• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Mijn ouders zijn binnenkort vanplan om een Digicam te kopen, namens hun stel ik deze vraag.
Op de site van HP wordt gezegd dat de PhotoSmart een geheugen heeft van 16 Mb standaart. En dat er maximaal 128 MB in kan.
Mijn ouders willen hem gaan gebruiken voor huistuin-en-keuken gebruik. Foto's van de verjaardag en vakantie en ik voor mijn mods 8).

Het maximaal geheugen is dus 128Mb is dat inclusief wat hij standaart heeft of niet? Want anders willen mijn ouders een 128mb stickje erbij
kopen om meer foto's op kwijt te kunnen. En dan nog 1, is 128Mb veel voor gewoon gebruik of is dat echt te weinig..

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

1) D'r bestaat ook ziets als een FAQ dit is een Link daarheen. (8>
2) Er loopt al een thread over de HP 850 camera. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:05 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
ik heb de FAQ gelezen

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

er zit 16mb bij en je kan er SD kaarten bijkopen
als er grotere kaarten dan 128mb beschikbaar komen, kan de HP850 dat uiteraard ook slikken...

advies:
voor een huis/tuin/keuken camera is de HP850 wat veel
je hebt op zich genoeg aan 3mp en 3x zoom en deze camera's zijn er veelvuldig te krijgen voor 400/500 euro (en het CF/SM geheugen is een stuk goedkoper)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
128MB is meer dan genoeg en mocht het te weinig zijn dan koop je toch 2 128MB kaartjes erbij? Die 16MB zit er al bij, maar die kan er dus niet tegelijk met die 128MB in :)

Die HP gebruikt SD kaarten, daarvan komen er binnenkort grotere versies uit, dus 256MB, 512MB...

Ik heb zelf een Fuji s602 Zoom en daarmee kan ik op 3 Megapixel, normale kwaliteit JPG 200+ foto's kwijt op een 128MB Smartmedia kaartje. Bedenk zelf maar of dat voor jullie genoeg is, maar dat lijkt me wel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mooody

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 04 januari 2003 @ 23:59:
128MB is meer dan genoeg en mocht het te weinig zijn dan koop je toch 2 128MB kaartjes erbij? Die 16MB zit er al bij, maar die kan er dus niet tegelijk met die 128MB in :)

Die HP gebruikt SD kaarten, daarvan komen er binnenkort grotere versies uit, dus 256MB, 512MB...

Ik heb zelf een Fuji s602 Zoom en daarmee kan ik op 3 Megapixel, normale kwaliteit JPG 200+ foto's kwijt op een 128MB Smartmedia kaartje. Bedenk zelf maar of dat voor jullie genoeg is, maar dat lijkt me wel :)
sorry, maar dan ga ik weer zeuren :)

een 4mp foto van de HP850 op beste jpeg kwaliteit is zo'n 2mb, dus op een 128mb kaart kunnen er zo'n 60

het is gewoon te gek dat je meer dan 200 euro moet neerleggen om een beetje geheugen te hebben....zelfs 100 euro voor 256mb CF is al teveel als je bedenkt dat de fabricagekosten iets van 10 euro zijn....naaierij :(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, op beste kwaliteit, maar weet ik veel hoe groot die pics zijn :P

'k Zeg alleen dat MIJN cam er zoveel kwijt kan, kan die HP niet lagere kwaliteit kwijt?

Mocht dat niet kunnen, dan koop je 2 kaartjes, hoewel dat wel errug duur wordt. Dan zou ik voor dat geld liever een Olympus C730UZ kopen, die gebruikt goedkoper geheugen en heeft nog meer zoom ook. Fotokwaliteit gaat wel wat omlaag, maar dat zie je vaker met extreme zoomcams :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mooody

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 00:08:
Ja, op beste kwaliteit, maar weet ik veel hoe groot die pics zijn :P

'k Zeg alleen dat MIJN cam er zoveel kwijt kan, kan die HP niet lagere kwaliteit kwijt?
dacht dat de HP maar 2 opties heeft....'super fine' en 'super bagger', dus er valt niets te kiezen :)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

HP :r ik had een hp photosmart 215... jah een hele goedkope... ik heb nu een canon a40 !! is echt veel beter.. waarom ??

OF mijn hp 215 was een ondergeschoven kindje van HP
OF Hp kan gewoon geen lenzen maken en zijn alleen goed in techniek...

ik gok het niet ik neem een merk dat ook anologe Camera's maakt !

dat is alleen mijn mening maar...

over dat geheugen.. CF cards zijn het goedkoopst en daar kun je ook voor €12,50 een pcmcia converter voor kopen = ook heel handig als je een laptop hebt!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

2 Mb voor een 4 Mp foto?? wie kan dat bevestigen?
(second opinion)

mijn Nikon CP990 heeft 1 Mb nodig voor een "fine" foto 3,3 Mp in 3/2 formaat...

[ Voor 40% gewijzigd door BadMotha op 05-01-2003 00:22 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:44

Sick Nick

Drop the top!

hier 1.2 MB voor een 3.1 Mp foto op full quality in een kodak dx3900 dus die 2 MB kan best wel kloppen hoor als er nog minder compressie word gebruikt.

• Mooody

Mooody

elmoody

BadMotha schreef op 05 januari 2003 @ 00:21:
2 Mb voor een 4 Mp foto?? wie kan dat bevestigen?
(second opinion)

mijn Nikon CP990 heeft 1 Mb nodig voor een "fine" foto 3,3 Mp in 3/2 formaat...
1,8-2,0 mb voor een 4mp foto op de hoogste 'jpeg camera-kwaliteit' en dat is een feit :)

Verwijderd

1MP laagste qualiteit kan de HP 850 56 fotos nemen op een 16 MB kaartje beste qualiteit 6

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 15:51:
1MP laagste qualiteit kan de HP 850 56 fotos nemen op een 16 MB kaartje beste qualiteit 6
6 foto's op 16mb, dus zelfs ruim 2,6mb per foto :)

Pagina: 1