Toon posts:

zwart scherm windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg steeds een zwart scherm als ik windows xp boot (monitor zegt ook dan "no signal check cable")
ik heb kabels en alles al gechecked maar die zitten goed. Bij het opstarten laat hij wel gewoon bios gegevens en zo zien. Windows xp safe mode laden lukt ook wel normaal. Wie weet waar dit aan kan liggen?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 09:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

verkeerde drivers, foute drivers..wel duidelijk toch..in safemode je videokaart deinstalleren en goeie drivers installeren..plus zelf wat meer zoekwerk verrichten :)
te hoge resolutie brute force gedaan in normal mode kan ook zwart scherm geven bij boot (mits eerst gesaved)...
te hoge refresh ..etc..

ma ma ma ma ma macron one

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MaxBurn schreef op 04 januari 2003 @ 23:35:
verkeerde drivers, foute drivers..wel duidelijk toch..in safemode je videokaart deinstalleren en goeie drivers installeren..plus zelf wat meer zoekwerk verrichten :)
te hoge resolutie brute force gedaan in normal mode kan ook zwart scherm geven bij boot (mits eerst gesaved)...
te hoge refresh ..etc..
Vertaald: ;)

Je hebt waarschijnlijk een te hoge resolutie of refreshrate ingesteld, je monitor kan het niet aan en knalt eruit.

Start ff in safe mode op en verander de instellingen of reinstall je videokaart en reboot dan.

Voila :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat ik dat allemaal al gechecked heb en ik heb niets nieuws geinstalleerd. het lag in derdaad aan de resolutie, maar ik weet zeker dat ik er niets aan veranderd heb. naja. de wonders of windows laat ik maar aannemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:51 ]