http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm
Verder had je natuurlijk zelf even wat reviews kunnen bekijken van de diverse koelers.
Door E-RIC - Saturday 04 January 2003 23:46
Stil en koel gaat gewoon niet samen. Zo'n AthlonXP produceert iets van 60-70Watt. Stille luchtkoelers hebben volgens mij zelden/nooit een C/W waarde van 0.40 of lager, wat betekent dat je CPU minimaal 25C boven de kasttemperatuur is, dus minimaal 50C. Wil je en stil en koel, dan moet je geen luchtkoeler nemen, maar waterkoeling oid.
Welke Thermaltake heb je? Soms krijg je er zo'n ding bij om de CPU fan in te stellen. Als je hem dan op de laagste stand zet, koelttie ietsjes minder, maar issie ook een stuk stiller.
Deze Zalman cooler draait bij mij met een Rheobus op de laagste stand (ca. 6V) verder met 2 Papst fans (ook op 6V) en een passieve Northbidge cooler van Papst. Eerder zaten er nog heel wat meer fans in maar door telkens maar veranderen en proberen blijkt het uiteindelijk niet superveel uit te maken. Het lawaai is nu een heel stuk minder bij een ca. 8 graden hogere temperatur.
De videokaart bevat (nog wel) een fan, deze gaat ook vervangen worden door een passieve cooler. Laatste modificatie is de voedingsfan vervangen door een Papst.
Mijn Chieftec BigTower is overigens geheel bekleed met kurkmatten.
Maar belangrijk waarom dit ik even neerzet, de temperatuur is 43 graden en de PC is dus echt wel behoorlijk stil.
[
Voor 88% gewijzigd door
Guardian Angel op 05-01-2003 00:01
]