helemaal kapot gespammed...

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik wil net ff een potje UT en maar ik krijg niet eens de mogelijkheid want ik heb in het afgelopen halve uur bijna 250 spam pop upjes weggeklikt...
Nu dacht ik het op te lossen door ff het proggie ad ware van lavasoft te draaien maar ook dat mag niet baten want na 103 ad ware dingetjes te hebben verwijderd blijft het feest... :( Heeft er iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waarhet vandaan komt? Ik heb kazaa dicht gegooid en mijn processen nagelopen maar ook dat mag niet baten.

Verwijderd

Heb je al gereboot? Mischien heb je wel zo'n Emailbom ;) Sorry, dat is niet om te lachen..

Verwijderd

Probeer de service Messenger uit te zetten ( niet MSN Messenger ..duh ), Systembeheer --> Services --> Messenger uitschakelen

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
shakkie schreef op 04 januari 2003 @ 20:25:
Ik wil net ff een potje UT en maar ik krijg niet eens de mogelijkheid want ik heb in het afgelopen halve uur bijna 250 spam pop upjes weggeklikt...
Nu dacht ik het op te lossen door ff het proggie ad ware van lavasoft te draaien maar ook dat mag niet baten want na 103 ad ware dingetjes te hebben verwijderd blijft het feest... :( Heeft er iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waarhet vandaan komt? Ik heb kazaa dicht gegooid en mijn processen nagelopen maar ook dat mag niet baten.
Wat voor pop-up boxjes?

Als ze in de vorm van zogenaamd "net send" berichtjes komen, moet je gewoon de messenger service uitzetten:
Via het run-menu "services.msc" starten, dubbelclick op messenger en dan op het startup type op "manual" zetten.

• shakkie
Het zijn geen net-send jes. Het zijn allemaal search sites die graag als mijn start pagina willen verschijnen. Ook een aantal tool bars. Een aantal service dingetjes die ik kan downloaden etc. Ikben nu al 10 minuten bezig met deze reply terwijl ik heb gereboot en messenger heb uitgeschakeld....

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
shakkie schreef op 04 January 2003 @ 20:47:
Het zijn geen net-send jes. Het zijn allemaal search sites die graag als mijn start pagina willen verschijnen. Ook een aantal tool bars. Een aantal service dingetjes die ik kan downloaden etc. Ikben nu al 10 minuten bezig met deze reply terwijl ik heb gereboot en messenger heb uitgeschakeld....
Heb je dan ook een naam ?

Ik had ooit zoiets per ongeluk geinstalleerd ( zat naast een "download" button op een illegale site), maar daar was zelfs een uninstall voor te krijgen op de eigen site.
Die site had mijn zoekpagina's, startpagina e.d. veranderd ...

• shakkie

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:55

Wokschotel

Op 6 wielen

Ga eens op zoek naar .exe bestandjes die net op je systeem staan en kijk daarna in je registry of ze daar ergens staan. Vergeet ook de opstarten-map van Windows niet.

• shakkie
ok, zie icoon, ik ben een beetje noob. tell me the way please :)

In de opstarten map staat geen zooi.

[ Voor 24% gewijzigd door shakkie op 04-01-2003 20:58 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat GMT.exe toevallig aan?

Dat kan de boosdoener zijn.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 17:15
Download het programmaatje BHOcop eens. Daarmee kun je Internet Explorer plugins (die door kwaadwillende websites geinstalleerd zijn) de nek om draaien.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 19:40

Dark

who tweaked the light?

Ik zou even spy-bot S&D downloaden en runnen, da's net zoiets als adAware alleen dan beter :P ... http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 04-01-2003 21:04 ]

• shakkie
Ik heb het allemaal gedownload, gedaan en geinstalleerd en het is weg. Komt het vaker voor dat er ineens op zo`n grote schaal gespammed wordt?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

meestal is er dan een stukje spyware, malware of andere troep op je pc terecht gekomen. dat kan b.v. door het installeren van een progje of via een website gebeurd zijn... en helaas komt het maar al te vaak voor...

let goed op wat je installeert, en war je "ja" op zegt tijdens zo'n install... gators, cometcursors, webhancer, en weet ik wat allemaal meer moet je gewoon niet aan mee doen heh ...

• shakkie
Maarzijn dit soort praktijken dan niet illegaal? Volgens mij mag je niet zomaar iets installeren op de pc van een ander zonder dat deze zijn toestemming geeft, is het niet?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

fietsendiefstal is ook illegaal, dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd, en dan je je fiets niet op slot hoeft te zetten ...

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

kheb zon flauw vermoeden dat je het toch zelf geinstalleerd heb... als je met adaware al 103 'dingetjes' vind.. gwoon dark zn advie volgen ;)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• shakkie
hahaha Ja dat is waar! He ff over dat spy bot! das echt goed. Die trekt er nog ff een zooitje uit zeg! mensen. Hartsikke bedankt allemaal!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
shakkie schreef op 04 januari 2003 @ 21:15:
Maarzijn dit soort praktijken dan niet illegaal? Volgens mij mag je niet zomaar iets installeren op de pc van een ander zonder dat deze zijn toestemming geeft, is het niet?

Hoezo illegaal?
Je hebt het toch echt zelf gectiveerd, want vanzelf gebeurd het niet...

Maar het is iig opgelost, en hoe je dat had kunnen doen; Dat had je ook zelf kunnen vinden door gewoon wat removal tooltjes te downloaden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.