Asus A7N8X: voordeel van MCP-T boven MCP?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik stel voor dat we in dit topic het alleen maar over de Asus A7N8x hebben en alles wat daarbij komt kijken. Het nforce2 topic wordt namelijk wel heel erg onoverzichtelijk. En tenslotte zijn er over de meest bekende mobo's allemaal aparte topics.

Ik ga binnen een paar weken de A7N8X kopen maar ik ben er nog steeds niet uit of die MCP-T chip van de DeLuxe versie nou zoveel voordelen boven de gewone MCP chip met zich meedraagt dat dit die € 40 extra die de DeLuxe versie meer kost rechtvaardigt. Wat is nou precies dat Soundstorm? En dat Dolby Digital En- en decoding, waar gebruik je dat voor?

En hoe zit dat met die problemen met de laatste 2 bios versies waar op internationale forums zoveel over wordt gesproken? Zijn er mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Dolby Digital En- en Decoding heb je alleen wat aan met een 5.1 DD Versterker en een digitale aansluiting(SPDIF). De nforce kan dan alle geluiden naar DD coderen zodat je ook echt 5.1 geluid hebt.

Ik mis persoonlijk de Soundstorm vanwege de instelbaarheid dmw de equilizer. Ik heb een analoog 5.1 setje. En ik vind de bas te zwaar. Echt ik kan met de non-deluxe niets bijregelen wat betreft bas of treble.

Wat betreft de biosen kan ik je niet helpen. Voor de non-deluxe komen niet zo frequent biosen uit als voor de deluxe versie.
Dus ik zit nog steeds op versie 1001.E waarmee ik em kreeg.

Ik ben wel van plan om nog wat spannends te proberen. Nl. om een 4 Mbit bios chip te verkrijgen en die in de non-deluxe te stoppen. En daarna te flashen met de deluxe bios. Ik heb wel een MCP-T erop zitten. Dus Soundstorm zou moeten werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Shuriken op 04-01-2003 22:44 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even "Groot topic" uit titel weggehaald en de titel meer gericht op je specifieke vraag. Daarnaast heb ik ook diverse offtopic postings verwijderd..
Zie de 2e posting van LEZEN eer je hier een topic opent! B)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je mist EAX op de niet-Deluxe :'(

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
BalusC schreef op 04 January 2003 @ 22:49:
Even "Groot topic" uit titel weggehaald en de titel meer gericht op je specifieke vraag. Daarnaast heb ik ook diverse offtopic postings verwijderd..
Zie de 2e posting van LEZEN eer je hier een topic opent! B)
Ok BalusC, dank je wel. Maar ik snap niet zo goed waarom er diverse speciale topics zijn over mobo's en dat dat over de A7N8X niet mag. Maar goed, de aanpassingen die je hebt gemaakt, zijn verder prima.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
VinnieWeiss schreef op 04 January 2003 @ 22:50:
Je mist EAX op de niet-Deluxe :'(
Kun je me misschien in het kort uitleggen wat EAX precies is? Ik meen me te herinneren dat mijn Live Player dat ook heeft.

• Vincentio
  • Niet online
EAX is een enviroment en 3d sound effect ontworpen door Creative als tegenhanger van A3D van Aureal (meen ik me te herrineren).
Dit houdt in dat je in games beter kan horen waar een geluid plaats vindt enzo.
Zie ook: http://www.eax.creative.com/
En klopt elke Creative kaart vanaf de Live heeft het.

Verwijderd

Wat heeft een EAX en Live! vraag met een A7N8X topic te maken?

Verwijderd

Het is niet alleen de MCP-T southbridge die je krijgt bij de deluxe, je krijgt ook nog S-ATA RAID en Firewire. Verder koop ik de deluxe versie vanwege dat soundstorm. Dat schijnt erg goed te wezen. Persoonlijk vind ik dit een leuk bordje voor de toekomst (beide borden ondersteunen ook de Barton, dus over een jaar goedkoop upgraden)....

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Als ik de DeLuxe versie koop, koop ik die mede voor de S-ATA. Er is overigens een kans dat de barton pas wordt ondersteund op de A7N8X met revisienummer 1.05 die nog niet uit is.

Verwijderd

waarom zou je dit bordje kopen om de S-ATA? Vanwege de kabels? Of dat in de toekomst alle HDD's S-ATA zijn? Er bestaan converters en rounded kabels hoor, en die HDD's komen zelfs in raid niet tot 133 MB/S...
Dus ALS ik mag vragen, waarom? Persoonlijk vind ik dat de minst interessante feature.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Het gaat om de keuze tussen de normale en de Deluxe versie van de A7N8X. Je betaalt € 40 meer maar hebt dan wel dus meteen die S-Ata en dan hoef je dus niet later nog eens converters te gaan kopen. En rounded kabels die kosten ook wat hoor.

