Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPRS] internetten op laptop

Pagina: 1
Acties:

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit nu even uit te zoeken hoe dat GPRS nou werkt. Ik heb gezien dat je hiermee kan internetten op je laptop, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dat gaat. Krijg je gewoon een IP-adres en heb je volledige toegang tot internet? Dus kan je gewoon ssh'en, irc, msn, etc. etc.? Of wordt alleen http getunneld ofzo? Heb je verder nog inloggegevens nodig? Heb wel gezien dat je een speciaal GPRS-abonnement moet nemen, krijg je daarbij dan de inloggegevens? En hoe zet je zo'n verbinding op onder windows XP. Gewoon een inbelverbinding aanmaken?

kortom: het is mij nog niet duidelijk en ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen. Ik zit er aan te denken om een Siemens S45 aan te schaffen, deze ondersteunt GPRS.

Prepare for unforeseen consequences

• Red Hair Man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 21:32
op je mobiel moet je je GPRS goed instellen en als je dat gedaan heb kan je als het goed is via GPRS op je mobiel internetten en emails versturen..
als je op je laptop IR poort heb en op je mobiel dan kan je die een connectie laten maken tussen elkaar en met de goede software kanje dan als het goed is op je PC internetten... denk dat je voor meer info op de site van je GSM progiver moet gaan ofzow...

Is nieuw @ GoT

• glrfndl
  • Niet online
ja goed, dat je je instellingen goed moet hebben staan snap ik ;)
Maar hoe zit het nou met internet, krijg je gewoon een IP-adres? En kan je ook andere dingen doen dan surfen en mailen dus kan je op willekeurige poorten/services connecten, of wordt alleen http getunneld?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02

Crusader

Arc Nature

Je krijgt gewoon een inbelverbinding, net zoals je dat met een plain-old modem zou doen.
Dus krijg je waarschijnlijk een IP adres toegewezen bij het inbellen en omdat er op het TCP/IP verkeer vrijwel geen poorten dicht zullen staan heb je een volwaardige internetverbinding. Je kunt dus irq-en, ftp-en, surfen, msn-en en wat je maar wilt. Zelfs hacken.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Alleen, is het niet het zelfde als je ADSL verbinding, het is supertraag. Ik gebruikte het ook maar was me toch te traag. Is trager als een 56k modem.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

2 dingen die er en-passant ook een beetje mee te maken hebben:

- ga je vaker dan 'slechts heel af en toe' inbellen, maak dan beter gebruik van een datakabel ipv infrarood (veel stabielere verbinding).
- ga je met behoorlijke regelmaat of zelfs vaak mobiel inbellen, denk dan eens na over een GPRS pc-kaart, bijvoorbeeld de Nokia d211 (eventueel in combinatie met een dual-SIM om niet telkens te hoeven wisselen).

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 16:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Korakal schreef op 05 januari 2003 @ 10:08:
2 dingen die er en-passant ook een beetje mee te maken hebben:

- ga je vaker dan 'slechts heel af en toe' inbellen, maak dan beter gebruik van een datakabel ipv infrarood (veel stabielere verbinding).
- ga je met behoorlijke regelmaat of zelfs vaak mobiel inbellen, denk dan eens na over een GPRS pc-kaart, bijvoorbeeld de Nokia d211 (eventueel in combinatie met een dual-SIM om niet telkens te hoeven wisselen).
XS4ALL heeft ook nog steeds een GPRS aanbieding http://www.xs4all.nl/diensten/gprs/gprskaart.html

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• glrfndl
  • Niet online
Die xs4all aanbieding is wel leuk, maar ik ga straks een paar maand naar australie dus dan heb ik er niks aan. Omdat ik daar ook gewoon wil bellen heb ik ook een telefoon nodig, dus dan lijkt het me gewoon makkelijker om een telefoon via een datakabel of infrarood met mijn laptop te verbinden.

Hoe zit het trouwens met mailen via GPRS, als je een IP-adres krijgt van vodafone ofzo, dan kan je niet meer gebruik maken van de SMTP server van je provider, die blokkeert eigenlijk altijd verbindingen van buiten hun eigen netwerk. Heeft vodafone dan een eigen SMTP-server voor hun GPRS klanten? Of moet je een SMTP-server op je eigen laptop installeren.

Heeft een GPRS telefoon dan ook een MAC-adres?

• glrfndl
  • Niet online
nog maar een poging... O-)
iemand die het weet? :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Bij Vodafone krijg je inderdaad een SMTP server toegewezen; bij WirelessWeb wordt de Vizzavi mailserver gebruikt (ESMTP / authsmtp.vizzavi.nl).

• glrfndl
  • Niet online
ok bedankt, dan ga ik er maar vanuit dat alle providers een SMTP server hebben :). Zal voor de zekerheid ook lokaal maar even een SMTP server installeren.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
jnijboer schreef op 05 January 2003 @ 10:20:
Heeft een GPRS telefoon dan ook een MAC-adres?
Niet alles wat een IP-adres heeft heeft een MAC-adres. MAC adressen worden alleen op ethernet-netwerken gebruikt. het antwoord is dus NEE

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het is echt superlangzaam. Heb een S45 in combinatie met dutchtone en het duurde echt minuten voor ik een normale site binnen had. Nu was de flaptop waar hij aan hing een 486, maar op het netwerk presteerd die 100x beter.

• glrfndl
  • Niet online
ach ik hoef ook alleen maar mail op te halen en te verzenden, misschien nog wat irc of msn. Internetten doe ik wel ergens anders :)

Pagina: 1