: nou ik erover nadenk, ik ga eigenlijk voor elk probleem (kwa computers dan ;) ), eerst naar got omdat het hier 90% van de gevallen al besproken staat en 75 % daarvan ook de oplossing die er staat werkt :P .

[ Voor 45% gewijzigd door DeepSeven op 05-01-2003 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wfvn schreef op 05 January 2003 @ 00:43:
[...]
offtopic:
Nog even over dat nut: Dit topic zal waarschijnlijk de 25 posts niet eens halen; waarschijnlijk zal het vrij vlot wegzakken naar de bodem bij veel andere weggezakte topics.
Deze hoeft voor mij ook helemaal niet lang zichtbaar te zijn. Maar even mag best.
Op zich wel jammer dat de negatief getinte topics dus als paddestoelen uit de grond schieten. En ook jammer dat die negatieve topics zo enorm veel aandacht krijgen. Dat is denk ik een stukje 'aard' van de mens: je richt je sneller op het negatieve; en laat het negatieve zwaarder wegen
... en om deze reden mag deze posting zeker over de 25 posts heen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

_/-\o_ d:)b

Naja, zoiets dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
d:)b

Alleen jammer dat er zoveel ruis in zit, maargoed, dat is een algemeen probleem van zoeken, dat heb je met google ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Tsja, ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de mensen hierboven. :)

En eindelijk eens wat anders dan die "k*t-search doet-ut-nie!!!"-topics. Waarvan ik nooit wat begrepen had, aangezien de alternatieve zoekfunctie prima werkt, zo heb ik in de praktijk gemerkt.

En wat die ruis betreft: goede zoektermen kunnen al heel wat ruis wegnemen. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou glas is zeker ook altijd half-leeg i.p.v. half-vol? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ferdo schreef op 05 januari 2003 @ 02:46:
Tsja, ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de mensen hierboven. :)

En eindelijk eens wat anders dan die "k*t-search doet-ut-nie!!!"-topics. Waarvan ik nooit wat begrepen had, aangezien de alternatieve zoekfunctie prima werkt, zo heb ik in de praktijk gemerkt.

En wat die ruis betreft: goede zoektermen kunnen al heel wat ruis wegnemen. ;)
Echter moeten de modjes er wel beter op letten dat de topictitels aangepast worden naar kernwoorden, zodat deze ruis nog meer beperkt wordt. Daarnaast moet er als er een topic gesloten wordt door een mod worden aangegeven, in welk topic het wel is te vinden, en niet alleen: Dit is al zo vaak langs gekomen.
Verder prima en ook mijn complimenten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Inderdaad, alle FAQ's barsten uit hun voegen van de info, en voor de meeste problemen haal ik daar ook de oplossing uit, of ten minste een aanzet tot.
_o_ aan alle modjes, users e.v.a die hebben mee geholpen aan de diverse FAQ's d:)b
marco899 schreef op 05 January 2003 @ 10:25:
Echter moeten de modjes er wel beter op letten dat de topictitels aangepast worden naar kernwoorden, zodat deze ruis nog meer beperkt wordt. Daarnaast moet er als er een topic gesloten wordt door een mod worden aangegeven, in welk topic het wel is te vinden, en niet alleen: Dit is al zo vaak langs gekomen.
Weet je wel hoeveel werk dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelske gaaf een tijd geleden een hele mooie demo van een topic-start-wizzard. Moeilijk te implementeren, maar wel heel erg gaaf! En daarmee bereik je iig. dat de topics goed gerubriceerd worden. Perfect om in 1 oogopslag te kunnen zien waar een topic over gaat, ook wanneer zo'n topic via de search tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

LiquidSilver schreef op 05 January 2003 @ 00:30:
Ja klopt :)

Ik heb ook die FAQ's ontdekt ja, daar staat toch wel veel nuttige zooi tussen :)
offtopic:
2 woorden uit die post spreken elkaar een beetje tegen heb ik het idee :+

8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

yep je hebt gelijk TS...

ik ben zelf ook niet zo'n topic-starter (de recentste zal die van de Linux-wallpapers zijn in de HK die alweer weggezakt is volgens mij).. maar m.b.v. de search heb ik ook al aardig wat kleine probleempjes weten op te lossen :)

