[XP] Machtigings probleem

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hier (eindelijk :)) een netwerk werkend gekregen. Alleen sommige (persoonlijke & systeem) mappen zijn niet benaderbaar vanaf andere PC's. Verder kan ik wel gewoon bladeren door de andere PC.
Als ik in zo'n map kom krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/machtiging.png

Dit krijg bij alle 3 PC's. Ze zijn geformatteerd op NTFS en draaien op XPprof en ik heb geen beveiligingen ingesteld.

* iets snapt er niks van :?

tvw

Verwijderd

policies goed instellen

• iets
Maar hoe/waar doe ik dat dan?

tvw

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ja ik heb het zelfde probleem gehad, met alle pc's die hier op XP lopen
Je moet naar "Administrative Tools" dan naar "Local Security Policies" en hier staat onder "User Rights Assignment" bij "Deny Access to this computer from the Network" Guest bij. Die moet je weghalen en eventueel toevoegen bij "Access This Computer From the Network"

Ja sorry ik werk nooit met de Nederlandse versie dus weet zo even de nederlandse benamingen niet in Win XP NL

[ Voor 22% gewijzigd door iZi op 05-01-2003 00:43 ]

• iets
staat dat in de config map? ik kan bij de ned versie niks vinden wat daarop lijkt.

tvw

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

(De vertalingsslag EN->NL) :D

Zoek eens bij lokaal beveiligingsbeleid in je config-scherm omder systeembeheerm, als het goed is zal je het daar vinden en idd ff gast uit deny flikkeren en werken met die handel.

TEAM_JOE_BAR

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Duinkonijn

Huh?

onder dos
net use \\ben /user:ben\administrator

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• iets
Mr.Wizzard schreef op 05 januari 2003 @ 02:30:
(De vertalingsslag EN->NL) :D

Zoek eens bij lokaal beveiligingsbeleid in je config-scherm omder systeembeheerm, als het goed is zal je het daar vinden en idd ff gast uit deny flikkeren en werken met die handel.
Idd brakke vertaling :P. Alleen dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/eehmja.png

WTF moet ik hier nou mee :?

tvw

Verwijderd

<fout>je moet eentje zakken; beveiligingsopties</fout>

Je zit wel goed, en zo te zien is het ook goed ingesteld,

heb je de Guest account aangezet?

"adminstratieve tools" -> computer management en dan local users en groups, eigenschappen van gast en vinkje bij en(dis)abled aan/uitzetten

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:15 ]

• iets
je bedoelt hier :? :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/guest.png

Als ik de account uitschakel dan krijg ik helemaal geen acces meer vanaf een andere PC ;(

tvw

Verwijderd

Als ik de account uitschakel dan krijg ik helemaal geen acces meer vanaf een andere PC
nee, hij moet ook aan staan, maar dat stond ie dus al... dan weet ik het ook nie :)

• iets
Bedankt voor alle reacties, ik heb het nu opgelost.

Voor de database:
Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Lokale Gebruikers en groepen --> Gebruikers --> Gast --> Lid van --> Toevoegen --> Geavanceerd --> Nu zoeken --> Administrators --> OK --> Gasten verwijderen.

Het kostte wat moeite maar het is gelukt :)

tvw

Verwijderd

lol begrijp ik het goed en heb je het gast user account in de admingroep gegooid?

• iets
Ja

en het werkt 8)7

tvw

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41
Uit nieuwsgierigheid: draai je Norton AV toevallig?

• iets
Nee wat is dat :?

ga je me nu hacken?

tvw

• Titanicfanatic
Norton Antivirus, Doh. :o
Ik had problemen met machtigingen in een XP-systeem in mijn netwerk. De oplossing was zoals hier door MS uitgelegt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;177078

[ Voor 1% gewijzigd door Titanicfanatic op 06-01-2003 20:50 . Reden: URL-fix ]

• iets
Leuk maar WTF heeft het ermee te maken :? :P

tvw

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Duinkonijn

Huh?

Titanicfanatic schreef op 06 januari 2003 @ 20:50:
Norton Antivirus, Doh. :o
Ik had problemen met machtigingen in een XP-systeem in mijn netwerk. De oplossing was zoals hier door MS uitgelegt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;177078
dat doc meld helemaal niks over machtigingen alleen over server ruimte errors :?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Titanicfanatic
Ok, misschien niet helemaal duidelijk. Dit is de onderliggende oorzaak. Ik kon geen toegang krijgen tot gedeelde mappen e.d. op het XP-systeem en kreeg dan de melding: "Not enough server storage is available to process this command." Toevalligerwijs kwam ik in het event log die error code tegen (2011). Het probleem zit hem in het feit dat NAV een setting in het register te laag instelt. Soms kreeg ik ook alleen maar de melding zoals in de openingpost. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

[ Voor 9% gewijzigd door Titanicfanatic op 06-01-2003 22:20 ]

Pagina: 1