[vb6] anti-aliased fonts

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Ik zit hier met het probleem dat ik een paar strings schermgroot wil laten zien, maar de normale VB.Label is zo afgrijselijk hoekig, dat ik een anti-aliased stukje tekst wil plotten.

Is er hier een of andere control voor? Directx en kornuiten vallen af, vanwege teveel verdieping.

Google wist er geen raad mee en de Omegasearch ook niet...

.edit/toevoeging:
plaatjes per digit/letter is alleen een laatste redmiddel!

[ Voor 11% gewijzigd door Limhes op 04-01-2003 22:12 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

kwestie van een juiste font zoeken die wel goed is als het groot is (jawel ze bestaan!) dan zou het gewoon goed moeten zijn.

Je kan anti-alias een beetje faken door 4 extra labels te maken en eronder te zetten met een kleur tussen de font kleur en de achtergrond en dan een label iets hoger te zetten, een lager, een meer naar links en een meer naar rechts.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
dusty schreef op 04 januari 2003 @ 22:31:
kwestie van een juiste font zoeken die wel goed is als het groot is (jawel ze bestaan!) dan zou het gewoon goed moeten zijn.

Je kan anti-alias een beetje faken door 4 extra labels te maken en eronder te zetten met een kleur tussen de font kleur en de achtergrond en dan een label iets hoger te zetten, een lager, een meer naar links en een meer naar rechts.
De eerste is een goede optie ( * Limhes gaat zoeken )...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Er zijn wel een aantal voorbeelden online, met Anti-aliased text. bijv dit is denk ik een:

http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=37273&lngWId=1

ik heb vroeger nog paar andere gezien, weet alleen zo snel niet meer waar, kijk ik morgen evt. wel naar ;)