[ISDN] Nieuwe Aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wij hebben hier thuis al een geruime tijd onze telefoon aansluiting bij Priority Telecom :r, nu heb ik deze opgezegd en ISDN aangevraagd, want ik wil ook ADSL en geen kabel meer.

Wij hebben twee analoge telefoons (Beocom 9000 en een Ericsson 260 DECT) en die willen wij blijven gebruiken.
Wij willen gebruik maken van de dienst nummerweergave van KPN Telecom.

Nu heb ik een aantal vraagjes

Welke ISDN Huiscentrale kan ik het beste nemen?
Wat is naast het aantal aansluitingen op de webvox en de ISDN Adapter nog meer het verschil tussen Webvox en de Quatrovox?

Tot slot wil ik vragen wie iets soortgelijks heeft gedaan; overgestapt van Priority Telecom naar KPN Telecom en wat zijn/haar ervaringen daarmee waren

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Webvox is een USB modem en 2 poorts telefooncentrale

Alleen nu heeft dat ding in het begin wel wat problemen geven met XP enzo maar ik denk dat die nu wel over zijn.

Nadeel van deze oplossingen is dat alle aansluitingen bij je pc uitmoeten komen. Omdat je anders je webvox niet als modem kan gebruiken.

Ik zou dus bij voorkeur gebruik maken van een QuatroVox III of hoger.

In combinatie met een willekeurige ISDN kaart , dit kan intern (goedkoopst) of een extern ding

Ik heb zelf een Quatro Vox 3 met daaraan 4 toestellen en 3 Teles 16.3 ISDN kaartjes en 2 diamond netspeed isdn kaartjes (alles isa) ook heb ik nog een teles ISDN FoN

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Quatrovox laat je je huidige apparatuur gewoon gebruiken (zet ISDN om naar analoog in centrale), heeft 4 poorten. Moet je alleen de ISDN lijn die binnenkomt doortrekken naar je PC en een ISDN adapter kopen. Nummerweergave zit er gratis bij :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Let op met een webvox, als je ook maar een paar ieniemienie piekjes e.d in je stroomnet hebt ligt dat ding plat, ga aub voor een duurdere en dus stabielere.
Wij worden gek van dat ding :P

* 2Dutch gaat deze zomer met wat geluk terug naar analoog> en dan ADSL erop

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Libertarian
  • Niet online
Is een pentavox ook nog een optie?

Verwijderd

Ja maar dat kan je toch wel ff op de siemens site bekijken........

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
BRAiN schreef op 04 januari 2003 @ 21:07:
ISDN aangevraagd, want ik wil ook ADSL
Maar waarom zou je dan ISDN nemen? Je kunt ook ADSL nemen op een analoge telefoonlijn hoor. En dat scheelt weer in onnodige abonnementskosten. Ik heb zelf nu isdn met adsl en het is lastig om dit achteraf weer om te zetten naar analoog.
Ik betaal dus nu onnodig voor isdn ipv een analoge lijn...

Verwijderd

Simba schreef op 12 januari 2003 @ 11:30:
[...]

Maar waarom zou je dan ISDN nemen? Je kunt ook ADSL nemen op een analoge telefoonlijn hoor. En dat scheelt weer in onnodige abonnementskosten. Ik heb zelf nu isdn met adsl en het is lastig om dit achteraf weer om te zetten naar analoog.
Ik betaal dus nu onnodig voor isdn ipv een analoge lijn...
bovendien als je achteraf van adsl over isdn terug wilt naar adsl over pstn moet je ook je adsl modem(s) vervangen omdat ze met een andere standaard werken.

wij hebben hier trouwens adsl over isdn en het is echt ideaal, maar wel prijzig

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je kan wel ADSL nemen over pstn maar dan kan er nog steeds maar een bellen

• Libertarian
  • Niet online
Wij willen twee lijnen in huis en ISDN is dan goedkoper

Verwijderd

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-17368&site=0&channel=0

klik daar maar op.

Verder vind je veel info en al je antwoorden op www.kpn.com .
Pagina: 1