Instellingen monitor elke keer weer weg

Pagina: 1
Acties:

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Sinds gisteren heb ik een nieuwe monitor. Een Ilyama HM 704UTC A. Het beeld is mooi en ik ben zeer tevreden. Maar: via beeld instellingen heb ik mijn beeld zo gezet als ik het hebben wil. Maar als ik een spelletje heb gedaan en terug ga naar Windows is ie meestal toch weer een stukje uit het lood. En moet ik hem dus elke keer weer opnieuw bijstellen. Dit gebeurt ook als ik de monitor uitzet.
Is dit normaal of doe ik iets fout?

OS = Windows XP

Verwijderd

Ik ken het probleem. Ik heb zelf ook een Iiyama scherm, een LM704UT. Telkens als het scherm een tijdje uit heeft gestaan ('afgekoeld') is, dan is inderdaad het beeld precies zoals jij het zegt een tikje 'uit het lood'. Het is niet ernstig, echt maar een kleine afwijking van één of twee tikjes horizontal pitch.

Het lijkt mij dat het elektronenkanon een stukje verschuift oid, want de instellingen blijven wel hetzelfde. De ene keer staat het beeld precies goed met H-pitch op 49, de andere maal op H-pitch 51.

Heb je al eens geprobeerd user-defined modes op te slaan? En hielp het?

Het is geen onoverkomelijk probleem, maar wel storend...iig blij dat ik er niet de enige mee ben :)

• Tigertje
Nee, heb ik niet gedaan en eerlijk gezegd zou ik niet eens weten hoe dat moet.
Ik heb nu wel op een aantal verschillende resoluties het scherm ingesteld, ik las ergens dat zoiets helpt.
Zo kwam ik er ook achter dat 1152x864 een fijnere instelling, met mooier beeld is dan 1024x768. Heb jij dat ook?

Verwijderd

Nou, ik vind met mijn scherm 1024x768 @ 75 Hz het lekkerste werken. Maar de LM704UT is ook een flinke stap lager dan jou HM704UTC. Die heeft als aanbevolen resolutie ook echt 1152x864.

Ik kan ook wel lekker werken in 1152, maar 1024 ziet er toch nét iets scherper uit.

Ik gebruik zelf ook geen user-instellingen, ik vind dat het scherm gewoon de normale instellingen moet onthouden. Ook al zou hij volledig auto-scanning zijn, dan nog is het vreemd dat hij gewoon verspringt. Ik zal eens een mailtje sturen naar Iiyama en i'll keep you informed :)

Verwijderd

ik heb ook zoiets met me iiyama hm903dt monitor.
maar is er misschien aparte programma voor om je beeldinstellingen altijd op de juiste te weergeven? de jusite instelling opslaan in de programma bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ehm ikzelf heb ook een vision master pro 454 en ken t probleem!

Zelfs de drivers die je bij iiyama kan downloaden bieden hier geen uitkomst. :?

Zou ook graag willen weten wat hier de oplossing voor is

Verwijderd

AHA, beter.. kdacht dat ik enige was.. omdat zo'n duur monitor is, moet normaal toch alles goed werken. .kheb wel 450 pleuro'z aan uitgedokt.

• Tigertje
Nou, ik vind met mijn scherm 1024x768 @ 75 Hz het lekkerste werken. Maar de LM704UT is ook een flinke stap lager dan jou HM704UTC. Die heeft als aanbevolen resolutie ook echt 1152x864.
Nee hoor, gewoon 1024x768@85Hz. De Ilyama helpdesk is ook op de hoogte van deze problemen. Dat heb ik ergens gelezen. Ze ontkennen het bestaan ervan echter.
Ik moet wel zeggen dat de grootste problemen zich voordoen met Fifa2003. En daarvan is bekend dat het resolutie problemen heeft.

Verwijderd

ik had vergelijkbaar probleem weet je wat het bizarre was, ik had het met mijn vorige videokaart een 4200 leadtek. Nu heb ik de club3d 9700 en heb ik geen last meer :? :|

• Tigertje
Welja, maak het nog complexer.....

Verwijderd

Ik heb nu ook hetzelfde probleem! Denk je een goede monitor gekocht te hebben, was dat kreng ook nog duur, en dan krijg je zoiets!
Ik vind het echt mega irritant, want iedere keer moet ik het nieuw instellen anders mist er een stukje. Heeft iemand al een "echte" oplossing gevonden?

MzZl

-EDIT-
Heb net in een ander Topic gelezen dat het waarschijnlijk kwam doordat het beeld eerst moet "opwarmen", lijkt me ook vrij logisch! :P (dat daar alleen zelf niet aan gedacht heb! >:))

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 07:54 ]

Verwijderd

Ik heb geen ilyama maar mijn scherm deed dat ook en nu heb ik bij geavanceerd beeldscherminstelling-->weergaves de DCC uitgezet en kijk eens aan hij blijft zoals ik wil.

Bij mij ging die namelijk elke keer van 75Hz weer naar 70Hz.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 07:45:
Heb net in een ander Topic gelezen dat het waarschijnlijk kwam doordat het beeld eerst moet "opwarmen", lijkt me ook vrij logisch!
Dit klopt, ik heb ook de HM 704 UTC (Op een matrox 550) en na een tijd uit te hebben gestaan, of vanuit de enegiestand duurt het een 2 to 3 minuten voordat het beeld optimaal is. Wachten tot het beeld is opgewarmd is het advies!

Koop een taart en ga het vieren!

Pagina: 1