Toon posts:

vreemd probleem met dhcp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok mijn netwerk ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
inet
  |
HW router
  |
switch -- client 2
  |
client 1

Alleen dan iets meer clients verdeeld over 2 switches, maar doet er nu niet toe.

Het probleem is dat ik op 1 pc geen IP krijg toegewezen (DHCP server draait op de router). Op alle andere pc's werkt het perfect.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Nieuwe nic (kan kapot ijn ofzo)
Nieuwe kabel direct in de router.
Ander OS (live CD die eerder wel gewoon werkte op die PC).

maar niets hoor.

Ook als ik handmatig het netwerk instel kan ik niet pingen naar 1 van de andere pc's/switche's/router.

Ik snap er echt niets meer van...

Alles werkte goed tot vanavond..... 8)7

Verwijderd

wat krijg je dan als je ipconfig /all of ifconfig doet, (wat je ook hebt draaien)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:47 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ipconfig /renew
en welk OS draait i op

reset router eens
en is het niet vestandiger om een hub te nemen in een thuis net werk (als het een thuis net werk is)?

[ Voor 63% gewijzigd door loodgieter op 04-01-2003 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:47:
wat krijg je dan als je ipconfig /all of ifconfig doet, (wat je ook hebt draaien)
Onder linux (ifconfig) komt de hele nic niet voor (ja de juiste module is wel geladen)

En in windows krijgt ie een standaard 168.*.*.* IP met een 255.255.0.0 submask. (krijgt ie ook als je normaal opstart en je bent vergeten de netwerkkabel er tussen te hangen)

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op 04 January 2003 @ 23:48:
ipconfig /renew
en welk OS draait i op
/renew heb ik al veel te vaak gedaan... allemaal timeouts na 30 seconden

OS is zowel linux(gentoo en RH)als winXP

Verwijderd

Topicstarter
Kom op zeg... router resetten heb ik natuurlijk ook al geprobeerd, zelfs reset to defaults en allees opnieuw instellen werkt niet....

Verwijderd

we moeten het toch in die ene pc zoeken, want er valt ook niet met statisch ook niet te pingen zei je.

Ja, misschien overbodig, je weet zeker dat alle van belang zijnde apparatuur, je NIC, bekabeling in orde is?(ook al zijn ze vervangen) Klinkt stom, maar ik heb vrijdag ook 3 uur lopen k*tten met een modem, ik had 3 kabels mee, bleken alledrie kaduuk, dus je weet nooit.

oja, 127.0.0.1 heb je natuurlijk ook al gepingt??

misschien even met een crosscable aan een andere pc hangen, kijken of dat wel gaat, weet je in ieder geval dat de pc in orde i

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:58 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 23:52:
Kom op zeg... router resetten heb ik natuurlijk ook al geprobeerd, zelfs reset to defaults en allees opnieuw instellen werkt niet....
Het zijn maar ideeen misschien dat je die vergeten zou zijn kon toch. een foutje is menselijk

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36

rally

Deyterra Consultancy

Wat gebeurd er eigenlijk als je een IP adress (NIET uit de DHCP range) hard ingeeft, samen met de Default Gateway? Kun je de router, de andere pc's en tenslotte een willekeurige host op internet dan wel pingen?

/Edit

Oeps... eerst lezen dan schrijven 8)7

Wat je ook nog even kunt proberen is de bewuste pc aansluiten op de plaats van een pc die wel werkt. Oke... het is even wat slepen, maar daarmee zou je kunnen uitsluiten dat het ligt aan je kabel en/of router. Als dat nl. niet werkt, terwijl de andere pc het normaal doet, is het een hardwarematig probleem in je pc.

[ Voor 48% gewijzigd door rally op 05-01-2003 00:19 ]

http://www.deyterra.com

Verwijderd

volgens mij had ie dat al gedaan

:
Ook als ik handmatig het netwerk instel kan ik niet pingen naar 1 van de andere pc's/switche's/router.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:52:
we moeten het toch in die ene pc zoeken, want er valt ook niet met statisch ook niet te pingen zei je.
klopt.
Ja, misschien overbodig, je weet zeker dat alle van belang zijnde apparatuur, je NIC, bekabeling in orde is?(ook al zijn ze vervangen) Klinkt stom, maar ik heb vrijdag ook 3 uur lopen k*tten met een modem, ik had 3 kabels mee, bleken alledrie kaduuk, dus je weet nooit.
ik had geen kabels meer, dus heb ik kabels van een werkende pc geleend:), ik ben nu een 3e nic (ook uit werkende pc) er in aan het hangen..
oja, 127.0.0.1 heb je natuurlijk ook al gepingt??
nee... dat had ik nog niet. Maar zelfs dat werkt niet :(
misschien even met een crosscable aan een andere pc hangen, kijken of dat wel gaat, weet je in ieder geval dat de pc in orde i
ik ben zeker dat het aan die pc ligt, dit doordat het ook niet werkt als ik de pc direct aan de router hang (ook weer een werkende poort gepakt)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36

rally

Deyterra Consultancy

Als je zelfs de 127.0.0.1 niet kun pingen is er iets met je IP config aan de hand. Zelfs zonder je nic aan het netwerk te hangen moet je die kunnen pingen. Wellicht is het een probleem met de driver?
Zou trouwens ook een defect PCI slot kunnen zijn. Probeer je nic eens in een ander slot te zetten. Kijk ook eens in het apparaatbeheer/device management, wellicht dat daar ergens een uitroeptekentje staat.

http://www.deyterra.com

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 08:19
TCP-IP wel geinstalleerd?
Je zou met een ander OS (bijvoorbeeld Freesco) even kunnen kijken of je netwerkkaartje in orde is.

Verwijderd

hmm, dit is wel heel vreemd...ander OS, andere bekabeling, andere NIC, welke variabele missen we nog?

Er is volgens mij nog hoop, die NIC(zijn het sowieso verschillende chipsets?), valt daar verder iets raars aan te ondekken, ik weet niet over welk OS we het op dit moment hebben, maar ik heb met Linux(debian in het bijzonder) vaak het probleem gehad dat de module wel geladen was en de netwerkkaart herkend, maar dat er verder geen leven in te krijgen was. En dat was notabene met de roemruchte realtek rtl8139...

Ander pci/isa slot proberen?(aangezien loopback ook niet gaat, ja ik weet vergezocht...maar soms...)

Verwijderd

als ie tcp-ip niet geinstalleerd had, had ie ook geen statisch adres kunnen toewijzen. Ik ga pitten, ik zou zeggen succes ermee

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is uiteindelijk opgelost... nieuwe contactdoos in de muur en draaien maar...

en dat ik niet naar localhost kon pingen ....... geen idee :7.

nu werkt het wel btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:13 ]

Pagina: 1