Voorbeeld: ik had op m'n vorige comp last van storend geluid, als de cdrom open ging dan hoorde je dat gewoon door de bochten boxen en ook de muis was hoorbaar :{

Nog geen 5 minuten gesearched en toen kwam ik op de oplossing, namelijk even de AUX-modulator (geloof ik) deselecteren bij de volumesettings ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NoBody op 05-01-2003 12:17 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, GoT wordt meer gemaakt door de users dan door de modjes hoor ;)

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 11:42:
Nelske gaaf een tijd geleden een hele mooie demo van een topic-start-wizzard. Moeilijk te implementeren, maar wel heel erg gaaf! En daarmee bereik je iig. dat de topics goed gerubriceerd worden. Perfect om in 1 oogopslag te kunnen zien waar een topic over gaat, ook wanneer zo'n topic via de search tevoorschijn komt.

Het is dat ik het afgelopen periode veel te druk gehad heb :/

Deadline voor morgen ga ik ook niet helemaal halen w.b. het project waar ik mee bezig ben ;)
Zal woensdag worden waarschijnlijk. Daarna heb ik een paar dagen vrij, dus reken er maar op dat het ding tegen komend weekend een heel eind zal zijn, zodat er getest kan gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:58:
Maar zonder modjes lukt het ook niet hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

... en bij users die zelf niet kunnen zoeken (die nieuw zijn) moet je ze even op weg helpen door zelf voor ze te gaan zoeken, vinden ze leuk.

Ik probeer dat af en toe.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 13:27
Eerlijk gezegt niks tegen in te brengen. Zelf ben ik ook geen topic-opener, ik heb er nu al 3 ( 8) ) geopend. Hetgene wat ik eerst heb geleerd is kijk naar andere topics. Bij de 3 topics was er een waarvan ik niet wist wat iets was. En om nou op iets te zoeken waarvan je niet weet wat het is is moeilijk. Zelf vond ik dit een goede reden om een topic te openen. De 2e was opzich naderhand wel te vinden. De 3e is nog eentje waarvan ik nog geen oplossing heb, maar er wel verdacht dicht bij in de buurt zit. (alleen ff de pc opnieuw installeren en opnieuw proberen).

Hetgene wat ik heb gemerkt is dat als je een lange topicstart hebt, dat je dan meestal (bij mij dus niet altijd, ik zie wel eens dingen over het hoofd) al veel dingen (ook simpele) uitsluit. Daardoor is het voor meerdere mensen een uitdaging om de oplossing te vinden. Er was in OM dacht ik en topic over hoe je een hdd moest formateren :/. Met wat simpel zoekwerk kun je dat toch ook wel vinden :/ (moet je zelfs niet eens vinden maar gewoon weten).

Terug naar topictitel ;) :
Zelf leer ik het meest van de search te gebruiken. Ik had net linux geïnstalleerd maar geen netwerk. Had ik zo ingesteld nadat ik mogelijke oplossingen ff had afgedrukt. En als je iets niet kunt vinden; maak dan een topic en zet er dan bij wat je wel hebt gevonden
Ik zet er zelf dan ook ff bij hoe goed ik ben met dat onderdeel. Als ik bijvoorbeeld 2 dagen eerder linux heb geinstalleerd, is het fijn voor de anderen om dat even te weten, kunnen ze de tips wat beter op mij afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yup, maar vergeet niet dat ook simpele vragen gewoon mogen gevraagt worden, mits er maar een goed topic start is en je zelf moete gedaan hebt etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

GoT roelt gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:58:

[...]

Het is dat ik het afgelopen periode veel te druk gehad heb :/

Deadline voor morgen ga ik ook niet helemaal halen w.b. het project waar ik mee bezig ben ;)
Zal woensdag worden waarschijnlijk. Daarna heb ik een paar dagen vrij, dus reken er maar op dat het ding tegen komend weekend een heel eind zal zijn, zodat er getest kan gaan worden :)
Demo, wizzard, binnenkort testen :? URL plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 05 januari 2003 @ 17:28:
[...]

