Toon posts:

Goedkoop en makkelijk HEEL stil coolen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, coolen is leuk. maar ik moet vanmijn ouders nu de pc snags uit doenomdat dat ding zo'n ***herriemaakt dat ze erietvamn kunnen slapen. Niet goed dus. Ik heb nu een AMD athlon xp 2200 processor, en die word ook nogeens 55 graden met dit ding. De cooler is van termaltake. Ik had hiervoor een coolermaster, maar die was getest door een bedrijf en die vond die cooler beneden alle pijl. Welke cooler is STIL, en ook niet al te duur (rond 50 euro).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:44 . Reden: typo's ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Kijk voortaan eventjes je post na! Tis zo niet te lezen met al die taalfouten!
En je temp is 5 graden????

Wees eens wat duidelijker please! :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Als je eventjes gebruikt maakt van de zoekfunktie had je heeeeeeel veeeeeel kunnen vinden zoals ;

Dit en dit en dit

Veel succes :)

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 19:50
Stil en koel gaat gewoon niet samen. Zo'n AthlonXP produceert iets van 60-70Watt. Stille luchtkoelers hebben volgens mij zelden/nooit een C/W waarde van 0.40 of lager, wat betekent dat je CPU minimaal 25C boven de kasttemperatuur is, dus minimaal 50C. Wil je en stil en koel, dan moet je geen luchtkoeler nemen, maar waterkoeling oid.
Welke Thermaltake heb je? Soms krijg je er zo'n ding bij om de CPU fan in te stellen. Als je hem dan op de laagste stand zet, koelttie ietsjes minder, maar issie ook een stuk stiller.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Ehhh, je kan een fan-bus maken ofzo. Als hij 55 graden idle is, kan hij dat 's nachts rustig zijn hoor, geen probleem. Als je hem gaat stressen zet je gewoon een extra fan aan ofzo.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm

Verder had je natuurlijk zelf even wat reviews kunnen bekijken van de diverse koelers.
Door E-RIC - Saturday 04 January 2003 23:46

Stil en koel gaat gewoon niet samen. Zo'n AthlonXP produceert iets van 60-70Watt. Stille luchtkoelers hebben volgens mij zelden/nooit een C/W waarde van 0.40 of lager, wat betekent dat je CPU minimaal 25C boven de kasttemperatuur is, dus minimaal 50C. Wil je en stil en koel, dan moet je geen luchtkoeler nemen, maar waterkoeling oid.
Welke Thermaltake heb je? Soms krijg je er zo'n ding bij om de CPU fan in te stellen. Als je hem dan op de laagste stand zet, koelttie ietsjes minder, maar issie ook een stuk stiller.
Deze Zalman cooler draait bij mij met een Rheobus op de laagste stand (ca. 6V) verder met 2 Papst fans (ook op 6V) en een passieve Northbidge cooler van Papst. Eerder zaten er nog heel wat meer fans in maar door telkens maar veranderen en proberen blijkt het uiteindelijk niet superveel uit te maken. Het lawaai is nu een heel stuk minder bij een ca. 8 graden hogere temperatur.

De videokaart bevat (nog wel) een fan, deze gaat ook vervangen worden door een passieve cooler. Laatste modificatie is de voedingsfan vervangen door een Papst.

Mijn Chieftec BigTower is overigens geheel bekleed met kurkmatten.

Maar belangrijk waarom dit ik even neerzet, de temperatuur is 43 graden en de PC is dus echt wel behoorlijk stil.

[ Voor 88% gewijzigd door Guardian Angel op 05-01-2003 00:01 ]

ARME AOW’er

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
GuardianAngel schreef op 04 januari 2003 @ 23:47:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm

Verder had je natuurlijk zelf even wat reviews kunnen bekijken van de diverse koelers.
die is is stil maar coolt aleen goed met veel airflow
Nu denk ik niet dat hij die heeft aangezien case fans herie maken ( no shit ?? ja echt 6 case fans is geen plezier zoals hier )

Nu heb ik een zalman CU 5100-CU coolt in iedere test net iets beter + stiller 20 DB maar

als ik hem @ 20 db draai dan is m,e cpu stresed max zon 52 graden ( cool pasta wordt wel na 1 maand hard :? :( )

en dat is met een XP 1800@2000 en kom em @ silent oc'ed tot 2300+ draaien ( ja ik heb een lucky xp, niet zon nieuwe, dis een AGOGA core clockt best goed nog >:) )

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Zalman is inderdaad een goede oplossing.

