Toon posts:

[XP] Backup non-Dos partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine vraag.

wanneer ik op mijn pc kijk zie ik dat er 2 partities zijn. 1 is een NTFS en de ander een FAT 32 Non-Dos partitie. Helaas kan ik de Non Dos niet inkijken of bewerken.

Wat ik eigenlijk zou willen doen is de inhoud van de Non-Dos op cd zetten zodat als ik een crash heb altiijd nog kan restoren.

Er is wel een opstartdiskette bij de pc geleverd maar ik wil meer partities gaan maken, helaas gaat dat niet omdat ik dan de Non dos weg moet halen. En als ik die kwijt ben dan ben ik de backup ook kwijt.

Als je met een gewone 98 opstart dan ziet ie helemaal niks, ik kan dus ook geen ghostfile maken omdat ik geen andere partitie heb om dat file dan te plaatsen.

2 partities..
WinXP = NTFS
De andere partitie = Non Dos Fat 32 met als volumenaam Backup

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :'(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
zal wel een restore image van je pc op staan, als je dat niet nodig hebt gewoon weg donderen.

wat voor merk bak is het ?

niet echt cme btw ...

[ Voor 4% gewijzigd door Sine op 04-01-2003 21:21 ]

Repareren doe je zo.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik neem aan dat je het hebt over een restore-partitie, die pas wordt aangesproken als je de diskette er in doet. Waarom kun je die niet laten staan als je wilt gaan partitioneren? Volgens mij kun je hem zichtbaar maken met behulp van fdisk, maar ik raad het je ten zeerste af, omdat je eerder kwaad kan doen.

Je kunt gewoon met behulp van een partitie programma (Partition Magic) meerdere partities maken, zonder dat je aan de oude hoeft te komen ;).

offtopic:
Verder hoort dit eerder in Windows Operated Systems, ik vraag even een move voor je aan in Schop een Modje :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zeg, heb je toevallig een Compaq PC? die hebben een non-dos partitie voor de Bios configuratietool.
niet weg-gooien dus.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Eraser127

Nijkerk

FireWurX schreef op 04 januari 2003 @ 22:37:
zeg, heb je toevallig een Compaq PC? die hebben een non-dos partitie voor de Bios configuratietool.
niet weg-gooien dus.
staat daar ook niet de restore info op die je met die diskette kan aanroepen?

My Discogs

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
kan je het niet recoveren met een recovery tool ofzo www.download.com ? en dan op cdrom fikken :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

> WOS lijkt me :)
Pagina: 1