Demo, wizzard, binnenkort testen :? URL plz :)
durf het bijna niet te zeggen: lees eens goed :+
het ding tegen komend weekend een heel eind zal zijn, zodat er getest kan gaan worden
nog niet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 17:31:
[...]

durf het bijna niet te zeggen: lees eens goed :+

[...]

nog niet dus :P
URL voor uitleg, jij wist het ook door iets dat Nelske er mee bezig was. Misschien ergens een topic met iets meer uitleg, daarom, URL !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 05 januari 2003 @ 17:33:
[...]

URL voor uitleg, jij wist het ook door iets dat Nelske er mee bezig was. Misschien ergens een topic met iets meer uitleg, daarom, URL !! ;)
hmm
[rml]Sepans in "[ GoT] Geweldige database"[/rml] :?
meer weet ik ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Area61 mijne heren ;)

(en Softe Goederen Crewforum, maar daar kan al helemaal niemand van jullie in :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 00:42:
En GoT heeft inderdaad een geweldige database.
I agree.
Misschien dat iemand ons ook wat specs kan geven over die database¿ [Hoe groot issie nu [hoeveel GB] hoeveel topics/replies etc in totaal]
Ben wel benieud naar dat soort dingen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoera voor de search! _o_

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/UTFSfriendly.gif

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMG :D :D

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Tijd teveel?? :D _/-\o_

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tijd teveel? Binnen 5 minuten gemaakt hoor :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tik jij zo traag dan :?

Bovenstaande post heeft zeker ook 3 minuten gekost :+

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

-=!ME!=- schreef op 05 January 2003 @ 18:00:
Misschien dat iemand ons ook wat specs kan geven over die database¿ [Hoe groot issie nu [hoeveel GB] hoeveel topics/replies etc in totaal]
Ben wel benieud naar dat soort dingen.

Hoe groot? Lastig te zeggen door het innodb opslagformaat van mysql, maar ergens in de buurt van de 7a8GB.
Zo'n 670k topics met ~7a8M berichten erin.

Daarnaast is de searchdatabase achter omega ook nog eens zo'n 9.3GB.
En dat alles met 60273 geregde users atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
ACM schreef op 05 January 2003 @ 20:37:
Eigenlijk hebben we 67010 users ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ACM schreef op 05 januari 2003 @ 20:37:

[...]

Hoe groot? Lastig te zeggen door het innodb opslagformaat van mysql, maar ergens in de buurt van de 7a8GB.

Dus voor elke searchquery met omega in alle subfora moet ie 9.3 GB doorzoeken [bij wijze van...] ¿
Das veel B) B) B)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-=!ME!=- schreef op 05 January 2003 @ 21:21:
[...]

Dus voor elke searchquery met omega in alle subfora moet ie 9.3 GB doorzoeken [bij wijze van...] ¿
Das veel B) B) B)
weet je meteen waarom de search het niet goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 21:24:
[...]

weet je meteen waarom de search het niet goed doet ;)
Om de posts van users te zoeken is hij heel goed, ik gebruik hem altijd om te kijken of er nog topics active zijn waarin ik iets heb gezegd, en kijken of ik gequote ben.

Hopelijk halen ze hem nog niet weg. (anders moet ik eerst met de hand een topic van 'mij' opzoeken, en dan op mijn naam klikken, wat meer tijd kost).

Search => 'oude search' => zoeken op userid => 22870 => enter en daar staan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 21:39:
[...]

Om de posts van users te zoeken is hij heel goed, ik gebruik hem altijd om te kijken of er nog topics active zijn waarin ik iets heb gezegd, en kijken of ik gequote ben.

Hopelijk halen ze hem nog niet weg. (anders moet ik eerst met de hand een topic van 'mij' opzoeken, en dan op mijn naam klikken, wat meer tijd kost).

op je naam klikken kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

wfvn schreef op 05 januari 2003 @ 00:53:
[...]

Agreed.
Helaas dat veel users dat niet (willen) inzien.
je kan ook overdrijven...door aan de andere kant van het verhaal steeds de nadruk daar op te leggen.

jij maakt een compliment over de dbase/faq/search
prima, leuke opsteker voor de mensen die er tijd in hebben gestoken, hou het topic dan gezond en begin niet met zo'n reactie uitlokkende opmerking, daarmee kan je je eigen topic verpesten :)

* Diaboluzzz is het wel met je eens though (dat er veeel te vinden is..).