Verwijderd

Waarom kijk je niet gewoon op de asus site? Daar staat alles netje en overzichtelijk naast/onder elkaar.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja dat weet ik wel, maar er staan alleen maar termen. Ik wil gewoon niet achteraf spijt krijgen omdat ik niet de toch wat duurdere versie gekocht, dus dan eerst maar eens de verschillende meningen peilen.

Verwijderd

nog even wat info over Soundstorm (van nVidia - site):
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm

Dat soundstorm schijnt trouwens ook in de X-box te zitten...

en wat over dualddr (ook van nVidia - site):
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_dualddr

en wat van asus over dit bord (wat optional is zit op de deluxe versie):
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x/overview.htm

Ik hoop dat je je beslissing nu onderhand kan nemen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:13 ]

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:02:
Wat heeft een EAX en Live! vraag met een A7N8X topic te maken?
EAX zit ook in de Soundstorm van de nForce2, aangezien deze alleen op de Deluxe zit, dus van alles!!

• Shuriken

Shuriken

Hmm ik heb de Sensaura check eens gedraaid en zonder soundstorm heb je idd geen EAX. Het word tijd dat ik de Non-deluxe hack in stelling ga brengen ;)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie net op de Asus site dat de non-deluxe ook Firewire moet missen! Klopt dit? Firewire is toch wel een must-have tegenwoordig vindt ik. Dus voor 40 euro extra heb je S-ATA controller met kabels en firewire en die Soundstorm (mooie vervanger voor een Live! 5.1). Vindt alleen jammer dat de A7N8X geen Gigabit Lan heeft zoals m'n huidige A7V8X. Maar daar staat tegenover Dual-Lan!

[onzinnig]
P.S Ik krijg Dinsdag mijn eigen Asus A7N8X Deluxe :)
[/onzinnig]

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 05-01-2003 00:21 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

idd RAID-0 heb je helemaal goed. Ik vind het ook een goed bord, alleen weet ik niet wanneer ik mijn A7N8X Deluxe krijg. Het geheugen dat ik erbij krijg is waarschijnlijk niet voorradig :'( (ocz PC3500 EL DualCh)...

Misschien iets meer offtopic maar toch deze brandende vraag: Weet iemand btw of dit mobo ook Athlon XP's Thoroughbred B van onder de 2400+ standaard unlockt? Ik heb verschillende versies gehoord die zeiden dat de alleen de TB-B core unlockt werd en anderen die zeggen dat je iig een XP2400+ hiervoor nodig had.

Iemand?

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 00:42:
idd RAID-0 heb je helemaal goed. Ik vind het ook een goed bord, alleen weet ik niet wanneer ik mijn A7N8X Deluxe krijg. Het geheugen dat ik erbij krijg is waarschijnlijk niet voorradig :'( (ocz PC3500 EL DualCh)...

Misschien iets meer offtopic maar toch deze brandende vraag: Weet iemand btw of dit mobo ook Athlon XP's Thoroughbred B van onder de 2400+ standaard unlockt? Ik heb verschillende versies gehoord die zeiden dat de alleen de TB-B core unlockt werd en anderen die zeggen dat je iig een XP2400+ hiervoor nodig had.

Iemand?
Asus heeft bij een aantal reviewers een A7N8X afgeleverd met bios 1003. Deze bios unlocked de T-Bred B standaard. Echter is de laatste officiele bios voor de Asus AV8X Deluxe 1001G. Kwestie van even wachten want die 1001G is nu Final, volgende is dus 1002 of meteen 03.

• Shuriken

Shuriken

Uhm, volgens mij zijn T-breds al standaard unlocked. Tenminste de mijne wel.

• Dukey

Dukey

Shuriken schreef op 05 January 2003 @ 11:13:
Uhm, volgens mij zijn T-breds al standaard unlocked. Tenminste de mijne wel.
Het gaat niet om de CPU zelf maar of het moederbord het ondersteund standaard. De Tbred B hoeven niet geunlocked te worden wanneer deze op bepaalde moederborden worden geplaatst. Tot nu toe kan de VIA KT400 en Nforce2 moederborden dit alleen. Op de rest (VIA KT333 bijv) moet dus nog worden geunlocked.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Er schijnen ook verschillende biossen voor de beide A7N8X-en gebruikt te worden. Ik vraag me af of het standaard unlocken van bepaalde Athlon's ook wel gebeurt met de non-deluxe versie.

