Toon posts:

Kapotte composite ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot gisteren kon ik perfect mijn computer aansluiten op mijn tv d.m.v. mijn S-Video/composite kabeltje. Maar door een klein ongelukje is mijn composite ingang op de tv afgebroken :( . Heb toen geprobeert het te doen via een S-Video kabel in combinatie met een Scart-blok. En toen kreeg ik het bekende zwart/wit probleem dat in de FAQ uitgebreid beschreven staat.
Maar daar staat geen oplossing voor mijn probleem: hoe sluit ik nu mijn computer aan op mijn tv via een Scart-blok? Is er misschien een progje dat standaard een composite signaal naar mijn scart-aansluiting stuurt?

Ik heb trouwens een GeForce 4 420 GO

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit de TV-out Faq:
Sommige tv's ondersteunen geen SCART (RGB) en/of S-Video (S-VHS), maar alleen compositesignaal. In de handleiding van je televisie vind je hier informatie over, als je geen handleiding (meer) hebt kun je in de meeste gevallen de specificaties van je tv wel op het internet vinden.
Het zit er dus in dat het simpelweg niet gaat, zoek bovenstaande even op in de handleiding van je tv :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat ik die nog heb ;) (niet dus). Is het echt niet mogelijk via een omweg?

• Pollewob
  • Niet online
Als het niet in de tv zit is het afaik simpelweg niet mogelijk nee. En weet je dan nog wel het merk en model van de tv (staat meestal achterop).. dan kan je met Google vast wel een handleiding vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, heb ik al gedaan (Samsung CB 3373t, was helaas niets over te vinden). Zal dus wel solderen worden in mijn tv

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nu ken ik die FAQ niet echt geweldig goed uit m'n hoofd; misschien staat het erin; misschien niet.

Kijk eens of je meerdere Externe kanalen kan selecteren op je TV.

Ik ken Philips-TV's die het volgende punt vertonen:

Ze hebben 2 scartaansluitingen aan de achterkant.
Ik prikte zo'n scart-naar-svhs-verloop-stekker in EXT2, aan de andere kant hing ik een computer.

Ik ram wat op de < > programknoppen en kreeg beeld. Vreemdgenoeg ook zwart-wit. Na nog wat verder zappen kwam ik op een ANDER kanaal waar ik dus ook beeld had, alleen nu WEL in kleur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas maar een extern kanaal op mijn tv en het trukje met het rammen op de programmaknoppen lukte ook niet.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmm, wat is er afgebroken dan :?

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ingang steekt een beetje uit (...) en doordat hier teveel kracht op kwam is er binnenin iets afgebroken. In het begin deed hij het af en toe als je er een beetje aan wriemelde, maar nu doet hij niets meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen mij te herinneren dat je bij sommige kaarten het uitgangssignaal in kon stellen (S-Video/Composite). Klopt dit?

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten zo kort na elkaar te posten :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmm, weet niet hoe handig jij bent, of iemand kent die dat wel is, dit is simpel op te lossen namelijk.
Of er zit iets van de connector los op de printplaat > opnieuw solderen.
Mocht dit het niet zijn, dan zal er binnen de connector iets stuk zijn > vervangen door een nieuw exemplaar (gehele connector).

Weet niet wat voor tv het is, maar laten repareren (door een winkel) kan je aadrig wat € kosten.
Mocht er nog garantie op zitten, dan 8 ik de kans vrij klein dat dit onder garantie gefixt kan worden.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
tnx, (laten) solderen moet wel lukken denk ik

Verwijderd

tv opendoen (LET OP VOOR DE HOGE SPANNINGEN, zelfs al staat je tv uit)
en vastsolderen maar (als je erbij kan, natuurlijk...)

suc6
Pagina: 1