Toon posts:

[online gamen] Problemen met rtcw, waar zit de fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrijwel elke keer als ik return to castle wolfenstein online wil spelen dan blijft hij voor eeuwig wachten bij het "connecting to master server". Het gekke is dat dit één keer niet het geval was, toen deed die het wel gewoon. Ik zit achter een router (deze, firewall(hoort bij de router) en wireless USB LAN netwerk(mijn usb ding is van Sitecom, maar het gekke is dat hij niet op die site geregistreerd staat). Ik ben intussen tot de conclusie gekommen dat het niet (alleen) aan mijn firewall ligt. Ik heb de juist ports geopend, en toen dat niet werkte heb ik mezelf buiten de firewall gesloten. Dat werkte ook niet. Ik heb windows 98 SE (zie specs).

edit: ahk heb ik ook een NAT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 18:02 ]

Verwijderd

geldige key ??
wolfenstein ff opnew installen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 02:59:
geldige key ??
wolfenstein ff opnew installen
Key is geldig, wolfenstein al 6 keer opnieuw geinstalleerd. Ik ben ervan overtuigd dat het aan mijn netwerk of aan internet moet liggen. Alleen niemand lijkt het precies te weten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SP @request

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ook last met nadere spellen? Quake3, SOF2, MOH?

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik niet over die spellen. Wel kan ik zeggen dat warcraft III en starcraft het wel goed doen.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Probeer het eens zonder NAT/firewall.

Of misschien de poorten 27960 t/m 27963 openzetten. Volgens mij zou dat niet nodig moeten zijn, maar goed. :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien dat je hier wat aan heb, je zal waarschijnlijk porten moeten forwarden voor de master server.

Uit dit topic (vooral de 3e post, van Lekdevil.nl) kan ik opmaken dat je voor de CDkey authentication server (om je CDkey te controleren) als IP 192.246.40.65 heeft, en dat je de UDP port 27952 moet forwarden.

Helaas weet ik de server IPs/porten voor de (serverlijst) master server niet, maar die zal waarschijnlijk wel te vinden zijn op het PlanetWolfenstein forum, of op Google/andere RtCW sites :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al de ports opengegooid, en zelfs dat DMZ-ding gedaan. Maar dat kan het probleem dus niet zijn. En zonder NAT, bedoel je daarmee een rechtstreekse verbinding tussen de router en mijn pc?
En rafe, ik krijg geen error, dus iets met de key kan het ook niet zijn (gelukkig). En natuurlijk niet vergeten dat hij het tussendoor wel even deed, wat (dacht ik) niet kan als je cd-key al door iemand anders is gebruikt.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:26:
Ik heb dus al de ports opengegooid, en zelfs dat DMZ-ding gedaan. Maar dat kan het probleem dus niet zijn. En zonder NAT, bedoel je daarmee een rechtstreekse verbinding tussen de router en mijn pc?
En rafe, ik krijg geen error, dus iets met de key kan het ook niet zijn (gelukkig). En natuurlijk niet vergeten dat hij het tussendoor wel even deed, wat (dacht ik) niet kan als je cd-key al door iemand anders is gebruikt.
Met DMZ moet je heel erg op passen, voordat je het weet hebbie stront aan de knikker :/

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Zephyer schreef op 06 January 2003 @ 23:19:
[...]

Met DMZ moet je heel erg op passen, voordat je het weet hebbie stront aan de knikker :/
Daar ben ik mij bewust van. Heb het ook alweer ongedaan gemaakt. Maar ik deed het om te testen of het aan de firewall lag. Hellaas is het probleem niet zo simpel... :(

Verwijderd

Topicstarter
*kick* (mag hopelijk wel?)
Pagina: 1