Of als je € 50 te besteden hebt kan je een Swiftech MCX462 heatsink met een stille fan gebruiken.

Maar maken de fans van voeding en videokaart ook geen herrie?

[ Voor 20% gewijzigd door Steve op 04-01-2003 23:51 ]

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
- goede heatsink met stille fan erop; swiftech of zalman
- fan(s) in je voeding vervangen door stille fan(s)
- videokaart passief koelen met zalman
- geen casefans plaatsen als de temp. al acceptabel is
- stille harddisk kopen (en dan niet lees/schrijf geluid, maar het idle geluid)

Zo heb ik nu een fluisterstil systeem staan.
De fans die ik gebruikt heb zijn die van het merk Papst, de allerstilste versie; 12 dB
De harddisk die ik gebruik is een ibm 180gxp, aangezien ik de seagate barracuda V (stilste van allemaal) te langzaam vind en het geluid maar weinig verschilt van die ibm 180gxp
Op het moment is er nog geen enkele fatsoenlijke manier om je harddisk stiller te krijgen (temp. wordt te hoog, of trillingen worden niet goed opgevangen enz.), vandaar dat je beter een stille hdd kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede voeding met als et goed is trapgestelde fan. Mijn harddisk maakt geen geluid,ofnou,bijna geen (liquid bearing). Mijn proc is altijd stressed (prime). Ik vind 55 teveen soms is de pc sogtends hersendood, dan is ie weer eens oververhit oid. Ik wil stil,maar niet al te duur. 50 euro vind ik wel te doenen ietsie meer mag ook. Als ik met watercooling echt fantastische resultatenkan behalen dan wilik dat wel overwegen.
Kurken matten is wel een idee, hebben we thuis misschien nog liggen. Kurk dempt idd erg goed (hebben we op de vloer liggen).

Verwijderd

Topicstarter
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=211

Die zag ik net. 25 decibel, das STIL, is het niet? Koelt ie ook goed, is dat te zien aan het aantal meter lucht wat ie verplaatst?

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik raad je de ZALMAN CNPS6000 aan ik vind het persoonlijk een prima ding het werkt bij mij ahtlon xp 1700+@1600 met 40 idle en 45 stressed en dat op silent mode! je hoort de koeler ech nie!

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Die TAK58 heb ik goede ervaringen mee, stil en goed performant, kan je wel doen.

Al gekeken naar je videokaart?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 00:13:
Ik heb een goede voeding met als et goed is trapgestelde fan. Mijn harddisk maakt geen geluid,ofnou,bijna geen (liquid bearing). Mijn proc is altijd stressed (prime). Ik vind 55 teveen soms is de pc sogtends hersendood, dan is ie weer eens oververhit oid. Ik wil stil,maar niet al te duur. 50 euro vind ik wel te doenen ietsie meer mag ook. Als ik met watercooling echt fantastische resultatenkan behalen dan wilik dat wel overwegen.
Kurken matten is wel een idee, hebben we thuis misschien nog liggen. Kurk dempt idd erg goed (hebben we op de vloer liggen).
De Zalman doet zo'n 20 decibel (in de laagste stand) dus is stiller t.o.v. de TAK58. Daarnaast blijkt uit de review de Zalman beter te koelen.

Waterkoeling:
Kijk eerst eens wat waterkoeling je gaat kosten.
Bedenk dan ook nog eens dat je een aardig ervaren "knutselaar" moet zijn om zo'n koeling te installeren.

De beste en allergoedkoopste tip om de PC stil te krijgen is een dekbed eroverheen gooien straks maar wel zorgen dat er enige ventilatie is anders loopt het kreng warm.

Nog stiller krijg je hem alleen als je even nadenkt waarom hij 's nachts persé aan zou moeten blijven. Een reden is er meestal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 05-01-2003 00:55 ]

ARME AOW’er

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Waterkoeling hoeft niet duur te zijn:

Een goed waterblokje € 60
Rad van de sloop € 10
Pomp € 20
Slangen en overigen € 10-20

En je bent klaar voor € 100 :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Er zijn vele topics te vinden over goedkope goede koeling, en er zijn vele topics te vinden over stille koeling.. (gewoon even via de search kijken :))

Maar inderdaad, meestal gaat dit niet goed samen.. Wat je kunt proberen is om een gewone standaardkoeler te pakken en hier een stillere fan op te monteren, of eventueel ook een grotere fan m.b.v. een fan-adapter.. Dat scheelt nog wel wat..

Maargoed, kijk gewoon even in de search, en je zult genoeg antwoorden vinden :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.