• Vincentio
  • Niet online
Een vriend van mij draait hem op de laatste officiele BIOS. Hierbij is zijn Athlon T-bred B unlocked en MPs te kiezen van 13(+)

• Dukey

Dukey

VinnieWeiss schreef op 05 januari 2003 @ 13:55:
Een vriend van mij draait hem op de laatste officiele BIOS. Hierbij is zijn Athlon T-bred B unlocked en MPs te kiezen van 13(+)
Deluxe of non-Deluxe?

En voor onder de 13 moet je idd met die bruggen klooien, dus optimaal is het ergens ook weer niet. Ik snap niet waarom ik met m'n Asus A7V8X wel alles kan doen (multiplier 7 tot 22 zonder unlocken) en met de "nieuwere" Nforce2 dat niet kan. Ach ja laten we hopen dat het nog goed gaat komen met een Bios update.

• Vincentio
  • Niet online
RAID-0 schreef op 05 January 2003 @ 14:31:
[...]

Deluxe of non-Deluxe?

En voor onder de 13 moet je idd met die bruggen klooien, dus optimaal is het ergens ook weer niet. Ik snap niet waarom ik met m'n Asus A7V8X wel alles kan doen (multiplier 7 tot 22 zonder unlocken) en met de "nieuwere" Nforce2 dat niet kan. Ach ja laten we hopen dat het nog goed gaat komen met een Bios update.
non-Deluxe en hij baalt nu omdat hij SoundStorm mist. Ik zei het nog tegen hem....
:X

• Shuriken

Shuriken

non-Deluxe en hij baalt nu omdat hij SoundStorm mist. Ik zei het nog tegen hem....
Als ik mijn flash programmer heb, dan heb ik misschien nog wel een oplossing daarvoor ;)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een a7n8x deluxe met een xp2000. Ging net even in de bios kijken (1001C) en ik kon in het menu gewoon alle multipliers kiezen van 6.5x - 9.0x/17.0x, na een enter gaf hij geen foutmelding of zo. Ik heb het niet gesaved omdat ik voorlopig nog niet wil overklokken met deze spullen.

Maar houd dit dus in dat hij geunlocked is ? wat dan weer inhoud dat ik een xp2000 met thbrd-B core heb ?

Ben helaas vergeten om een foto van de cpu te maken |:( waardoor ik het zou kunnen terug vinden en haal liever de koeler er niet van af.

Mijn YouTube kanaal

• Vincentio
  • Niet online
AcXeller schreef op 05 January 2003 @ 15:33:
Ik heb een a7n8x deluxe met een xp2000. Ging net even in de bios kijken (1001C) en ik kon in het menu gewoon alle multipliers kiezen van 6.5x - 9.0x/17.0x, na een enter gaf hij geen foutmelding of zo. Ik heb het niet gesaved omdat ik voorlopig nog niet wil overklokken met deze spullen.

Maar houd dit dus in dat hij geunlocked is ? wat dan weer inhoud dat ik een xp2000 met thbrd-B core heb ?

Ben helaas vergeten om een foto van de cpu te maken |:( waardoor ik het zou kunnen terug vinden en haal liever de koeler er niet van af.
Nee dat merk je pas als je opstart en je instelling gesaved hebt.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
RAID-0 schreef op 05 January 2003 @ 12:16:
[...]

Het gaat niet om de CPU zelf maar of het moederbord het ondersteund standaard. De Tbred B hoeven niet geunlocked te worden wanneer deze op bepaalde moederborden worden geplaatst. Tot nu toe kan de VIA KT400 en Nforce2 moederborden dit alleen. Op de rest (VIA KT333 bijv) moet dus nog worden geunlocked.
M'n rug op ja , op mijn KT333 bord is mijn Tbred mooi unlocked :)

Maarrreuh , tot hoeveel Vcore gaat de A7N8X Deluxe ?

Verwijderd

zonder tweaks tot 1,85 V geloof ik (in stapjes van 0,025)....

• koper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024

koper

Net geen edelmetaal

Ik zit er over te denken om dit nForce2 bordje te kopen, maar eigenlijk wil wel Raid 0. Ik wil dit dan wel op de normale IDE aansluitingen en niet met S-ATA. Dit lijkt op dit moment nog te slecht verkrijgbaar. Is dit nu wel of niet mogelijk? Als ik op de site van Asus kijk maar ook de reviews die hierover verschenen zijn is, is het me nog niet duidelijk. Weet iemand dit?

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

kimjansen

Nu ff niks...

Met een beetje zoekwerk :( was je er achter gekomen dat de A7N8X Deluxe SATA RAID heeft... Wil je IDE-RAID moet je óf een RAID controller kopen of een setje SATA dongles aanschaffen...

Speed kills, but beauty lives forever...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nutteloze schop.

Dit gaat off-topic en het antwoord op jouw vraag is ook nog gewoon elders te vinden :/
Zie Het nForce2 Topic, check Pricewatch, kijk rond in OM, etc..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.