Figuren invoegen mbv Visual Basic in Word mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Is het mogelijk om mbv Visual Basic een script te schrijven om het invoegen van een figuur te 'automatiseren'. Ik moet namelijk een stuk of 1000 plaatjes invoegen, en deze staan op een cd-rom in een bestand standard.sbs.
Beetje veel werk om dan iedere keer op Invoegen, Figuur, illustratieverzameling te klikken (of Alt+I, F, V).

[ Voor 8% gewijzigd door mrbombastic op 04-01-2003 21:02 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In de MSDN kun je wel info vinden hoe je met word of andere office toepassingen kunt interfacen mbv COM (in VB dus een eitje)
En anders kun je altijd nog overwegen om de toetsaanslagen door te sturen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mrbombastic
Sorry, ben redelijk NOOB op dit gebied, zou je het nog een keer kunnen uitleggen alleen dan voor beginners? (Wat is MSDN; hoe bedoel je door sturen, gewoon 1000 x intypen?)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

MSDN = MicroSoft Developers Netwerk, oa te vinden op http://www.msdn.microsoft.com

Een Knowledge Base van microsoft, waarin zij zelf een aantal problemen, vragen, voorbeelden, etc. hebben staan.

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 04-01-2003 21:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Super_ik

haklust!

met vba mischien wel stuk makkelijker :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• mrbombastic
Nou ik kom er echt niet uit hoor, het lijkt haast onmogelijk. Ben bang dat ik dan toch maar al die 1000 plaatjes manueel moet gaan invoeren

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mrbombastic schreef op 04 January 2003 @ 21:08:
Sorry, ben redelijk NOOB op dit gebied, zou je het nog een keer kunnen uitleggen alleen dan voor beginners? (Wat is MSDN; hoe bedoel je door sturen, gewoon 1000 x intypen?)

nee, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb. Ik weet alleen dat het wel kan, gewoon door een word object aan te maken in Visual Basic en daarmee operaties uit te voeren

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1