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erkens schreef op 05 januari 2003 @ 21:42:
[...]

op je naam klikken kan ook :+
Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 21:39:
[...]

Duidelijk? Met de omega krijg je ze niet mooi op datum. (en tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Resistor schreef op 05 January 2003 @ 21:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/klik.gif
*Klik*
Doet hetzelfde :)
IMO een van de betere features op GoT ;)

[ Voor 5% gewijzigd door StarLite op 05-01-2003 21:53 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 21:48:
[...]

[...]

bijna overal waar je nick staat krijg je die ;)
daarnaast heb ik die link in mijn toolbar gezet, zo heb ik het met een single klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Azrael schreef op 05 January 2003 @ 21:13:
Eigenlijk hebben we 67010 users ;)

Nee er zijn zo nu en dan posities overgeslagen, dat het tellertje zo hoog staat zegt nog niet dat er zoveel zijn :)
En het ging om de users op GoT.
Resistor schreef op 05 January 2003 @ 21:48:
Zit er inderdaad ook nog niet in gemaakt door mij, maar wat die persoon zegt is dezelfde search als waar jij het over hebt hoor :)
De react-versie van de username/id search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 05 januari 2003 @ 20:37:

[...]

hoeveel active users zijn er eigenlijk of is dat niet eenvoudig te achterhalen?
ik bedoel er zijn heel veel users die maar 1 of 2 posts hebben enzo
dus dan zegt 60k users niet zo veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

-=!ME!=- schreef op 05 januari 2003 @ 21:51:
[...]

[afbeelding]
*Klik*
Doet hetzelfde :)
IMO een van de betere features op GoT ;)
|:( En ik maar denken dat dat gewoon tekst was. Dat is idd veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
ACM schreef op 05 januari 2003 @ 23:36:

[...]

Nee er zijn zo nu en dan posities overgeslagen, dat het tellertje zo hoog staat zegt nog niet dat er zoveel zijn :)
En het ging om de users op GoT.
Ja, daar had ik het ook over.
Er zijn toch geen 7000 posities overgeslagen :?

Zoja, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erkens schreef op 06 January 2003 @ 13:17:
hoeveel active users zijn er eigenlijk of is dat niet eenvoudig te achterhalen?
ik bedoel er zijn heel veel users die maar 1 of 2 posts hebben enzo
dus dan zegt 60k users niet zo veel :)

Sowieso is het lastig bepalen wanneer een user actief is, maar er posten dagelijks zo'n 3000 verschillende users, wekelijks is dat 5000 geloof ik.
Azrael schreef op 06 January 2003 @ 20:34:
Ja, daar had ik het ook over.
Er zijn toch geen 7000 posities overgeslagen :?

Zoja, waarom?
Nergens om denk ik :)
Ik heb een keer een foutje gemaakt door userid 50.000 te registreren terwijl waardoor er een gat van +/- 500 ontstond, maar meestal zal er wat anders mis gegaan zijn, vooral in het begin toen mysql nog een stuk minder stabiel was en we nog wel es een hele rij kloons deletten ging het wat harder denk ik.

Maar iig nooit echt expres met het idee een gat te maken, in de message-tabel zit ook een gat van ~5Miljoen oid, springt dan van 5M naar 9Mnogwat meen ik.
Das net zo iets, dat is toen vanwege een of andere test gedaan en nooit teruggedraaid (ik weet ook niet precies waarom hoor, is van voor mijn tijd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is zelfs zo dat ik heel vaak een probleem aan het oplossen ben en op de achtergrond GoT aan heb staan voor als ik er niet uit kom.

Vraagt de gebruiker .. "U zou toch mijn probleem oplossen? En nu zit u maar wat te internetten!!" :)

Wel grappig...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Real Falcon schreef op 08 January 2003 @ 14:59:
Het is zelfs zo dat ik heel vaak een probleem aan het oplossen ben en op de achtergrond GoT aan heb staan voor als ik er niet uit kom.

Vraagt de gebruiker .. "U zou toch mijn probleem oplossen? En nu zit u maar wat te internetten!!" :)

Wel grappig...
kleinerend zeg :/
niks internetten, GoTten :+
Pagina: 1