router gooide me er net uit?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:35
Ik had een vraagje, want ik had zonet echt iets heel vreemds.
Heb een tijdje geleden de sitecom dc-202 router aangeschaft, en dat ding werkt prima, alleen zonet had ik iets heel vreemds, en ik vroeg me af of jullie me misschien kunnen zeggen wat het inhoud.

Ik werd nl. net op de 1 of andere vage manier afgesloten.
Nu dacht ik, oh het zal wel weer chello zijn, die zat al vaker te klooien vandaag, dus ik com21 stekker eruit en er weer in, maar daarna had ik nog geen internet. Dus ik probeer om naar de configuratie pagina van m'n router te gaan, om de status van de internetverbinding te bekijken. Maar daar kwam ik dus ook al niet meer op. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, dus stekker van router er maar uit en er weer in. En opeens werkt alles weer, ik kan weer op de pagina van de router komen, en zelfs weer internetten :)

Ik denk, effe mail checken. En wat komt daar binnen; een mailtje van me router met deze melding:
2003-01-04 18:50:37 - IP Spoofing - Source:192.168.0.12
,0,WAN - Destination:212.187.62.***,0,LAN

Dit is echt heel vaag, want ik heb maar 2 computers op het netwerk aangesloten, nl. 192.168.0.2 en 192.168.0.3 (dhcp).
Kan het zijn dat de router mij aanzag voor 192.168.0.12 en dat ie me daardoor geblokt heeft?

Is er iemand die hier iets over kan zeggen? bvd

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat destination IP is van Chello, je eigen IP adres waarschijnlijk?
Wat ik er tot dusver uit kan afleiden, is dat het IP adres 192.168.0.12 via port 0 wat aan het proberen is op de router, naar buiten toe.

Heb je Sitecom al een mail gestuurd?

edit: Hoe weet je router je emailadres eigenlijk

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 04-01-2003 19:33 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• spokje
Ja pcies, zoiets dacht ik ook al, maar hoe zou dat uberhaupt kunnen, en waardoor wordt 192.168.0.2 (deze pc) dan afgesloten?

Ik heb mijn e-mail adres bij m'n router ingevuld zodat ie me mailt als de log vol is of als er een attack is.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Hmm wacht even. Ik lees het nu nog eens en hij geeft aan dat het IP 192.168.0.12 van butienaf komt, er staat WAN achter (Wide Area Network), dat is de poort van de router waarop je signaal binnenkomt.

En de destination ben jij dan (Chello IP adres).
Waarschijnlijk probeert iemand dus van buitenaf met je Router te klooien ofzo, en daarom schakelt ie zichzelf uit of blockt ie alles.

• spokje
Ah, perfect.
Ik had er idd zelf ook overheen gelezen.
Bedankt voor je reacties :)

Dus het lijkt op een attack, na ja dan weet ik iig dat het geen defect is van de router want daar was ik een beetje bang voor :)
Ik kan zeker niets doen tegen dit soort 'attacks'?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik vraag me ook wel af wat voor een attack het dan precies is.
Als het van buitenaf komt kan je er in elk geval weinig aan doen, maar in principe heb je alleen maar de firewall nodig om ze tegen te houden.
Dus zet de firewall in elk geval aan van de router, mocht je dat nog niet gedaan hebben :)

Dat het IP 192.168.0.12 van buitenaf komt is overigens ook heel erg gek. Dit is namelijk een range die 'gereserveerd' is voor 'thuisnetwerken'.

Iemand die niet in jouw netwerk aangesloten is kan theoretisch niet het IP hebben dat met 192.168. begint.

• spokje
Nee, daarom vind ik het ook zo vreemd. Na ja, het ziet er nu iig weer goed uit.

Firewall kan ik niet uitzetten van router btw :)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit heb ik dus ook regelmatig (ik heb bijna dezelfde router).

Soms wel 3 keer op een dag of zo.
Maar het zijn idd hack attempts zover ik weet.
edit:
dat wisten jullie al.

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomas op 04-01-2003 20:51 ]

• spokje
Dit was mijn eerste keer in 2,5 maand ofzo. Hoop dat het niet te vaak voorkomt, want 't is best irritant als je de boel moet resetten :P

• Fantomas
  • Niet online
spokje schreef op 04 januari 2003 @ 20:53:
Dit was mijn eerste keer in 2,5 maand ofzo. Hoop dat het niet te vaak voorkomt, want 't is best irritant als je de boel moet resetten :P
Mwa, tis een minuutje zonder internet.
Dat trek ik nog wel. ;)

Alleen lullig als je de hele dag weg bent geweest, en je ziet dan dat het gebeurd is.
En de pub waarvan je aan het leechen was is ondertussen closed

[ Voor 21% gewijzigd door Fantomas op 04-01-2003 20:59 ]

Verwijderd

Hier vanmiddag hetzelfde probleem met sitecom 202 4s , ik schrok me rot . Ik dacht dat ik werd agsloten door Chello . Maar resetten hielp niet bij . De router geeft wel aan dat er internetverbinding is maar ik kan nog steeds niet internetten . Dus heb ik nu maar mijn pc aan de kabelmodem aangesloten . Weet iemand een oplossing . Alvast bedankt .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:00 ]

• Fantomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 20:59:
Hier vanmiddag hetzelfde probleem met sitecom 202 4s , ik schrok me rot . Ik dacht dat ik werd agsloten door Chello . Maar resetten hielp niet bij . De router geeft wel aan dat er internetverbinding is maar ik kan nog steeds niet internetten . Dus heb ik nu maar mijn pc aan de kabelmodem aangesloten . Weet iemand een oplossing . Alvast bedankt .
Heb je je hostname en dergelijke wel weer goed ingesteld dan?

(Ja ik weet het, het is erg voor de hand liggend, maar ik vraag het toch maareven)
Pagina: 1