[Premiere 6.5] Bewerken van DivX bestanden gaat traag?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik weet niet waar het aan ligt, maar wanneer ik DivX 5.0.2. bestanden wil bewerken met Premiere 6.5 gaat dit ontzettend traag, ook het programma nog wel eens vastlopen. Het bewerken van DV bestanden gaat daarentegen wel erg soepel.

Ik moet namelijk een film monteren die we met school hebben gemaakt, maar omdat anderhalf uur film in DV bestanden wat te groot is voor mijn HDD heb ik een deel naar DivX geconverteerd. (Daar het kwalitatief weinig scheelt.)

Is er een mogelijkheid om DivX bestanden normaal te kunnen monteren? (Terwijl de handel een beetje goed draait?)

Ik heb 768MB Sdram 133 MHz, 1.0 GHz Athlon Tbird cpu, Geforce 2 GTS 32 MB DDR, 60GB@7200

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Probeer het eens met Ulead Media Studio Pro 6.5?
Te verkrijgen bij de betere softwareboer (k*z*a) >:)
Premiere gaat hier ook niet lekker en de video editor van Ulead werkt perfect met DivX.

Systeem Specs

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb met premiere ondervonden dat die alleen enigzins fatsoenlijk met DiVX wil werken als het bestand compressed is met dezelfde codec als premiere gebruikt, dus als je virtualdub ofzo (is gratis) even download en hem opnieuw comprimeert?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Tip, gebruik geen DivX maar m-jpeg. DivX vraagt relatief veel rekenkracht om de decoderen en dus ook om mee te bewerken, m-jpeg is behoorlijk snel.

M-jpeg vraagt wel meer schijfruimte maar nog lang niet zoveel als ongecomprimeert (en ik neem aan dat DV dat standaard is).

Ik gebruik zelf de PICvideo m-jpeg codec, te registreren bij de betere softwareboer (asjtaljavisjta :P).

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 05-01-2003 06:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®