Canoscan D1250u2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Probleem 1: Ik heb sinds kort een nieuwe scanner, nl de Canon Canoscan D1250U2. Deze heeft een USB 2.0 aansluiting.
Mijn moederbord, een Gigabyte 7VRXP heeft die ook, alles is correct aangesloten en zou moeten werken, nieuwste USB 2.0 drivers erop.

Als ik hem echter op de USB 2.0 poort aansluit, geeft hij continue foutmeldingen, onder andere dat het papier vast zit. Nu is het een flatbedscanner, dus het papier kan niet vastzitten. Maar scannen, ho maar. Vervolgens moet ik het scanprogramma middels CTRL-ALT-DEL afsluiten, want hij blijft ook hangen.

Sluit ik hem op USB 1.0 aan (duidelijk langzamer volgens tomshardware.com), dan doet ie het verder prima. Windows geeft een melding dat er een usb high speed device op de normale USB 1.0 poort zit, maar doet verder niet moeilijk. Geen foutmeldingen verder, behalve dan onderstaand beschreven probleem.

Probleem 2: Met Microsoft Document Scanning (zit bij Office XP) duurt het maken van 1 scan ongeveer 2 minuten. Eerst moet de lamp 1 minuut opwarmen, wat ik wel érg lang vindt duren. De 2e pagina gaat er in 20 seconden doorheen. Volgens mij klopt hier iets niet, het opwarmen duurt gewoon te lang. Ook met andere programma's (o.a. Finereader OCR) duurt het erg lang voordat de 1e pagina is gescand.

Nieuwste drivers van Canon gedownload, maar de problemen blijven. Ik snap er niets meer van.

Wie helpt me met bovenstaande problemen???

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

Probleem 1 kan ik je niet mee helpen...
Probleem 2 kun je (bij HP scanner tenminste) oplossen door de opwarmtijd van de lamp te verkorten. Vaak zit er een optie in de driver om dat korter in te stellen. Je levert dan wel wat kwaliteit in aangezien de lamp misschien niet de optimale temperatuur heeft, maar dat moet je dan voor lief nemen.
Staat de scanner toevallig in een koude ruimte ? Dat kan ook een oorzaak zijn voor de lange opwarmtijd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• koelkast
  • Niet online
Het is inderdaad soms wel flink koud in m'n kamer (11c ofzo), maar m'n oude d660u deed er ook bij koude veel korter over. En in m'n driver zit helaas niet zo'n optie, tenminste, ik kan hem niet vinden.. :(

Iemand nog dé oplossing voor probleem 1??

• koelkast
  • Niet online
Helemaal niemand. Is dit echt een onmogelijk probleem? Wil niemand mij helpen?