versterker schiet in protect mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb tweedehands een simpel versterkertje gekocht, een AV geval. Radio is een flutding, oude Blaupunkt met niet eens een remote aansluiting, maar dat geeft niet, een schakelaar lukt ook wel :)

Hele zooi ingebouwd, halve golf gesloopt om overal bij te kunnen, eindelijk klaar na een middag prutsen: en jawel hoor, voorspeakers doen het, achterspeakers niets. Versterker springt in autoprotect mode. Ook als de speakers achter niet zijn aangesloten op de versterker springt deze vrijwel direct in auto protect mode. Iemand die weet wat hier aan te doen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat je zou kunnen doen is dat je even de polen van de speakers omdraait.
Als ik de +'en en de -'en met elkaar verwissel dan schiet mijn versterker ook in de 'protect' mode.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 20:47

SilencerNL

No remorse

Meestal is het zo, dat als een versterker in 'protect' mode springt, er ergens kostsluiting zit in de bedrading naar je speakers. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Ik wilde toen speakers verwisselen terwijl de radio nog aanstond. Ik drukte per ongeluk de 2 uiteinden tegen elkaar, en toen zat ie gelijk in 'protected' mode.

Dus kijk even of de draden elkaar niet raken, en dat ze niet ergens bloot liggen.

Don't dream your life, live your dreams!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
'k had is vier satalietjes op mijn 1 kanaal van mijn sony 5 x 100 watt gezet en dat trok ie ook niet...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

AvOn schreef op 04 januari 2003 @ 19:23:
'k had is vier satalietjes op mijn 1 kanaal van mijn sony 5 x 100 watt gezet en dat trok ie ook niet...
4 speakertjes rechtstreeks op 1 kanaal? Lekkere impedantie hang je dan aan je versterker ;)

Verwijderd

In de audiozaak zeiden ze ook dat het bij 5.1 versterkers/receivers slecht is om 5 speakers op de A aansluiting en dan nog eens 2 op de B aansluiting tegelijk aan te laten staan en dat dan ook na enige tijd gebruik je apparaat stuk kan gaan door de te lage impedantie.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
En zonder speakers? Springt ie dan niet in protected modus?

Check verder aansluiting van voeding en massa. (massa goed blank schuren!)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hoe stuur je je versterker aan dan?

• _JGC_
  • Nu online
Versterker heb ik van de accu gehaald met extra draad, massa zit op een ding waar vroeger ooit een gordel voor de achterbank heeft gezeten (bout los, draad tussen "vasthouddingetje" en kartelringetje, bout vast). Aansturen doe ik nu met de constantstroom van de radio, daar heb ik een schakelaar tussen gezet met een lampje erin, die druk ik nu ook aan en uit om de radio aan en uit te zetten. Oude golfjes uit 1988 hebben nou eenmaal geen schakelspanning (sleutel 1e klik: goeiers gaan hun werk doen, 2e klik: starten)

Zonder speakers springt ie ook in de protect mode, kan me niet voorstellen dat een paar "160W" (40W echt vermogen volgens de doos) 6x9 pioneer speakertjes van anderhalf jaar oud niet op zo'n versterker kunnen.

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:56

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Waarom heb je je remote niet op de aan/uit van je radio gezet (da's dus de draad vanaf je contact). Lijkt mij logischer omdat je dan pas je versterker aanzet wanneer je radio ook aangaat.

Wat ik echter wel heel vreemd vind is dat je versterker ook in protect-mode springt op het moment dat je er niets aan hangt. Maakt je versterker intern nergens kortsluiting? Als je geen garantie meer hebt op je versterker, zou ik hem eens openmaken en kijken of je wat vreemds ziet.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• _JGC_
  • Nu online
Die radio is een heel simpel ding, aangezien er veel auto's gesloopt worden, en mn broer niets om een CD-speler geeft, laat ie dat oude kutding er gewoon in zitten. Tis een golf uit 1988: schroevendraaier in't slot, slaan, open, weg dure radio.

Wat er op die radio zit:
constant +, -, schakelspanning, antenneplug en 2 speakeruitgangen

Wat er in die golf zit:
constant +, -, antenneplug, 2 speakeraansluitingen

Tja, waar laat je die "remote"-draad dan :|, heb gewoon onder de mistlampschakelaar een van die dummy schakelaars eruitgehaald en er een schakelaar ingezet.

Edit: de radio moest altijd met de aan/volumeknop van de radio aangezet worden, dat gaat nu dus gewoon met die nieuwe schakelaar.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 04-01-2003 20:30 ]

• _JGC_
  • Nu online
GVD, stomme prutsers :r

ooit een versterker gezien met 4 verschillende merken eindtrappen erin? En ook ooit een versterker gezien met zoveel zooi aan de binnenkant?

Die klojo van wie ik em gekocht heb voor 15 euro heeft hem ingeruild bij de automaterialenzaak waar ik werkte onder het motto: "Ik heb nieuwe speakers gekocht en nu springt ie in protect mode, ik moet een zwaardere". Heeft ie zelf ook wel geweten dat dat kutding aan gort was en heeft dus zelf ook zitten solderen in dat ding.

Ik neem dat ding morgen mee naar school en ga es ff kijken wat er nog aan te doen is, hopelijk kunnen een paar slimme of handige ET studenten er wat mee. Ik ga zeker nog ff naar de zaak toe waar ik toen gewerkt heeft, want dit is dus niet de eerste keer dat dit soort vuile dingen door klanten worden gedaan.

• _JGC_
  • Nu online
Heb de versterker ff naar school genomen, volgens docent is er een echte prutser mee bezig geweest en is ie wel te redden, maar op de gesoldeerde transistoren moet ik niet vertrouwen zei ie.
Aangezien ik niets kan vinden over dit model, en dit ding ook amper ergens nog te koop is, zou ik graag iemand zo ver willen krijgen om z'n eigen versterker van hetzelfde type ff open te schroeven zodat ik aan de types van de transistoren kan komen.

Model versterker: AV-200, 100Wx2
Transistoren waar het om gaat: die 8 stuks die met een metalen plaatje tegen de behuizing zijn geschroefd, in mijn versterker lijken er nog een paar originelen in te zitten van SEC, de rest is allemaal anders van verschillende merken. Op elke staat gewoon weer een ander typenummer :(

Verwijderd

Kan je niet gewoon teruggaan en je geld terugvragen, lijkt me heel wat makkelijker dan een zoektocht naar de missende transistoren/eindtrappen.

Als je verteld wat er aan de hand is, zullen ze echt niet moeilijk doen denk ik zo, ook al zit er geen garantie op, ze mogen je geen kapotte spullen verkopen.

• _JGC_
  • Nu online
Tja, ik heb bij die zaak gewerkt afgelopen zomer en toen kwam een klant dat ding voor een mooie prijs inruilen, heb ik em direct gekocht, afgelopen weekend voor't eerst de moeite genomen om hem in te bouwen. Die winkel zal er voor mij geen probleem van maken, maar deze zal het zo ook wel weer kunnen doen. Zal er iig nog ff langs om een versterker van hetzelfde merk die wat jonger is, maar dezelfde specs heeft openmaken om te zien wat daar in zit. Grote kans dat dat wel wat oplevert.
Pagina: 1